Waarom niemand creatief

Hallo ik vind het vervelend dat niemand echt meer creatief is en zichzelf maar verwaarloosd, vinden jullie dit ook tegenwoordig?

Ik hoop echt dat ik ooit iemand tegenkom dat ook graag muziek produceerd of beats maakt.

Ben jij creatief?

3 likes

Ik ben niet zo creatief, ik wilde wel dat ik het was. Ik heb het geduld niet voor om een muziekinstrument te bespelen of te leren tekenen. De tijd heb ik er nu ook niet echt voor.
Maar ik vind creatief zijn niet alleen muziek of tekenen. Als je met een niet zo standaard oplossing komt voor een probleem, vind ik dat ook creatief

1 like

Ik heb wel het idee dat mensen tegenwoordig minder vaak hobby’s hebben dan vroeger. Tegenwoordig is een bestaande en veelvoorkomende hobby series kijken. Maar dat vind ik persoonlijk eigenlijk niet echt een hobby. Je doet niet echt iets, je zit alleen maar je tijd te doden eigenlijk. Tuurlijk is het iets wat mensen leuk vinden, maar verder doe je niets. Je ontwikkelt jezelf niet, terwijl je dat met een echte hobby wel doet. Sportieve hobby’s zijn bijvoorbeeld goed voor je gezondheid, maar je wordt er ook vrolijker van en bij bijvoorbeeld teamsporten leer je hoe je kunt samenwerken bijvoorbeeld. Of bij tuinieren moet je leren hoe je planten goed laat groeien en daardoor leer je een hoop dingen bij. Dat soort hobby’s dragen echt bij aan je ontwikkeling, maar ik heb het idee dat steeds minder mensen ‘echte’ hobby’s hebben.

Ik ken echt meer dan genoeg mensen met echte hobby’s, of die muziek maken…

Ook genoeg die liever een serie kijken. Mocht de situatie omtrent corona nu beter worden dan kan je altijd op zoek of bij een muziekclub (dat zat ik vroeger, dan ontmoet je in een klap veel mensen met dezelfde hobby).

Hey :slight_smile: ik ben kunstenares van beroep! Ben het helemaal met je eens. Vind het altijd zo frustrerend als mensen zeggen dat ze creatieve dromen hebben die ze niet najagen… :frowning:

1 like

Misschien kan je wel een oproep plaatsen voor mensen die muziek maken trouwens: dan kunnen jullie elkaar motiveren.

Als je creatief wilt zijn moet jezelf iets beginnen.
Er zijn genoeg creatieve oplossingen!
Ik vind het jammer dan mensen van tegenwoordig niet meer creatief zijn. Als mensen niet meer creatief zijn veroorzaakt dat (ik heb dat gehoord of gelezen) allemaal onnodige negativiteit. Negativiteit dat je hebt, wat je dan echt niet leuk vind, en waar je echt niet op zat te wachten.

Ja, ik vind me wel creatief. Tekenen, gedichten schrijven, fotograferen en videobewerking, muziek maken, om een paar dingen te noemen.