waarom vleesvervangers?

Waarom is het belangrijk dat mensen vleesvervangers eten als die mensen geen vlees eten?

Nou ja vleesvervangers… als je geen vlees eet krijg je bepaalde voedingsstoffen niet binnen en het is belangrijk dat je die wel in je op neemt. Maar die hoef je niet per se binnen te krijgen via de vegetarische variant, andere producten kunnen dezelfde voedingsstoffen bevatten en je kunt via pilletjes de stoffen ook binnen krijgen.

Ik denk dat vegetarische ook wel lekker zijn en handig. Als iedereen hamburgers gaat eten is het fijn als je vegetarische burger hebt. Dan val je er niet zo buiten enzo.

Omdat in vleesvervangers veel belangrijke stoffen zitten die je wel nodig hebt, wat je niet krijgt uit vlees (als je vegetarier bent dan).

In vlees zit ijzer en vitamine B12, ik ben zelf vegetariër en eet zelden vleesvervangers. Hoe kom ik dan aan deze vitamine? Simpelweg door multi vitamine te slikken, soms slik ik een paar dagen ijzer tabletten en B12 tabletten, maar gewoon dagelijks multivitamine. Ik ben nu zo’n 5 maanden vegetariër en al mn vitamine gehaltes zijn goed ( door bloed te prikken ).

Idd, ik ben zelf vegatariër, en doordat je geen vlees binnen krijgt, krijg je bepaalde voedingsstoffen niet. Door vleesvervangers wel (:

Voor de vitamines, zoals andere ook al zeggen : ) Het is volgensmij ook vaker dat mensen die nét gestopt zijn met vleeseten die dingen eten, want als je 't langer bent leer je steeds meer wat je kan eten om 't te vervangen en kook je vegetarisch zonder die vervangers.

Om toch die voedingsstoffen binnen te krijgen
@fruitcoctail: ik eet al zeker 7 jaar vegetarisch als enige thuis en kook ook al 3 jaar zelf, maar gebruik toch iedere dag een vervanger… eerder extra dan minder. Zoals &peulvruchten &een vervanger van tivall.
Of bedoel je buiten de standaard burgers om?? Zoals kaas, noten & peulvruchten… :face_with_raised_eyebrow:

Vleesvervangers bevatten bepaalde stoffen die je als vegetariër “mist” als je niet erg op je eten let. Je moet maar eens naar de ingrediëntenlijst kijken, er zit vaak ijzer en B12 aan toegevoegd. Vleesvervangers zijn niet noodzakelijk als je er op let dat je via andere manieren deze stoffen binnenkrijgt, bv. door veel noten, spinazie, quinoa e.d. te eten. Maar toch zou ik aanraden ze niet helemaal te schrappen. Als je aan vleesvervangers denkt, denken de meeste mensen aan veggieburgers, maar je kan ook quorn of tofu in je gerecht verwerken. Dat vind ik persoonlijk veel lekkerder. (: