waarom zijn je nagels niet dezelfde kleur als je haar?

Voor de mensen die het niet weten: Ja, je haar en nagels zijn van hetzelfde materiaal gemaakt.
Daarom vroeg ik me af waarom mensen met zwart haar geen zwarte nagels hebben bijvoorbeeld.
dat is toch raaaaaaar?!

haha, nou hoop ik eigenlijk dat iemand van jullie dit weet :stuck_out_tongue:
want ik ben bestwel nieuwsgierig nou xd

x

dat is gewoon niet zo.
ik weet niet waarom.

Omdat je haar uit meerdere dingen bestaat, denk aan de pigment/melanine die erin zit die voor kleur zorgt.

Er zit geen pigment in je nagels
spreekt voor zich

ohmijngod, dit is nou iets waar ik echt nooit over nagedacht heb en het boeit me eigenlijk ook niet :stuck_out_tongue:

Dat boeit me eigenlijk niet echt…
Maar als je het zo graag wilt weten → Miiamore en HEARTxCORE zeggen het.

LOL, haha hoe kom je erop xD echt zo een vraag als, wie komt erop om te drinken uit een koe >_>

[i]Hahahaha

heb je blond haar en blonde nagels XDDD[/i]

Zie je meteen of het haar geverfd is of niet :’).

[i]Ja das wel handig :'d

Of als je bruin haar hebt met bruine nagels. Gadverdamme[/i]

Omdat dat eng en lelijk zou zijn.

je nagels kan je ook lakken hoor :slightly_smiling_face:

Niet als we dat gewend waren :’)
Dan zou dit pas eng zijn.

ik wist niet eens dat dat het zelfde materiaal was :crazy_face:

het is wit van zichzelf maar word roze doordat het tegen je huid aandrukt of bloedvaten ofzo toch? Ik kan ook ongelofelijk fout zitten maar zoiets had ik eens gehoord

+ Slotje, iemands levensvraag is weer beandwoord.

Je nagels en je haar bestaan beide uit keratine. Je nagels bestaan daarnaast nog uit een hoornlaag en een epitheellaag. Je haar bestaat ook uit keratine, maar dit wordt gekleurd met melanine. Deze stopt uiteindelijk en dan krijg je dus wit/grijs haar.
Je zou dus eerder wit/grijs haar en nagel met elkaar kunnen vergelijken. Je nagel is daarnaast nog rood door de bloedvaatjes er onder, behalve het witte randje natuurlijk.

omdat je geen pigment in je nagels hebt

Wat zij zegt ^^ :wink: