Waarom raak je naast de liefde ook de vriendschap kwijt?

gek. Misschien verwacht hij dat jij dat wilt. Had ie toch wel door dat je dat uiteindelijk zou willen en heeft het dan voor dat moment afgekapt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411]
[…]

nou klink ik echt alsof ik alles weet he haha :stuck_out_tongue:.
Nee hoor. Je reageert enthousiast en dat moet ik hebben. (:

Ja, da’s altijd moeilijk om iemand kwijt te raken waarmee je een goeie band hebt, overal mee kan praten.
Jij moet me dus eigenlijk wel begrijpen.
Zeker als het lijkt alsof je die jongen moet laten gaan zonder zinnige reden…
Ik denk ook inderdaad weleens dat hij misschien gewoon niet weet hij wilt.

Ik vind dat echt idioot als hij alleen maar omdat hij een vermoeden heeft dat ik een relatie zou willen, geen contact meer met me wilt.
En dat zou betekenen dat hij me dus wel alleen als scharrel ziet.
Tja, kan ook leuk zijn maar daarbij heb ik mijn grenzen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Chocxlatte link=topic=193278.msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411]#msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411] date=1305146411]#msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411]#msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411] date=1305146411] date=1305147511]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[quote author=Chocxlatte link=topic=193278.msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411]#msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411] date=1305146411]#msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg[quote author=Inspiratieloos2 link=topic=193278.msg7884792#msg7884792 date=1305146411]#msg

Het is gewoon heel moeilijk allemaal, maar daarom kan ik het zelf ook niet vergeten. Ik heb het idee, dat als hij tegen mij zegt ‘ik vind je niet leuk meer, wil geen contact meer’ dat dat voor mij zoveel makkelijker is dan ‘ik weet het niet’, daar kan je gewoon niks mee. Maarja, ik ga maar lekker doormodderen en jou aansporen contact te verbreken want hier word je natuurlijk ook niet wijzer en gelukkiger van. :slightly_smiling_face: Ik kan het zelf alleen niet, dus da’s geen lekker voorbeeld haha.
Succes ermee iig.

Nee, geen goed voorbeeld maar ik kan het ook niet. -__-
Niet zolang ik geen duidelijke reden van hem heb wat er nou is.
Maar het leven gaat ondertussen wel door en hij gaat ook zeker door.
Wat me nog een beetje zou kunnen helpen is weten of hij mij nou mist of niet.
Tja, mocht hij mij missen, weet ik genoeg en is de kans groter dat het te maken heeft met dat hij niet weet wat hij wilt.
Maar het stomme van dat weer, is dat ik het gewoon niet weet, ik weet niks zeker.

Je gaat lekker doormodderen?

Ja ik ga lekker doormodderen :stuck_out_tongue:, ik word hier niet blij van, van deze situatie, maar als ik met hem het contact verbreek (klinkt overdreven) maar dan stort ik een beetje in :’). Het gaat niet zo heel lekker en hij is de enige die dat begrijpt, dus als ik nu het contact met hem verbreek tja dan begrijpt niemand me meer hoe ik me voel, terwijl hij misschien een beetje in hetzelfde schuitje zit. Het enige verschil is dat hij er heel moeilijk over kan praten, daardoor is het ook een beetje misgelopen.

weet je wat ik zou doen, gewoon aan hem vragen. Gewoon een lang smsje met dat je hem mist als gewone vriend en of jullie weer meer contact kunne hebben, of dat er iets aan de hand is.
Als hij daar nog niet op reageert zal je toch echt verder moeten gaan, of je doet net als mij alsof alles gewoon goed is en lekker blijven smsen :’). (niet echt aan te raden).

Ow, da’s vervelend ja.
Jij kan dan in ieder geval nog een beetje blij zijn met het contact dat jullie nog hebben.
Als hij jou ondanks de vervelende onzekerheid over jullie band, een goed gevoel kan geven…is 't mooi meegenomen…noem ik het maar.
Je kan natuurlijk ook vanalles opschrijven in een dagboek, het van je opschrijven, waar je mee zit.
Maar dan heb je weer het nadeel dat een dagboek geen respons geeft.

Tjaa, klinkt erg leuk natuurlijk om hem weer een sms te sturen, een hele lange met een uitleg dat ik hem niet wilde afschrikken o.i.d.
Maar nee, dan komt het weer van mij af en hij kan net zo goed hetzelfde doen, al is het maar een sms van “Ik mis je.”
Maar oke, ik snap ook dat hij niet zo gauw wat zou laten horen, zonder over mijn mail te beginnen want dan denkt hij vast dat ik erover ga vragen.

