Waarom reageert hij niet?

Ik weet niet wie er de moed gaat hebben om heel dit verhaal te lezen, maar in ieder geval bedankt om die moeite te doen en om mij raad te geven/andere visie op het verhaal te geven.

Het zit zo: Begin augustus leerde ik tijdens het uitgaan een erg leuke jongen kennen. Ik heb nog nooit zo’n lang gesprek gehad met iemand in een discotheek en het klikte echt direct. Zijn vriend kwam op het einde van de avond ook naar mij dat die jongen waarmee ik had gepraat wel weg was van mij en dat hij echt interesse had etc. Hij vroeg toen mijn facebook en de dagen na het feestje hebben we dan ook veel berichten gestuurd naar elkaar. Hij vroeg om nog eens af te spreken en dat zag ik zeker zitten.

Spijtig genoeg had hij wel 7 herexamens en konden we pas 3 weken later afspreken maar in de tussentijd stuurden we wel nog regelmatig berichten.
Toen kwam het afspraakje. We gingen iets drinken s’avonds en we bleven tot sluitingsuur. De klik was er nog altijd. Wel moet ik toegeven dat ik totaal geen aantrekkingskracht voor hem voelde op een hoger niveau dan vriendschap.
Ik had ook niet echt het gevoel dat dat bij hem wel het geval was, dus na de date was ik er tamelijk van overtuigd dat het bij deze date ging blijven ook al vond ik het wel spijtig aangezien we een erg goede klik hadden (nog een klein probleem: hij woont drie kwartier van mij en voor gewone vriendschap ga je niet al die moeite altijd doen om bij mekaar te zijn).

Toch stuurde hij me de dag nadien een sms en begonnen we een smsgesprek. Ik dacht dat dit uit pure sympathie was en zocht er niets achter (ik dacht er echt niet aan dat hij interesse had in meer). Hij wist dat ik 2 dagen nadien ook een herexamen had en wenste me geluk met mijn examen en vroeg of ik wou laten weten hoe het was geweest. Dit mondde uiteindelijk ook uit op een klein smsgesprekje waarbij hij op het einde vroeg of we toch nog eens zouden afspreken. Aangezien ik op dat moment niets meer wou dan vrienden wist ik het even echt niet. Ik stuurde ‘ja misschien’ en zei toen dat ik ging slapen.
Na een gesprek met mijn mama die zei dat zo’n klik toch wel speciaal is met iemand en dat gevoelens nog kunnen groeien, heb ik uiteindelijk volmondig toegezegd en iniatief genomen om te vragen naar de concrete afspraken.

Uiteindelijk kwam de date dan donderdag. Die was echt heel leuk. Ik voelde ineens wel meer dan vriendschap voor hem. We gingen eerst naar een restaurant en hadden weer echt hele goede gesprekken. Daarna gingen we poolen en ik voelde toen ook echt de ‘spanning’ tussen ons twee.
Vanaf toen had ik echt het gevoel dat onze ‘relatie’ stilaan naar een hoger niveau werd getild.
We bleven weer tot sluitingsuur want na het poolen bleven we weer de hele tijd praten en praten.

Na de date bracht hij me met de auto naar mijn huis wat toch wel een tijdje rijden was. In de auto was hij toch bezig over een andere activiteit dat we nog zouden kunnen doen en hij zei dat hij me wel eens een les autorijden wou geven aangezien ik nog altijd mijn rijbewijs niet heb.
Allemaal toch wel signalen dat hij toch geïnteresseerd is en me verder wil zien?
Hij zei bv ook dat hij had gezien op mijn facebook dat mijn verjaardag 26 september is en dat hij zal proberen om eraan te denken etc.

Nu de dag na de date kreeg ik geen sms. Nu, ik had ook die date duidelijk gemaakt dat ik niet van opdringerige jongens houd en aangezien hij al 2 x zelf had begonnen, dacht ik dat het nu ook eens tijd werd dat ik eens begon. Ik vroeg om volgende week nog eens iets te doen en hij antwoorde ‘euhm ja maar ik weet niet of tijd zal hebben aangezien ik volgende week misschien naar Frankrijk ga:s’
Dat van Frankrijk was wel waar, maar met die ‘euhm’ (ok, misschien ben ik wat te gevoelig op dat gebied) had ik het gevoel dat het niet overtuigend was. Ik ga de week daarna op reis en ik vond het wel echt rot dat we elkaar dan 2 weken niet zouden zien. Ik stuurde dan een sms daarop dat we elkaar dan 2 weken niet meer gingen zien en wou toch wel echt eens zekerheid of hij echt wel nog wou verder afspreken en heb dit dan ook expliciet gevraagd. Ik heb die sms gisterenavond gestuurd en nog altijd geen antwoord.

Het is wel een persoon die niet altijd direct antwoord, maar nu vind ik het toch wel erg lang duren. Ik heb al de hele tijd zitten huilen aangezien ik nog nooit zo iemand heb ontmoet waarmee er zoveel gelijkenissen zijn en het zo hard mee klikt en ik hoop gewoon echt niet dat het hierbij stopt.
Denken jullie dat hij niet geïnteresseerd is of zou er een andere mogelijke reden kunnen zijn?

Ik heb je verhaal helemaal gelezen haha.

Maar misschien heeft hij het wel gewoon druk? Het klinkt namelijk wel alsof hij jou ook leuk vindt.

Uit je verhaal kan ik opmaken dat hij er heus wel voor wilt gaan. Frankrijk wordt een periode om na te gaan of het echt wat gaat worden of niet. Maar ga jij naar Frankrijk, of hij? Want dan kunnen jullie toch contact houden tussendoor? Hij smst/appt je vanavond echt wel. Het is zaterdag, mannen zitten dan altijd vol en druk te doen met vrienden. Kop op, het komt heus wel goed.

idd wat de rest ook zegt. Ik denk zoals ik nu lees dat hij je wel leuk vind hoor. Misschien is hij zijn telefoon kwijt of heeft hij het wel gewoon heel druk en kan hij even niet reageren xx succes

Misschien is het een goed idee om hem te bellen. Dan heb je gelijk antwoord

Hij brengt je thuis, je kan lang met hem praten.
Laat het even wachten :slightly_smiling_face:. En anders laat die vakantie er overheen gaan etc.
Als hij jou echt leuk vind, laat hij echt wel wat van zich horen

Laat het op je afkomen, als hij je echt leuk vindt appt hij je nog wel. Ook al is dat niet nu meteen of morgen of volgende week. Niet meteen zo negatief !
Veel succes :slightly_smiling_face: