Waarom welke opleiding/beroep

Hey,
Ik was even nieuwschierig naar wat voor een opleiding/beroep jullie doen/hebben en waarom.
Waarom heb je die keuze gemaakt?

Ik zit namelijk naar open dagen te gaan, beroepskeuzetesten te doen… van alles maar ik heb gewoon geen idee wat ik wil.
En daar word ik wat wanhopig van…
Dus wou ik wat inspiratie van jullie opdoen=)

Xs

Ik wil HTRO gaan doen, toerisme op hbo niveau. Ik wil dit, omdat ik weet wat ik NIET wil. Economie, het onderwijs, de gezonheidszorg etc… allemaal niks voor mij!

Ik weet het ook niet.

Volgens mij is er hier al een topic over? Weet niet zeker hoor.

Maar ik doe de MBO opleiding Eco & Wildlife studies op de Helicon in Velp. Dit omdat ik echt een passie heb voor natuur en wildlife enzo. (: Bovendien ben ik erg geintereseerd in de klimaatverandering/milieuproblemen van tegenwoordig.

Ik ga MBO mediavormgeving studeren aan de Eindhovense school. Ik heb dit gekozen omdat ik graag creatief bezig ben, en het me super lijkt om later dingen te kunnen vormgeven die ik dan terugzie in tijdschriften/boeken/op tv whatever. En hierna wil ik naar de Kunstacademie ofzo.

Ja ik heb wel zo’n topic gelezen maar daar stond niet bij waarom enzo;)

Ik was bezig aan een MBO opleiding verpleegkundige via een ziekenhuis. Helaas is mijn contract niet verlengd, waardoor ik nu zonder opleiding, werk en inkomen zit. Heb nu gesolliciteerd voor een opleiding sociaal pedagogisch werker niveau 4 via een penitentiaire inrichting. Hier wou ik altijd al werken en ik hou meer van het begeleiden en ondersteunen van mensen met psychische problemen.

Verpleegkundige bleek eigenlijk ook helemaal niks voor mij. Vooral in een ziekenhuis (zo heb ik het toch ervaren) heb je niet veel tijd voor de patiënten. Het sociale aspect schiet er dan bij in door de werkdruk.

ik studeer psychologie aan de RUG en ik vind het een onwijs leuke studie

pluspunten: erg brede studie, je kan met mensen werken, maar ook de marketingkant op, onderzoek gaan doen, neuropsycholoog worden (ik doe nu neuropsychologiekant)

minpunten: Erg veel discipline nodig (niemand interesseert het werkelijk iets of je naar colleges gaat en of je je tentamens haalt, dus het moet echt vanuit je zelf komen) een flinke portie statistiek en veel leeswerk.

Journalistiek aan Windesheim in Zwolle. Ik heb het heel erg naar mijn zin en de opleiding is echt leuk. Ik doe de versnelde route (dus 4 jaar in 3 jaar) en dat is best een uitdaging, maar prima te doen als je VWO hebt gedaan. Journalistiek was altijd al mijn droomstudie, maar na mijn eindexamen werd ik in Utrecht net niet toegelaten. Jaar later weer geprobeerd in Zwolle en nu is het 1e jaar alweer bijna voorbij! Zeker een aanrader als je van schrijven houdt! Als je niet van schrijven houdt, maar wel van televisiemaken o.i.d.: bereid je dan maar voor op een zwaar eerste jaar, haha.

Nog geen flauw idee!

ik doe volgend jaar eindexamen havo, maar ik wil de studie international business and languages doen!Ik houd namelijk van reizen, culturen ontdekken, talen. Maar dat wilde ik niet doen met toerisme, dus werd het deze! Hij is wel in het Engels…

Ik wil International Business aan de universiteit van Maastricht gaan doen. Het gaat voornamelijk over hoe je een bedrijf bestuurt door middel van de interne factoren aan te sturen. Er horen dus veel vakken als Marketing etc. bij. Dit past echt heel goed bij, valt precies in mijn straatje. Daarnaast is het een uitdaging om het helemaal in het Engels te doen en daarbij een halfjaar in het buitenland te studeren. Ook de manier van aanpak, dus leren en scholing spreekt me helemaal aan.

Ik wil volgend jaar psychologie doen, daarna neuropsychologie. Het lijkt me sowieso heel interessant, maar dat heb ik altijd wel met psychologie gehad.
En de verschillende kanten die je ermee op kunt spreken me ook erg aan.