Waarom mocht het opeens niet meer ?!?

Heeeii meiden !

Ik had al dagen kaartjes voor de film ; trough the never van Metallica . Ik zou met m’n moeder heen gaan . Bij de kassa en zo , hadden ze er geen problemen mee . Dus wij lopen zo naar boven , staan bij de popcorn , zegt zo’n man ; Jij bent nog helemaal geen 16 , jij komt er niet in . Terwijl ik in 16+ films altijd binnen kom , onder begeleiding van m’n moeder of vader , die toestemming geeft . Maar ja , ik heb de film dus niet komen kijken , en de hele dag deprie voor me uit zitten kijken omdat ik zo graag naar de film van m’n favo band wou . Ik heb nu de vraag ; Waarom mag het opeens niet meer onder begeleiding , en wat was er nou zo ‘schokkend’ dat het 16+ is ?

Xx A unhappy fangirl

16+ films mogen gewoon niet zonder en onder begeleiding bezocht worden. Is altijd al zo geweest.

Geen idee… Je mag gewoon onder begeleiding van je ouders altijd toch, wat voor bios was dat dan?

+ ze mogen je niet de kaarten verkopen en vervolgens zeggen dat je niet naar binnen mag

Bij mijn bioscoop mocht dat wel altijd.

Onder de 16 jaar, geen toegang
Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd.
Bij films met de overige leeftijdgrenzen worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten.

bron. kijkwijzer.nl

Moet je niet aan mij vragen. Ik heb die leeftijdsgrens niet verzonnen

Het is niet dat je ineens niet meer mag, het is gewoon dat er eindelijk een medewerker was die wél oplet of die wél ziet dat je nog geen zestien bent.

Zie hier een filmreview:
[i]Als hij net lekker in het concert zit wordt hij door zijn baas op pad gestuurd om een gestrande truckchauffeur de helpende hand te bieden. Als zijn eigen truck wordt aangereden vliegt de jongen over de kop. Hij belandt midden in een confrontatie tussen een woeste, rellende menigte en de politie. Over de straten waart bovendien een mysterieuze gemaskerde beul rond die te paard een klopjacht op Trip aanvangt. De roadie is in een inferno terechtgekomen, waar lijken aan viaducten bungelen en wolkenkrabbers instorten. Mijlen verderop speelt Metallica ruig door, maar wat er zich buiten afspeelt gaat meer en meer hun show beïnvloeden. Het leidt tot een geënsceneerde, theatrale apotheose in de muziektempel waar de teksten van Metallica over hel en verdoemenis feilloos op aansluiten.

Bron: Filmtotaal[/i]

wait wut?

en is dit geen spoiler?

Heb je je geld wel teruggegeven?

Life goes oooon

Gekregen bedoel ik. Foutje.

Sorry dat ik het vraag, maar waarom ga je dit hier op Girlscene zetten, terwijl wij dit niet weten tenzij we het opzoeken en je geen duidelijk antwoord kunnen geven op deze actie van de bios? Had het gewoon beter daar aan die mensen in de bios kunnen vragen dan hier, had je gelijk antwoord gekregen en duidelijkheid

Huilen.

Ik denk dat ik toen ik rond de 10-11 was ook gewoon een keer een 16 plus film binnenkwam lol, ik kwam zo binnen haha.

Dit vraag ik me dus bij meerdere vragen af…

Ja daar kunnen wij niks aan doen dat jij dat niet ‘‘schoking’’ vind voor je leeftijd

Wij zouden ook een x naar new kids nitro, maar daar mochten we ook niet naar binnen. Is gewoon een reglement, maar meestal zijn ze niet zo streng daarin geloof ik…

Volgens mij is het laatst in de wet aangepast dat die ‘aangeraden’ leeftijden nu verplicht zijn. Ik werd namelijk NOOIT naar m’n ID gevraagd als ik naar 16+ films ging, al was ik 12 ofzo. Nou ben ik laatst dus wél naar m’n ID gevraagd omdat je per se 16 moest zijn.