Waarom raak je naast de liefde ook de vriendschap kwijt?

Hoogwaarschijnlijk heb ik een jongen waar ik het leuk mee had, afgeschrikt door het over onze gevoelens te hebben.
Meneer reageert niet meer op mijn vragen waarom hij niks meer van zich laat horen en hoe het nou zit tussen ons.
Ik heb vaak genoeg gehoord: He’s not that into you.
Dat zou natuurlijk kunnen maar dan vraag ik me af waar dat ineens vandaan komt, hoe kunnen zijn gevoelens in één klap omslaan?
Dus ik begin nu steeds meer te geloven dat het hem te snel ging.
Of hij was zo’n iemand die alleen waarde hechte aan het lichamelijke contact (geen seks maar al wel zoenen, handen vasthouden en ander leuk geklef).
Ook dat kan ik niet voor de 100% geloven, ik dacht echt dat hij gevoelens voor me had.
Wanneer ik hem bijvoorbeeld tegenkwam bij zijn werk, liet hij me gauw weten dat hij vlinders in z’n buik had omdat hij mij zag.
Dat heeft toch te maken met gevoelens hebben voor iemand?? En niet alleen met het uit zijn op seks?

In ieder geval is het dus momenteel stil tussen ons, het is eigenlijk over (zomaar, hij laat niks van zich horen).
Wat ik er raar aan vind is dat de gehele vriendschap meteen over is tussen ons.
We deden vaak leuke dingen samen, dat gebeurd dus nu ook niet meer.
Mocht hij uiteindelijk niks voor me voelen, had hij dat aan me kunnen vertellen.
Misschien moet ik er dan even overheen komen en wennen aan het feit dat het dus alleen bij vriendschap blijft, zonder klef te doen.
Maar dat de gehele vriendschap daardoor op het spel wordt gezet, vind ik erg jammer en raar.

Hoe denken jullie erover?
En zijn er mensen bij wie het juist nog leuk loopt tussen beide, ondanks dat er een teleurstelling is geweest over het niet hebben van gevoelens?

Dit gebeurt wel echt vaak dat een jongen iemand leuk vindt en plots beslist dat zij toch niet bij hem past. Hij is gewoon wispelturig…Het is lullig dat hij niet eerlijk is geweest tegen jou en je nu negeert maar ik vrees dat je je er gewoon bij neer moet leggen…

ja hoor herken ik, maar je moet je er ECHT overheen zetten, dat is veel beter voor je. zoek gewoon een leuke jongen die niet zo raar doet. Het is mij nog niet gelukt maar het is heel frustrerend als je niet weet wat hij voor je voelt etc.

Ik ben nog een periode goed bevriend geweest met mijn ex, maar dat liep fout omdat hij me toch nog steeds wou beschermen tegen (naar in zijn ogen) ‘foute’ jongens. Nu is hij ook een heel stuk verderop verhuist, dus eigenlijk is het alleen maar fijn.

Je doet er niks aan.

Ja, grotendeels kan je het negeren noemen maar hij is er wel slecht in.
Wanneer ik hem namelijk een sms stuurde, kreeg ik altijd wat terug.
Zo had ik hem ook gevraagd waarom hij niet reageerde en hij bleef maar terugsturen dat hij het druk heeft en dat hij het snel moet gaan lezen maar vervolgens zijn er maanden voorbij en ik hoor niks van hem!
Als hij echt klaar met me zou zijn, zou hij toch juist helemaal niks sturen/niet reageren?
Anders geeft hij valse hoop.
Ik heb me lang doen geloven dat ook juist dit wel een goed teken zou kunnen zijn…dat hij me de waarheid niet durft te vertellen maar nog ergens wel contact wilt.
Man, ik snap niks van hem.

@Locked
Ja, ik begrijp ook wel dat je in sommige gevallen niet bevriend kan zijn.
Maar dat is ook meer als je al een relatie hebt gehad.
Nu heb ik niet eens een relatie met hem gehad, dus het blijven van vrienden vind ik alleen maar makkelijker.

Jongens kunnen soms idd heeeeel vreemd zijn!

Het geldt niet alleen voor jongens toch? Een goede vriend van me was een keer verliefd op me en ik dacht ook ‘‘hell to the no :’)’’

En je bent nog bevriend met hem?

Ja oke, dat wel (ookal is hij op het moment boos op me :’)). Oke, busted.

Haha, waarom is hij boos? (beetje offtopic)

-

Haha O: klinkt komisch.
Inderdaad miscommunicatie.
Moet maar snel overwaaien want om zoiets nou boos te blijven…

Ik haal het ff weg haha, iets te private :’)
Maargoed, inderdaad. Ik bied wel gewoon m’n excuses aan, ben ik van het gezeik af. Lekker makkelijk.

Wanneer heb je hem eigenlijk verteld wat je voor hem voelde?

hij stuurt terug omdat ie misschien nog gevoelens voor je heeft, maar hij heeft zeker minder gevoelens dan jij, want hij smst niet uit zichzelf. Misschien verveelt ie zich gewoon op de momenten dat ie veel smst, en is ‘iets beter dan niets’, snap je.
Ik bedoel het niet lullig, ik zit precies met dezelfde situatie. We vonden elkaar leuk, maar het werkte niet omdat hij het heel druk had en nu blijf ik hem smsen, hij zegt dat ie het niet erg vind maar wil ook niet echt meer afspreken.

