Waarom zegt hij niets op Facebook?

Het zit zo: Elk jaar gaan we met de familie naar hetzelfde hotel op skireis in Oostenrijk. Het personeel daar verandert continu en dit jaar liet ik mijn oog vallen op een nieuwe ober van ongeveer mijn leeftijd. Het was echt helemaal mijn type en ik zag hem ook regelmatig kijken en we glimlachten ook af en toe naar elkaar. Een mogelijkheid om met hem te praten was er niet aangezien hij de hele tijd werkte en ik de hele tijd bij mijn familie zat. Daarenboven zag het er mij ook een heel verlegen jongen uit. Toen hij nog eens bij onze tafel kwam, keek ik goed naar zijn naamkaartje en daar zag ik zijn voornaam opstaan. Hoe kon ik nu aan zijn facebook geraken als ik niet zijn volledige naam wist?
Ik ging helemaal op onderzoek uit en uiteindelijk vond ik een manier om zijn facebook te vinden: ik zocht zijn voornaam op op Facebook en ik filterde de werkplek met de naam van het hotel.
Bingo! Ik had hem gevonden.
Toen ik terug in België was, voegde ik hem direct toe. Ik wist ook wel dat het enigszins hopeloos was om hem toe te voegen, zeker als je 1000 km van hem woont, maar toch hoopte ik op een klein gesprekje op facebook, ook al is de taal soms wat problematisch.
Hij accepteerde na een paar uur en ook al heb ik een aantal keer online gestaan terwijl hij online was, hij is niet eens een gesprekje begonnen.
Ik dacht dat hij toch überhaupt iets ging beginnen, al was het maar alleen om te weten hoe ik aan zijn facebook was geraakt. Ik ben nu echt de hele tijd aan het denken wat de mogelijke scenario’s zouden kunnen zijn. Op zijn facebook staat dat hij vrijgezel is, maar misschien is hij al bezig met een meisje? Misschien heeft hij me nog niet online gezien aangezien hij 900 vrienden heeft op facebook? Misschien vind hij zo’n langeafstandsrelatie toch hopeloos en doet hij daarom gewoon totaal geen moeite?
Wat denken jullie?

Nou als ik iemand accepteer ga ik ook niet meteen een gesprek aan.

Je kan toch zelf ook gaan praten? Jij voegt hem toch toe?
Daarnaast zoals al gezegd werd, iemand toevoegen hoeft niet meteen tot gesprekken te leiden.

Inderdaad ja, ik denk dat de meeste mensen sowieso niet zomaar een gesprek beginnen zonder dat ze je kennen.

Ik was van plan om zelf geen gesprek te beginnen aangezien ik al erg veel moeite heb gedaan om hem op te zoeken en ik heb ook de stap gezet om hem toe te voegen. Ik wil niet plakkerig overkomen.

Ehm, ja, dan zul je geduld moeten hebben.
Ik weet niet of hij überhaupt interesse in jou had, maar zoals ik het nu lees komt het voornamelijk van jouw kant. Dan moet je er of voor gaan, of geduld hebben met daarbij in je achterhoofd dat hij misschien wel geen actie onderneemt.

Sorry, maar als iemand mij toevoegt ga ik er net vanuit dat het eerste gesprek van zijn/haar kant moet komen. Moest ik dus in die ober zijn plaats zijn, ik zou me net afvragen waarom jij geen gesprek begint.
Het heeft ook geen nut om al die mogelijke situaties af te gaan, begin gewoon een gesprekje, kan geen kwaad!

Begin gewoon een gesprek! Hij herkent je waars maar vraagt zich natuurlijk ook af waarom je hem toegevoegd heb. Begin gewoon een random gesprek waar op hij wel MOET antwoorden. Dus niet alleen Hee ofzo!

Succes.

oh en haal niet 10000 miljoen mogelijk dingen in je hoofd~

Wie niet waagt wie niet wint!

MIsschien herkent ie je neit meer, maar als je tegen hem praat en verteld wie je bent, dat hij wel geinteresseerd raakt?