Waarom verdienen jullie zo weinig?

Altijd als ik lees hoeveel jullie verdienen, denk ik serieus wtf :’)
Ik woon in België en ik doe ook een bijbaantje, maar ik heb wel acht euro per uur.
En jullie twee, drie, vier euro. Wat weinig! Dat is echt serieus minder als de helft!

Dus vroeg ik mij af: Hoe komt dat? En is het altijd overal zo weinig? Krijgen jullie misschien extra geld erna? Of betalen jullie belastingen op dat loon?

8 Euro per uur? Wattefok? Waar werk je dan?

Ik zal je eerlijk zeggen; ik werk achter de kassa bij de Media Markt en ik verdien bruto 4,50 per uur. Echter heb ik op zondagen toeslag, waardoor ik het dubbele verdien en 9 euro per uur krijg. (yay, toeslag, dat compenseert het gelukkig!)

Ik kan je geen reden geven waarom het zo weinig is; kennelijk zijn Nederlanders krenten met alles :’)

p.s.; ik ben 19

Ik wil ook in België werken!

Wow! Ik zou willen dat ik 8 euro per uur verdiende! Maar ja, ik ben nog maar 14.

Nederland is gewoon gierig?

I don’t know.
Ik ben achttien en verdien 4,50 per uur.
Volgens mij is dat niet onderbetaald :p?

Omdat regeling anders is dan in België dan in Nederland daar zijn ze gewoon zuinig
we bezuinig liever dan dat we veel verdienen.

Maar in België is toch ook alles duurder als hier?

Omdat de spullen, kleren, eten eigenlijk alles een beetje goedkoper is dan in België.

moet je niet bij ons zijn waarom, als het aan ons lag dan verdiende we zeker meer!

Maar jullie mogen in België volgens mij ook maar een aantal uur per jaar werken, want anders krijg je geen kinderbijslag meer ofzo? Ik weet het ook niet precies, maar een vriendin van mij woont in België en heeft het wel eens uitgelegd. Als je het zo op het eerste gezicht hoort is het inderdaad nogal raar, maar er zat meer achter!

Ik werk gewoon in een winkelketen, zoals de AH ofzo, waar ik rekken vul en af en toe een beetje kassa doe enzo. Een beetje zoals de meeste meiden hier dus (:

Daarom verdienen ze meer? :stuck_out_tongue:

Maar nee, dat was niet de reden. Als volwassene verdien je in België niet zoveel meer dan in Nederland, het was alleen onder jongeren…

Woooooow 8 euro?? Ik verdien iets van tussen 3-4 euro per uur ofzo :|.

^

Das bij ons ook zo…
Als je meer dan zoveel verdient word dat van je kinderbijslag afgehouden
Of was dat nou half-wezen pensioen? idk

Naja…
k Verdien 4.45 per uur en ben 17.

Jep, dit. In verhouding verdienen Belgen en Nederlanders dus evenveel. Onze koopkracht is nagenoeg gelijk (:

Ze zegt goedkoper dan in Belgie. Dus dan klopt de zin wel ^^

Ze bedoelt dat Belgen meer verdienen omdat dingen daar duurder zijn.

Ja, dat klopt. Ze hebben het aantal dagen wel verhoogd onlangs.