Waarom val ik nou niet af? :C

Hoi allemaal. Sinds 3 weken ben ik flink fanatiek bezig. Ik heb helaas overgewicht en wil gezond en slank worden. Toch ben ik in die 3 weken nog geen gram afgevallen, mijn gewicht is EXACT hetzelfde. Nu snap ik dat er na 3 weken niet ineens 10 kilo af kan zijn, maar helemaal niks? dat maakt me toch een beetje moedeloos. Ik hoop dat een van jullie tips heeft, of misschien ziet wat ik verkeerd doe?

Ik doe niet aan echt sporten, maar fiets elke dag naar mijn werk heen en weer en heb op mijn werk zelf ook redelijk fysiek zwaar werk.

Verder ben ik niet op een “dieet” , ik probeer op calorieen te letten en gewoon mijn eetgewoontes te veranderen, niet te dieten. Ik kan niet echt zeggen wat ik nou op een dag eet want dat is altijd verschillend, maar ik zal hier een voorbeeld neerzetten van vandaag.

O; banaan, volkoren botherham hagelslag
t; appel
M; witte boterham snijworst
t; een halve mango
A; gewoon wat de pot schaft, vandaag was dit rode kool, aardappels en gehaktbal.

Wat gaat er hier nou fout? Ik snap het echt niet en word er nogal hopeloos van. Voor degenen die reageren alvast ontzettend bedankt

Je eet veel te weinig. Kijk eens naar de beginpost bij het gezond afvallen topic, staat veel informatie in!

Meen je dat nou, is dit echt te weinig? Sorry ik ben redelijk onbekend op dit gebied en misschien kom ik dom over haha, maar als je wilt afvallen is het toch de bedoeling dat je niet meer zo schranst als daarvoor? Ik haal hier voldoening uit en voel me overdag niet hongerig.

In drinken zitten vaak veel verstopte calorieen! Je laat niet zien wat je drinkt… En inderdaad eet je niet echt veel, eerder te weinig en dan slaat je lichaam het op als reserve, in plaats van het te verbranden.

sowieso wit brood door bruin brood vervangen en gezonder beleg erop :slightly_smiling_face:

Mijn tip, meer eten, je eet te weinig brood en je tussendoortjes zijn te klein. En in de avond trouwens ook wat tussendoor nemen :wink:
En je mist trouwens ook je zuivel, je moet twee zuivelproducten per dag nemen dus yoghurt, melk enzovoort.

Denk daar dus eens aan :wink:

Ja echt veel te weinig, ik raad je aan om naar het topic samen afvallen te gaan daar leer je echt een hele hoop!

http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-4-lees-de-beginpagina-261611.0.html

Ik drink alleen maar water, dat deed ik voor ik hiermee begon ook al. Heb geen behoefte aan iets anders.

Uiteraard eet ik vaak genoeg yoghurt, kaas, etc :slightly_smiling_face: Vandaag even toevallig niet, maar voor het grootste deel wel. Ik gaf maar even een voorbeeld van allen vandaag

Het kan ook zijn dat je lichaam moet omschakelen en wennen aan het nieuwe eten en dat je de eerste paar weken nog niks afvalt. Maar je eet inderdaad te weinig.

Oke meerdere mensen zeggen nu dat ik te weinig eet. Hier ga ik zeker wat mee doen, maar wat ik niet begrijp is het volgende; ik heb als ik dit eet overdag geen hongergevoel, voel me verzadigd en doe het er prima op. Is het dan alsnog te weinig? Kan het niet zijn dat ik daar gewoon voldoende aan heb? :slightly_smiling_face:

Je lunch is echt te weinig, zelfs als je wilt afvallen.
Ik zou er twee nemen en dan wat rauwkost erbij, dat zie ik vaak voorbij komen.
En in het afvaltopic zit een member (dennamichelle, als ze nog zo heet) kan je vast wel helpen, zij weet er heel veel vanaf

^^ Als je een kleine maag hebt dan heb je gewoon minder snel honger maar je komt niet aan genoeg voedingsstoffen en brandstof dus gaat je lichaam als het ware tegenwerken. Je bent altijd welkom in het gezond afvallen topic voor tips enzo, we helpen je graag!

je eet inderdaad te weinig.
Je kunt beter om de 2 uur iets kleins eten, dan zet je je lichaam steeds weer aan het werk om te verbranden.
Als je niets gaat eten of te weinig, dan gaat het in de spaarstand, en dan kom je uiteindelijk van iets kleins al aan.
XXX

Ahh zwaar balen dat ik dus 3 weken verspild heb aan fout eetgedrag en teleurgesteld was, :frowning_face: Ik ga zeker even in het topic kijken!

Veel succes! Ik hoop voor je dat het gaat lukken om toch wat af te vallen.
xx

je eet wel te weinig, maar dat heeft niets te maken met dat je niets afvalt hoor…

zo snel zit je lichaam namelijk niet in spaarstand. :’)
maar ik weet ook niet waar het dan wel aan ligt…

Bekijk het positief, je komt er nu in ieder geval achter hoe het wel moet! :slightly_smiling_face: Gezellig!

nee klopt, maar je moet wel genoeg blijven eten, zodat je lichaam genoeg krijgt om iets te verteren, en dus blijft draaien om af te vallen :wink:

Ik merkte eerst op de weegschaal ook weinig verschil en vond dit best demotiverend, terwijl ik wel verschil merkte in mijn kleding.
Als ik jou was zou ik naast wegen op de weegschaal ook je middelomtrek bijhouden met een centimeter (en misschien ook op andere plekken als je dit fijn vindt)