Waarom vertrouw ik hem opeens niet meer?

Hoi!

Ik zit met een probleempje. Mijn vriend is moslim en mag niet veel thuis.
Nu is hij bijna 18 dus kunnen zijn ouders hem niet veel meer verbieden.
Hij heeft schijnbaar hun vertrouwen weer terug gewonnen (Hij heeft schijnbaar hun vertrouwen geschonden een tijd terug) en ze hebben gezegd dat hij weer op stap mag gaan.

Oke, prima, fijn dat hij weer het een en ander mag, maar nu zit ik de hele tijd met een rotgevoel. Het lijkt alsof ik hem niet meer vertrouw, zeker op dit gebied.

Ik mag namelijk wel uit, en van hem ben ik niet gewend dat hij de bloemetjes buiten mag zetten zegmaar. Het is dan ook niet fair van mij om boos op hem te worden. Ik ben gewoon bang dat hij vreemdgaat.
En daarbij, ik vind het krom dat hij wel mag stappen tot de volgende ochtend maar geen vriendin mag laten slapen?
Hier kan ik gewoon met mijn pet niet bij zegmaar.

Ook wonen we ook nog eens ver van elkaar af en omdat ik daar dus alleen overdag kan blijven, is samen gaan ook geen optie. Anders was dit natuurlijk niet zo’n probleem voor mij geweest.

Iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan? Hoe ik vertrouwen in deze situatie kan krijgen etc.?

Alvast bedankt!

up

[i]Tja je vriend is moslim, dus zijn ouders ook neem ik aan. Dan zijn regels over het blijven slapen van een vriendin toch wel wat strenger, als bij niet-moslims zeg maar.

Ik snap dat je ook moet wennen aan het feit dat hij nu opeens wel mag uit gaan, terwijl hij dat eerst ook niet. Maar zoals je al zegt, het is niet fair om boos te worden daarom.

Ik heb een hele tijd gehad dat ik echt twijfelde of ik mijn vriend wel kon vertrouwen, en daar werd ik best onzeker van. Daarom probeer ik nu gewoon steeds als hij ergens heen gaat er niet aan te denken en gewoon denken dat het allemaal wel goed komt. Hij houd immers van me, gaat hij echt niet zomaar op het spel zetten.

Ik weet dat het moeilijk is, maar ook voor jezelf moet je proberen er niet te veel aan te denken.[/i]

Dankje!

up

jou vriend vertrouwde jou toch ook? terwijl hij niet eens uitmocht?
ik denk dat je daarin je eigen vertrouwen moet vinden.
voor hem, lijkt het me toen moeilijker dan voor jou.
jij gedraagd je toch ook als je uit gaat?

Het is even wennen aan het idee dat hij mag uitgaan en dus andere meiden ontmoet in een ontspannen omgeving… maar dat wantrouwen is vast tijdelijk! Je went vast snel aan het idee en daarmee zal ook het vertrouwen wel terugkomen!

En over dat slapen snap ik niet helemaal… Stappen tot in de vroege uurtjes heeft toch een heel andere strekking dan slapen? Moslims mogen geen seks voor het huwelijk en natuurlijk kan dat altijd wel maar ze verhogen de kans wel door jou een slaapplaats bij hem aan te bieden! Dus vanwege geloofsovertuiging mag dit niet, en dat zal je hoe jammer ook gewoon moeten accepteren

^^ ben het met jou eens.

Als je vriendje uitgaat ga jij dan naar vriendinnen (zoek iig afleiding) en vertrouw hem. Je komt er vanzelf wel achter of hij dat vertrouwen schend, doet ie dat dan weet je dat ook weer. Het is zonde om je daar nu al druk over te maken, al snap ik het wel.

Dank jullie!

Waarom vertrouw je hem niet?
Als hij tegen jou zegt dat hij niet vreemd gaat zou hij dat ook niet doen(anders dan is ie FOUT)

en je kunt niet eeuwig bang zijn dat hij vreemd gaat, anders is jullie relatie ook niet meer zo leuk lijkt me, je moet elkaar vertrouwen en vrijheid kunnen geven.