waarom twijfel ik zo

Hallo allemaal,

na een rot relatie te hebben gehad ( mijn ex ging nog welleens vreemd en ik vertrouwde hem 0,0 ) heeft hij het uiteindelijk uitgemaakt. Ik was er kapot van maar goed heb het overleeft, zijn een halfjaar verder en ik ben zo blij dat het toen uit gegaan is. wauw.

Nu heb ik sinds een paar weken een nieuwe vriend. Alles gaat super en ik wist niet dat er zulke jongens bestonden. Maar toch kan iets me zo weer herinneren aan mijn vorige relatie…bijv. als hij afspreekt zit ik gelijk; oh help dalijk komt hij een andere meid tegen en laat mij stikken. En ja het vreet mij op dat gevoel.
Ook al weet ik dat ik hem kan vertrouwen, dat weet ik zeker. En zo niet, dan kan ik hem beter kwijt zijn, ja dacht ik maar zo. Maar ik wil hem juist niet kwijt en daarom denk ik dus ook dat ik hier weer zo bang voor ben.

Ook denk ik dan weer; zijn facebook status is nogsteeds vrijgezel, ik had die van mij gelijk verandert en hem uitgenodigd zeg maar. Maar die staat nogsteeds onbeantwoord.

Bluh ik haat dit gevoel soms zo erg. Soms heb ik er echt helemaal geen last van, maar soms dan komt ineens dat gevoel terug.

wat doe je eraan? en is het stom als ik het stom vind dat zijn facebook status nog op vrijgezel staat? :’) oh voel me echt een klein kind zo maar goed.
Het is niet dat ik nog niet over mijn ex heen ben, als mensen dat gaan denken, sterker nog; die zie ik toch niet meer en wil ik zelfs niet! en dat was gewoon een mafkees en ik ben nu véél gelukkiger en het voelt ook véél beter!!

Ik ben trouwens 18 en hij 20.

Praat erover met hem zou ik zeggen. Het is logisch dat je bang bent omdat je eerder bent gekwetst, maar ik zou het er wel met hem over hebben.

ik weet niet zo goed hoe ik met hem hierover moet praten hoor…

wat lastig, zit hij wel veel op facebook dan? want als hij er niks me doet is dat wel logisch.
ik zou toch proberen te zeggen wat je voelt en hoe dat komt.

hij zit wel vaak op facebook, niet altijd dan via de laptop maar dat heeft ie ook al zeker een paar keer gezien hoor, hij heeft ook allang gezien dat ik het veranderd heb.
maar ik weet niet hoe ik dit kan zeggen…

je kan eens iets zeggen over je vorrige relatie hoe dat ging, en dat je daarom dus bang bent dat hetzelfde misschien weer kan gebeuren. maar zeg er wel bij dat je hem wel vertrouwd

Dat is wel een goeie. maar ik hou er niet zo van om over mijn ex te praten. Hij weet namelijk heel het verhaal al, dat heb ik hem ooit verteld toen ik nog een beetje met me ex zat van wel of geen vrienden en toen heb ik hem dit verteld hoe alles zat met mijn ex. Toen hadden we trouwens nog niks.
En ik voel me dan een beetje oude koeien uit de sloot halen en alsof ik alleen maar over me ex kan praten…

en miss stel ik me nog aan over die facebook status. ik wacht dat nog wel even een paar maandjes af en als het dan nogg is zeg ik het wel gewoon

Mijn vriend is volgens facebook ook nog steeds vrijgezel, maar dat is omdat facebook hem niet boeit. Jongens zijn daar niet zo mee bezig, relatiestatus hebben op social media. Ik vond het eerst ook zo raar dat ik het veranderde maar hij niet :’)

Ja…eigenlijk twijfelde ik er eerst ook over, want ik dacht ja lekker boeiend als we het zelf maar lekker weten. maarja toen had ik het er met een vriendin over en die zei ja gewoon doen joh.
Dus heb het toen veranderd.

Heb jij het er dan welleens met je vriend over gehad? over die status? ;p

Ja ik had precies hetzelfde :stuck_out_tongue: Twijfelde ook.
Niet echt over gehad, hij zei er alleen over dat het hem niet zo boeide, maar als ik het belangrijk vind dan wilt hij het wel veranderen voor me. Toen zei ik nee nee hoeft niet :’) Gaat eigenlijk nergens over, als je maar gelukkig bent samen maakt facebook niks uit.

nee, daarom vind ik het dus ook kinderachtig om te zeggen, want het gaat alleen maar om een domme facebook status :’) en ik voel ook en ik weet ook wel dat het goed zit. Misschien wacht hij er gewoon nog eventjes mee, ook omdat hij veel familie op ze facebook heeft als vrienden en die het niet weten, en misschien om de reacties van vrienden, kennissen en familie van; oh dat moet je is vertellen… ;p
het is ook nog maar kort dus ook niet gelijk iedereen hoeft het te weten natuurlijk.

maar hoe moet ik het er met hem ove hebben; wat ik al eerder zei ik heb hem ooit al het verhaal verteld, maar hij lijkt totaal niet op mijn ex en durf hem echt wel bijna blind te vertrouwen maar gewoon dat gevoel wat is soms heb is zo vreselijk

Het is niet zo dat facebook jongens niet boeit, ik heb zat jongens op facebook die hun relatiestatus wel op relatie hebben staan hoor. Maar wat maakt het verder uit? Ik zou gewoon vertellen tegen hem hoe je je voelt, en als hij dat dan begrijpt voel je je mss wel opgelucht? Voorderest is het de tijd geven want zoiets moet echt slijten :wink:

je vorige vriend was gewoon een ass man, hij was je gewoon niet waard!
niet alle jongens zijn hetzelfde, er zitten sowieso heelveel jerks tussen,
maar probeer je ex te vergeten en je nieuwe vriend meer te vertrouwen
en als het helpt inderdaad praten,
maar probeer niet geobserdeerd te worden met alles checken enzo
dat is een afknapper

Mijn vriend en ik hebben 6 maanden lang ook nog gewoon ‘vrijgezel’ als status gehad op facebook, zou er niet zo een heel groot probleem van maken als ik jou was. Heb nu al bijna 1,5 jaar met hem! :slightly_smiling_face:

niet relevant, maar de gene die graag een werkende ava willen, kunnen mij noten, dan zorg ik daar voor, aangezien ik nu ook weer dacht dat iemand op zichzelf reageerde

bedankt voor de reacties.
Nee mn nieuwe vriend controleer ik ook nou niet echt, niet zoals ik bij mijn ex deed. want dat wil ik gewoon noooit meer. Je word er zelf ook niet gelukkiger van.

nee om die facebook status, ik laat dat wel lekker ik zie het vanzelf wel.