waarom moeten meisjes altijd knap zijn volgens jongens?

het is echt heel erg stom. ik erger me er kapot aan.
waarom zeggen (en misschien denken) jongens altijd dat de jongens weer knap moeten zijn of populair of weetikveel…
ik voel me echt zo onzeker daardoor!
bij mij gaat het gewoon meer om het innerlijk
zijn er meer meiden die zich hier aan ergeren?

Nee ik kan me er niet aan ergeren. Iedereen heeft een andere definitie van knap. Ik zou ook geen jongen willen die ik zelf niet aantrekkelijk vind.

jep, maar dat is het leven nou eenmaal! En idd, iedereen vind niet dezelfde persoon knap.

Precies. En uiterlijk zegt niet alles, het gaat uiteindelijk om het innerlijk, maar je moet iemand natuurlijk wel aantrekkelijk vinden.

Heus niet elke jongen is zo. Er zijn superveel jongens die niet geven om uiterlijk, en echt gewoon van je houden zoals je bent.

Inderdaad, al is het niet bij alle jongens zo. Vaak tegenwoordig willen de meeste jongens een meisje die populair & knap is. En ja, daar erger ik me aan.

Op ieder potje past een dekseltje, dat geldt ook voor dit verhaal.

Het is echt niet zo dat álle jongens een meisje willen die heel knap is. Er zijn genoeg jongens met allemaal een andere smaak en meningsverschil. En van een mooi bord kun je niet eten. Dus wat heb je aan een heel knap iemand? Die heb je nooit voor je alleen.

Ik weet zeker dat genoeg jongens ook een ‘minder’ meisje nemen. Het gaat toch tenslotte om het innerlijk?

@ toverkaars; maar er zijn ook zat jongens die er niet zo over denken, hoor. ik snap wel dat een jongen zich aangetrokken moet voelen tot een meisje, dat heb ik ook. als ik iemand niet aantrekkelijk vind dan zou ik er geen relatie mee willen. maar dat betekent niet dat ik er geen vrienden mee wil worden. en laten we wel stellen; iemand ‘aantrekkelijk vinden’ is niet hetzelfde als iemand ‘een superlekker ding vinden’ . toch?

Mannen zijn visueel ingesteld

Ik vind dat je alle jongens weer over één kam scheert en geloof me, ze zijn echt niet allemaal zo oppervlakkig als jij beschrijft. Ik weet ook best wel dat er jongens zijn die alleen om een knap uiterlijk geven maar dat betekent nog niet dat alle jongens zo zijn. En daarbij, zou jij een relatie willen met een jongen die jij niet aantrekkelijk vind? Het innerlijk is het belangrijkste, maar het oog wil ook zeker wat.

Gewoon oppervlakkig gezien kijken jongens graag naar mooie meisjes, grote borsten, knappe koppies etc. Als het er écht op aankomt hoeven ze denk ik niet persé een meisje dat zo extreeem knap is. Het gaat in een relatie vooral om het innerlijk en een bepaalde aantrekkingskracht die je nodig hebt om bij elkaar te komen. Je hoeft niet persé enorm knap te zijn om aantrekkelijk gevonden te worden. Een hoop dingen kunnen iemand aantrekkelijk maken en dat verschilt per persoon. De een vindt jou leuk om jouw lach, de ander om jouw uitstraling of misschien wel je manier van doen of een bepaalde nonchalance ofzo. Er komt sowieso wel iemand langs die jou leuk vind en mooi en knap vind voor JOU. Jongens van jonge leeftijd hebben nou eenmaal praatjes.

Ik erger me er dood aan en word er ook onzeker door, het is maar moeilijk te geloven dat niet iedereen zwaar oppervlakkig is.

Er is een verschil tussen mooi en aantrekkelijk. Iemand hoeft niet knap te zijn, zolang er maar een bepaalde aantrekkingskracht om diegene heen hangt.

En als je alleen een mooi koppie wil, ben je gewoon een arrogante eikel.

Jongens kijken vaak naar uitstraling en inderdaad of een aantrekkingskracht is tussen jullie.

Je moet je niet zoveel aantrekken van wat anderen zeggen of denken.
Jij bent zoals je bent en anderen ook.
En ooit kom je iemand tegen die daarop aansluit.

Kijk jezelf niet verzorgen en attent zijn voor jezelf, roept idd afschuw op je af.
Maar als jij gewoon goed voor jezelf zorgt, straal je op je best.