waarom mensen roddelen?

titel zegt het al en als jullie een link weten kun je het ook posten ik heb op google gezocht en ik kwam allemaal nutteloze dingen tegen over roddelen van die slogans of quote

Omdat mensen behoefte hebben aan bevestiging, dat ze hetzelfde zijn als de anderen. Door te horen dat andere mensen het met jouw mening (roddel) eens zijn, ben je hetzelfde. (;

En andere rede: omdat sommige mensen gewoon gemeen zijn.

Informatie, je wilt gewoon weten wat er aan de hand is (: En als het sappige info is dan moet je iemand anders meestal informeren.

Tja, klinkt nogal nasty maar zeg nou zelf, heel veel girls roddelen. (right? D8)

omdat wij meiden het nou eenmaal interressant en leuk vinden om te roddelen.
denk ik dan …

Om zich zelf beter te voelen.

omdat het leuk is :slightly_smiling_face: en als je zegt dat je het niet doet lieg je gewoon x’D

Naja, praten over andere mensen vind ik niet perse roddelen, maar oke, het is gewoon leuk om te praten toch?

Wat is roddelen eigenlijk? Want als ik al over iemand begin te praten (en dat hoeft niet perse negatiev te zijn) dan zegt iedereen gelijk; Je mag niet roddelen…

Om te weten te komen hoe het met diegene is etc.
Hoeft echt niet altijd te zijn om een goed gevoel over jezelf te krijgen of zo hoor…
Nou ja, ik roddel natuurlijk zelf ook wel eens, en dat andere mensen dat niet hoeven te weten, maar meestal bedoel ik het niet gemeen. Of diegene zelf is onaardig (op een niet bevooroordeelde manier).

het is gezellig ?

ik denk dat het komt omdat we allemaal nieuwsgierig zijn en bovendien: door over iemand anders te roddelen, voel je je weer wat beter over jezelf

om zich beter te voelen daar krijg je veel zelfvertrouwen
en ook omdat ze jaloers zijn om dingen die ze niet gunnen

om hun eigen zwaktes te verbergen!

roddelen vind ik negatief praten over een persoon die niet aanwezig is om zichzelf te verdedigen.

ik vertel wel eens aan een goede vriendin als er iets negatiefs heeft afgespeeld tussen mij en een ander maar echt iemand uitkiezen en daar eens lekker voor de lol negatief over praten doe ik niet.
misschien omdat dat vroeger vaak naar mij is gebeurd en ik weet hoe kut het is als je erachter komt dat anderen over je hebben gelult.

ik heb ook wel is dat ik iets zo grappig vind, dat ik het wel MOET delen.

Omdat mensen het interessant vinden om over anderen te praten. Vaak ook omdat ze zelf onzeker zijn.

Roddelen. tjaaa… ik vind het best sneu. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je zegt, maar toch.

omdat mensen geen andere onderwerpen hebben om over te praten…

dit ja!