Waarom moet een model lang zijn?

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje waar ik serieus heel erg benieuwd naar ben waarom dat nou zo is…
Waarom moet een Model lang zijn?
Waarom is 1,70 of 1,68 niet goed?
Als je slank ben en een mooi gezichtje heb, waarom zou je geen catwalk model kunnen worden?

Wie heeft er gezegd kom een model MOET minimaal 1.72 zijn?

Omdat die lengte over het algemeen eleganter staat denk ik.

Volgens mij is er een modellentopic, kun je beter gewoon daar vragen denk ik. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat de kleding dan mooier valt als je lang bent.

Een model moet de kleren passen. Ooit is er afgesproken dat modellen tussen de 1.74 en 1.80 ong. moeten zijn, zodat ontwerpers hun kleren allemaal in eenzelfde maat en lengte maken.

Omdat kledingontwerpers kleren voor op de catwalk in één maat maken, een sample size. Een ontwerper kan niet 30 jurken in allemaal verschillende maten gaan maken omdat elk model een andere maat heeft, dat is totaal niet praktisch. Bovendien switchen modellen heel vaak nog van outfit voordat ze de catwalk opgaan, en dat kan dus niet als de kleding in verschillende maten gemaakt zou worden want dan is het ene kledingstuk te groot voor het ene model en vice versa.

Lengte heeft veel invloed op de maat, nu snap ik dat het achterlijk lijkt dat twee modellen waarvan de één 1.81 en de ander 1.74 is wel in dezelfde show kunnen lopen en twee modellen waarvan de één 1.70 is en de ander 1.74 niet, maar het is nu eenmaal een keer besloten dat de sample size op maat 34/36 ligt waarbij de lengte 1.74 tot 1.82 hoort.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, Sky Ferreira is bijvoorbeeld 1.68 en Kate Moss is 1.70, en dat zijn allebei echt topmodellen. Maar de kans is wel veel kleiner dat je als model doorbreekt als je niet de goede lengte hebt.

Het is dus niet echt een lullige opmerking geweest van iemand die dacht; ik vind lange mensen mooier, maar het is echt puur vanuit praktisch oogpunt een keer besloten.

Dat van de sample size. Op een langer lichaam staat kleding vaak flatteuzer, je lijkt dunner etc., en dat is nu eenmaal het schoonheidsideaal op dit moment.

Haha bedankt, nu weet ik waarom

Waarom moet een model dun zijn, waarom moet een model iets speciaals hebben, tjah, wie zal het zeggen? Het is nu eenmaal zo ooit eens besloten zeker :’).

Wie weet is het over een paar jaar wel mooier als alle modellen wat voller zijn? De maatschappij is raar.