En om te doen alsof er niks aan de hand is…misschien is hij daar juist erg goed in ja.
Maar als ik daaraan zou meedoen, zal het best ‘nep’ voelen eigenlijk, juist omdat ik weet dat er een big something aan de hand is.

Naja dan probeer je van de ‘er is niks aan de hand’ naar het wat meer serieuzere. Het hielp bij mij toch wel om zelf die sms te sturen, ik heb dan juist het gevoel dat ik in elk geval mn ei kwijt kan, of hij dan reageert of niet maakt me dan niet meer zoveel uit. Nou heeft ie me net weer een raar dit-klopt-niet gevoel gegeven dus het is zeker niet altijd gewoon goed :’). In elk geval, toen ik zelf die eerste stap zette was hij daar blij mee, en misschien doet die jongen dat niet uit onzekerheid en dan is het zonde om die kans te laten schieten vind ik. En als hij niet reageert, nou, dan heb je gezegd wat je wou zeggen en dan kan je weer makkelijker door.

Offtopic
Kijk je “Echte Meisjes In De Jungle”?
Zo ja: “Wat een ellende!”

Tja, er zit wat in.
Maar het stomme is dat ik niet weet of hij uit onzekerheid niks onderneemt.
Ik had overigens wel het idee dat hij pas eens langskwam op m’n hyves (is dat een goed teken?).
Haha, dat kan jij natuurlijk ook niet weten.
Maar ik denk dat ik toch liever nog even wacht.
Wie weet heeft hij er op een dag genoeg van, trekt zijn stoute schoenen aan en smst mij …
Maar ik moet vooral geen (valse) hoop creëren eigenlijk.

omdat jongens zijn die hebben ander idee voor hen is het ook over dan ook echt over. meiden willen altijd nog goed hebben zoals door vrienden te blijven.

ik denk dat hij bang is om zich te hechten aan jou,
en bang is dat het anders zou lopen,
dat maak ik op uit je verhaal,
stuur hem een persoonlijk geschreven brief hoe je er over denkt,
en dat je het liefste wel vrienden wel blijfen,
en dat hij je het gevoel had gegeven dat dat hij je ook leuk vind,
en dat je eigenlijk stiekum super gek op hem was,
laat het niet links liggen
doe er wat aan
mischien is het wel de liefde van je leven

veel succes er mee

Dankje voor het reageren.

Ik vraag me altijd af waarom hij bang zou zijn om zich aan mij te hechten…
Dat wil zeggen dat hij bindingsangst heeft.
Ik zou er graag met hem over willen praten, mocht hij dat hebben.

“en bang is dat het anders zou lopen”
Bang dat het hoe anders zou lopen?

Eigenlijk vind ik het niet nodig om hem een brief te sturen, omdat ik hem al een e-mail heb gestuurd.
Dat zie ik net als een brief.
Als ik hem een brief schrijf, ben ik net zo bang dat hij er niet op gaat reageren.

Ik ben het met je eens dat ik er wat aan moet doen maar ik heb naar mijn mening al alles eraan gedaan wat ik eraan kan doen.
Het moet nu echt van hem komen, hij hoeft alleen eerlijk antwoord te geven op die mail die ik hem gestuurd heb.

Ah meid, nog steeds dezelfde jongen? :sob::muscle:

Eum, goh om het over mijn persoonlijke ervaringen te hebben: ik heb een jongen gekend die heel erg goed ‘alsof’ kon doen. Het leek alsof we een leuke vriendschap hadden (daarna een minder leuke relatie) maar af en toe liet hij me wel weten dat hij weinig interesse had in andere mensen. En over een ander meisje met wie hij een geschiedenis had, die nog vrienden met hem wou blijven zei hij: ‘maar ik heb genoeg vrienden’.
Nu het tussen ons gedaan is, zijn we ook geen vrienden meer en dat komt me niet als een schok. Er zijn gewoon mensen die er geen behoefte meer aan hebben op een bepaald moment.

Met iemand anders ben ik, gezien de omstandigheden (en misschien meer omdat hij nog steeds enorm veel voor me betekent en ik hem niet wil verliezen), verplicht om het te doen werken als vrienden. Maar het is extreem moeilijk, maar dat is eigenlijk vooral mijn schuld omdat mijn gevoelens en angsten me te parten spelen.

