Waarom zulke teksten op hyves?

Hoi,
Een vriendin van mij heeft dit op haar hyves staan:

hanneke; meisje van 5. woont bij haar mama;(jannie).

hanneke: ‘mama,mama! ik heb met je nieuwe lipestift op je deken getekent!’
mama: ‘wat?! ben je nu helemaal gek geworden!’
ze pakt hanneke op en gooit haar tegen de muur, slaat dr in haar gezicht. en een paar keer in dr buik.
hanneke schreeuwt, huilt, krijst van de pijn!
dan pakt jannie haar bij de keel vast en gooit hanneke tegen de muur.
jannie denkt: waarom huilt ze niet?
jannie: ‘ach klein kindje tocchh! wat is ern dan met je? ben je te zwak om weer op te staan?’ (sarcastische manier)’
jannie wacht even maar ze staat niet op.
jannie wordt toch wel een beetje bang en zeg: hanneke? zeg eens wat?
maar het is al te laat. ze is overleden.
jannie wilt dr mobiel halen die boven op dr bed ligt.
ze rent naar boven en zet op het deken staan:
’ mama ik hou van je

Dit vind ik echt zielig en jullie?
Liefs.

Dat dit soort dingen gewoon gebeuren… Onbegijpelijk!

Het verhaal zelf wel ja.
Maar waarom heeft ze het erop staan? aandacht

Opeens is het jannie :stuck_out_tongue:
Ik vind zulke teksten sowieso stom net als jongen: meisje: meisje moet huilen blablabla

Volgens mij is het gewoon bedoelt om geweld te voorkomen. Maar ik vind het zelf niet zo pakkend, al helemaal als zo’n verhaal zo slecht wordt getypt, het maakt bij mij niet echt indruk (niet dat ik mensen sla).

Ik zag deze tekst toevallig gisteren ook op hyves. Ik vind ze eerlijk gezegd nogal stom, je schiet er niks mee op.

ja he, maar toch zielig :frowning_face:

Ik vind het ook nogal aandacht-vragen en nutteloos om zoiets op je profiel te zetten. Bovendien zullen agressievelingen door zoiets niet stoppen, hoor.

Ja maar ik denk dat veel van die teksten gewoon verzonnen zijn…

even totaal offtopic hoor,
maar een kind van 5 kan over het algemeen niet schrijven x)

HAHAHAHAHAHAHA

Haha idd (’:

ohh, dat duurde lang voordat ik 'm snapte

^haha ja toch x)

uhhh jawel hoor mijn zusje is bijna 5 en kan alle namen van ons gezin schrijven maar ik vind et ook een beetje aandacht vragen maar wel zielig als het echt is.

Ahw wel zielig :frowning_face:

@jemappelledenise: bedoel je dat ze die zin op het dekbed kon schrijven? Nou zo’n zin lukte mij misschien ook nog wel op mijn 5e hoor, ik kon toen ook al alle namen van ons gezin opschrijven…

OT: ik vind dit soort teksten vrij kansloos. Waarschijnlijk is het verhaal niet eens echt gebeurd, dit is net zo’n verhaal als van dat meisje dat met een jongen neukt en daarna zelfmoord pleegt en blabla.
Het is ook nog eens heel slecht geschreven (spelling, interpunctie etc.) en dan neem ik het ook al een stuk minder serieus.
Op mij maken zulke aandachtsteksten echt geen indruk. Ja, ik ben tegen geweld en als een 5-jarige door haar moeder vermoord wordt vind ik dat ontzettend sneu, maar dit verhaal is gewoon ‘shockerend’ bedoeld en op mij heeft het niet eens een shockerend effect en eh ja, het maakt dus kort gezegd geen indruk op me.

Ik kan trouwens ook echt niet tegen mensen die hele lappen tekst in hun www droppen waarin ze vertellen hoe zwaar hun leven is en hoe hard ze vechten en dat je niet met ze moet komen ‘focken’. Of van die vriendinnen die elkaars profielen volspammen met ‘wie met jou fockt, fockt met mij, hou kk veel van je blablabla’. Vreselijk.

[i]ja maar namen schrijven is anders,
dan schrijf je de letters na die iemand anders voor je voorschrijft.

een kind kan wel mama schrijven, maar “ik hou van je” hebben ze niet als voorbeeld.

dat lijkt mij tenminste :grinning: [/i]

Ik dacht dat Hyves allang leeggestroomd was.