Waarom moet Junkfood op scholen NIET verboden worden.?

Heee. <3

Ik moet op school voor Nederlands een debat doen over junkfood. :frowning_face:
Ik ben er tegen dat het verboden moet wordenn. (Dus dat het moet blijven :stuck_out_tongue:)
Maar ik kan hier helemaal nix van vinden op het internet,
het gaat allemaal juist over het tegenovergestelde; Dat het wel moet worden afgeschaft.!
Mijn tegenstander heeft het maar makkelijkk…

Dus kunnen jullie mij asje-asje-asjeblieft helpen met argumenten?

Omdat mensen zelf de keus moeten maken. Men hoort zelf te mogen kiezen of ze junkfood willen of gezond willen eten

Omdat junkfood niet slecht voor je is als je het met mate eet (eens in de week bijvoorbeeld kan geen kwaad)

Leerlingen moeten zelf kunnen kiezen of ze het wel of niet eten. Bovendien heb je meer variatie als je junkfood en gezonde producten verkoopt. ook zal de school waarschijnlijk meer winst maken met het verkopen van junkfood.

Ik ben eigen voor het verbieden van junkfood, dus ik ben heeeeel hard aan het nadenken.

Uhhhm… Misschien dat scholieren toch wel junkfood eten. Als je het niet op school verkoopt, gaan ze wel naar de snackbar om de hoek en halen het daar. Zo kan (zoals iemand al zei) de school er tenminste wat aan verdienen.

En als je junkfood én gezond eten verkoopt, denken scholieren misschien eerder na over wat ze eten. Zullen ze misschien een meer overwogen keuze maken ofzo.

Oh, en HIER staat een artikeltje waarin staat dat junkfood helpt tegen stress…

Beetje lastig, omdat het al bekend is dat junkfood slecht is en er niet echt argumenten zijn waarom het wel op school zou moeten zijn xD
Maargoed…

Daarmee voorkomt men helaas niet dat kinderen allerlei zoetigheid etc van huis meebrengen of na schooltijd juist veel junkfood gaat eten.

Je kunt het ook gewoon gaan verkopen op bepaalde tijdstippen. (dus niet 'sochtends ofzo)

Junkfood met mate helpt tegen stress
http://www.vmt.nl/index.php?page=nieuwsartikel&id=6142

http://dieet.blog.nl/kind…kfood-op-school-voldoende

Het is lekkerrrrr hihi

Maar even serieus: Ik weet het eigenlijk niet zo goed.
Zijn er geen argumenten (voor de stelling) die je op internet hebt gevonden, die je makkelijk zou kunnen weerleggen? Daar moet je namelijk ook goed naar kijken.

enigste redenen;;
het is makkelijk en lekker?
xD

kinderen hebben tijdens alle schoolstress ook wel eens zin in wat lekkers ^^

Junkfood is goedkoop om klaar te maken voor de school, daardoor maken ze meer winst, of als ze de prijs lager kunnen houden, kunnen kinderen uit minder gestelde gezinnen, dit kopen voor een lagere prijs.

het is maar een flauwe reden misschien…

• er is sprake van vrijheidsbeperking

• jongeren zijn zelf verantwoordelijk

Het is lekkerder haha en mensen zouden eerder junkfood kopen dan iets gezonds. En inderdaad je mag toch zelf bepalen wat je eet!

Jongeren moeten vrij zijn om te kiezen wat ze eten.

Maar eerlijk gezegd ben ik zo tegen dat ik niet meer argumenten kan bedenken xD

Het is niet de verantwoordelijkheid van de school of kinderen zelf verantwoorde keuzes kunnen maken.
Al vind ik dat een school kinderen moet helpen met die keuze door gewoonweg het junkfood niet meer te verkopen.
Voor de school is het een makkelijke manier van snel veel geld te verdienen, dus vanuit hen gezien is het logisch om het te verkopen.

Als ge het niet op school eet, dan eet ge het ergens anders wel…
Waarom zouden wij ons moeten aanpassen omdat sommige mensen overdrijven in hun voedingspatroon?

Maar de rest is al gezegd geweest :grin:

Omdat ze dan stiekem in de pauze naar het frietkraam sneaken, eigen keus/verantwoordelijkheid of ze het eten of niet. Hoe kun je trouwens tegen zijn als je nieteens argumenten hebt?

Omdat het betutteling is, en zo het ‘vrije’ Nederland naar de klote gaat.

En leerlingen toch wel thuis junkfood kunnen eten, of naar de supermarkt kunnen gaan in de pauze.

Omdat je je aggresiviteit en opgekropte emoties toch op IETS moet uiten op school

junkfood bevat vet en suiker toch?
voor concentratie ofzo ahhaha

Het is lekker, haha. En omdat ze anders toch wel naar de snackbar o.i.d. gaan en als de school het verkoopt kunnen ze er nog wat aan verdienen.