Vroeger dacht ik dat het makkelijk was, dat vrienden blijven. Maar sommige situaties en sommige personen maken het gewoonweg onmogelijk. Ik hoop voor je dat je het rap zal kunnen loslaten.

Jaa, nog steeds om hem. ):

Ik begrijp ook wel dat het aan de situatie ligt of je vrienden kan blijven of niet.
Maar in een geval van dat één van de twee geen gevoelens heeft voor de ander, kunnen ze toch nog wel vrienden blijven?
Dat is wel alleen als beide het aankunnen (niet toch stiekem meer willen en dus niet alleen vrienden kúnnen blijven).

Maar net zoals bij jou, was er een bijzondere band tussen ons en ik vind het zo’n zonde om die zo weg te gooien.
Erger nu nog is dat ik niet eens weet waarom het nou stil is tussen ons.
Alleen hij kan dat beantwoorden.

Tja, aan de ene kant wil ik het snel kunnen loslaten maar aan de andere kant niet.
Zoals ik al zei, ik vind het zonde om dat wat we hadden zo weg te gooien.
Misschien is het nu al weggegooid maar stiekem geloof ik er nog in dat het goed kan komen en dat het alleen veel tijd vergt.

Ik begrijp wat je bedoelt… Maar zijn gedrag kan door heel veel situaties te verklaren zijn. Misschien heeft hij geen behoefte aan een vriendschap met jou, misschien wil hij je niet kwetsen, misschien zit hij in de knoop met zichzelf, misschien vond jij dat jullie band sterker was dan hij het ooit heeft gezien,… etc.

De enige twee opties die jij hebt, is ofwel het loslaten ofwel hem opbellen en het hem vragen. Hij reageert niet op zijn mails, omdat een mail niet beantwoorden ‘the easy way out’ is. Het is anders als je hem zou bellen. Ik denk dat er een grote kans bestaat dat hij dan wel antwoordt…

Dat hopen dat het wel goed komt is zo vervelend he :wink: Maar op dit moment zal dat zeker niet gebeuren als je geen stappen onderneemt. (En ik voel me nu zo hypocriet, want ik ben zelf doodsbang om het te doen, maar het zal toch moeten…)

Ik owu nog even zeggen dat ik echt precies hetzelfde ben als jou :’). Echt hoor, ik geloof ook nog helemaal dat het goedkomt, en ik wil dit ook echt niet het weggooien dat ik met die jongen heb, of had. Pffoee geen idee.

@Brod
Tja, ik zal niet weten hoe hij onze relatie nou eigenlijk ziet.
Nu ik daar juist antwoord op wilde, geeft hij geen gehoor.

En ik kan hem opbellen maar dan zie ik nog altijd zijn reactie niet.
En het is nou niet meer zo makkelijk om te vragen om af te spreken.
Het enige wat nog kan gebeuren is dat ik hem toevallig eens tegen het lijf loop.

“Maar op dit moment zal dat zeker niet gebeuren als je geen stappen onderneemt.”
Ik heb alles al gedaan wat ik kon doen.
Juist ik ben degene die op zijn antwoord (op mijn mail) wacht.

@Inspiratieloos2
Ja, vervelend is dat maar ja, ik denk nou eenmaal van “Ik geef niet op” en zeker al niet zonder reden.

Jij hebt tenminste nog contact met hem.

Ik heb dus al bijna 9 maanden een vriendje, maar het gaat op dit moment gewoon echt heel erg kut. Ik krijg de ene tegenslag na de anderen en hij is er gewoon niet voor me. Ik heb dus deze week een jongen beter leren kennen die ik altijd al knap vond en het klikte echt ontzettend. Hij was er voor me, terwijl m’n vriendje er dus niet was. Ik twijfelde al langer om het uit te maken maar ik weet het gewoon echt niet meer. Iemand tips?

^Ik vroeg me af waarom je je verhaal in mijn topic post.
Ik zie er niet in hoe dit met het onderwerp/m’n probleem te maken heeft.

Up.

nouja mijn contact is ook niet zo soepeltjes, ik wou eerst een gesprek met hem, maar nu probeer ik hem alleen nog maar over te halen om met me uit te gaan, en zelfs dat gaat moeizaam haha. Hoe bedoel je lat verlagen :’)