Je zit echt excuses te zoeken, want met die jongen werkt het gewoon niet meer, en is vriendschap wEl heel lastig want je vind hem nog leuk. Zoek een nieuwe jongen.

@Kloot
Oke!

Ik heb hem volgens mij niet eens verteld wát ik voor hem voelde.
We hebben het een keer erover gehad, ik vroeg hem toen hoe hij ons voor zich zag, watvoor relatie we eigenlijk hebben.
Want we waren dus leuk aan het scharrelen maar ik wilde duidelijkheid, van hem horen wat hij voor mij voelt.
Uiteindelijk zei hij dat het moest groeien tussen ons, daar was ik het met hem over eens.

Een tijd erna hadden we nog contact en daarna is hij ineens begonnen met niks van zich laten horen.
Normaal kwam hij gewoon op msn, maar dat gebeurde niet meer.
En we spraken elkaar het meest op msn, dus het contact was grotendeels weg.
Toen heb ik hem dus gemaild over waarom ik niks meer van hem hoor en of hij het nog wel ziet zitten met ons (wat we ook hadden).
Maar hij anwoordt gewoon niet.
In het begin dacht ik dat hij misschien niet wist hoe hij het moest vertellen aana me maar omdat het nu zo lang duurt, denk ik dat hij ‘ons’ gewoon heeft weggegooit.
En mij ondertussen maar terug smsen dat hij het nog moet lezen…
Ik geloof het niet en ik snap niks van hem.

dat is een typische jongens actie, ik denk dat hij je wel leuk vind / vond maar dat hij gewoon niks vasts wou, en in plaats van dat te zeggen ‘negeert’ hij jou nu. Je hebt er alleen al iets over gezegd in een mailtje, dus ik denk niet dat het weer zo word. Maar misschien kun je dan wel weer vrienden worden ja, in deze situatie, misschien zou je hem kunnen uitleggen, nog eens, dat je alleen weer vrienden wilt zijn. Ik denk dat hij gewoon er overheen is eigenlijk en je een beetje is vergeten, en ook zijn gevoelens een beetje is vergeten.

@Inspiratieloos2
Nee nee, we smsen nu (en allang) niet meer hoor.
Die smsjes waar ik het over had, waren om hem te vragen waarom hij niet reageert.
Maar het is niet zo dat ik hem nog steeds blijf smsen, lijk wel gek.

“hij stuurt terug omdat ie misschien nog gevoelens voor je heeft”
Gezien z’n gedrag dat hij uit zichzelf niks stuurt, kan ik dat moeilijk geloven.
Toch zou het kunnen want ik kan niet geloven dat die gevoelens ineens weg zijn.

Maar in jouw situatie had hij het dus ook erg druk?
Waarom blijf jij hem smsen? Ik zou het echt gewoon laten als er helemaal niks van zijn kant komt.
Heeft hij met woorden gezegd dat hij niet meer wilt afspreken?

Hm, ik zoek denk ik geen excuses maar duidelijkheid. Ik wil begrijpen wáárom ik hem moet vergeten.
Als ik geen reden heb, is het nog moeilijker om hem te vergeten.
De enige reden die ik nu heb, is omdat hij niks van zich laat horen.

Ik heb nooit aan hem gezegd dat ik iets vasts met hem wil.
En net zei ik dit:
“Toen heb ik hem dus gemaild over waarom ik niks meer van hem hoor en of hij het nog wel ziet zitten met ons (wat we ook hadden).”
Daarbij had ik wel duidelijk vermeldt dat het over vriendschap gaat.
Als ik alleen zou zeggen “zie je het zitten met ons?”, lijkt het inderdaad alsof ik een relatie zou willen.
Ik kan me herinneren dat hij het wel uit me probeerde te vissen, toen we het in werkelijkheid erover hadden.
Hij herhaalde toen “Waar wil je nou heen?”.
Net alsof hij dacht/wilde horen dat ik zou zeggen dat ik een relatie met hem zou willen.
Maar dat heb ik juist niet gezegd.
Ik denk juist om te vermijden dat ik hem zou afschrikken.
Su-per raar!
Want nogmaals, nadat gesprek gingen we nog met elkaar om, pas weken verder leek hij af te haken en was het stil aan zijn kant.

nou klink ik echt alsof ik alles weet he haha :stuck_out_tongue:. Ik snap het, maar die reden hebben ze zelf vaak ook niet, of willen gewoon heel hard niet delen.

En ja, hij had het erg druk. Ook hij stuurt wel dingen terug, de reden dat ik blijf sturen is omdat ik hem gewoon niet kan vergeten, en voor mijn gevoel heel goed met hem kan praten over alles, daarom vind ik het heel moeilijk om geen contact te hebben. Hij twijfelt behoorlijk met dat afspreken, ook al best wel lang niet gezien, soms zegt ie wel afspreken, soms negeert-ie het gewoon een beetje. In het begin zocht ik ok een reden, maar dat heb ik opgegeven.
Ik twijfel inderdaad over of hij nog gevoelens heeft, of niet, maar daar is geen manier om achter te komen, ik weet niet eens of hij zelf wel weet wat hij wilt, of het me gewoon niet wilt vertellen.

Jongens… :stuck_out_tongue:.