waarom leven..?!

Kan iemand mij vertellen waarom je nog zou leven als de enige persoon die je echt gelukkig maakte en waar je echt van hield weg is en je diegene nooit meer kan zien\spreken. Wat heeft het leven dan nog voor zin? Kan iemand mij dat vertellen?

Omdat je nog vriendinnen en familie hebt. En waarschijnlijk ook nog een liefhebbende huisdier!

18

Het leven is sowieso zinloos :upside_down_face:

misschien dat je nog kan genieten van de smaak van je zilte tranen

Oké het is wat hard gezegd maar ik ben het er wel mee eens. Het voelt nu niet zo maar je gaat vanzelf ooit wel weer net zoveel (of meer) van iemand anders houden.

Maar voordat je die persoon keer had je toch ook een leven?

‘Niet lullen maar zakken vullen!’ is mij altijd gezegd en ik ben het hier volkomen mee eens. Je moet gewoon doen waar je goed in bent. Ga lekker werken, beetje uitgaan en vooral de mooie dingen zien. Lekker wandelen bijvoorbeeld, dan zie je eens wat anders dan dat computerscherm :hammer: . Dus gewoon niet aanstellen en gaan met die banaan!

Misschien heeft het leven geen zin maar moet je er zin in hebben

En zin voor maken ^

Het leven heeft geen nut of zin…
Daarom moet je het leuk maken, zolang je maar doorzet
En ik weet heel goed dat als t allemaal tegenzit je niet meer wil…
Maar op die momenten moet je wat leuks gaan doen voor jezelf.
Ga bijvoorbeeld sporten… lees een leuk tijdschrift of zoek een hobby erbij
waar jij je frustraties in kwijtkan!
Zelf rijd ik paard, en als het voor mij allemaal even niet meer wil,
ga ik heerlijk buiten uitwaaien met mn paard!
Zo kom je heerlijk tot rust en paard geeft je een hoop positieve energie! :slightly_smiling_face:

.

Ik heb medelijden met mensen die zo denken.

Omdat je godverdomme bent in een land waar we het heel goed hebben in vergelijking met de rest van de wereld, waar je tenminste nog iets van een toekomst kan maken en je heel veel menselijke(bescherm)rechten hebt. Daarom.

Dit
Besef eens hoe wonderlijk het eigk is dat leven überhaupt mogelijk is

Wat is volgens jou dan het nut van het leven?

Omdat het leven gewoon door gaat. Hoe rot het soms ook kan zijn.

Het gaat er niet om of het leven wel of geen nut heeft. Het gaat er om dat mensen die denken dat het leven geen nut heeft, daar dan meteen de conclusie uit trekken dat het daarom ook maar niet leuk is om te leven. In the end heeft het leven misschien geen nut, maar daarom kan je er nog wel wat van maken. :slightly_smiling_face:

Het leven is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.