waarom laat ze me in de steek

Hee meiden,

Ik zit ergens heel erg mee, dit wordt een lang verhaal, dus bereid je voor:

Ik ben nooit dat populaire meisje geweest in de klas, ik was altijd een beetje een outsider.
Ik dacht dat ik dit jaar een meisje had gevonden waarmee ik het goed kon vinden, maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
Gisterenavond ging ik voor het eerst carnavallen (2 jaar geleden ben ik tijdens een feest weggepest, dus ik was heel zenuwachtig, zij wist dit). Ik werd volledig buiten gesloten, door heel de klas, maar ook door haar.
Ik vind dit zo gemeen, ik ben er altijd voor haar geweest als ze het moeilijk had. Nu probeert ze opeens heel stoer te doen ofzo. Ik ben naar huis gegaan en heb thuis heel hard zitten huilen, omdat ik het gevoel had dat ik in de klas nu niemand meer heb.
Gelukkig heb ik nog wel 4 andere hele goede vriendinnen, die me nooit in de steek zullen laten, alleen die zitten dus een klas hoger. Ik heb het er met mijn moeder over gehad en die zei dat ik me meer moet richten op de mensen die me wel leuk vinden zoals ik echt ben, en ik ben het hier wel mee eens.
Alleen ben ik nu bang dat ik in de klas zo’n outsider wordt die niemand heeft.
Ook ben ik vaak te lief voor mensen, wat ze dus helemaal niet verdienen.

Sorry als dit misschien als een zeikverhaal overkomt, maar ik voel me echt rot nu
Hebben jullie tips?

x

Ik zou ze nooit meer spreken en inderdaad concentreren op de mensen die je wel leuk vinden.
En ik zou ook niet lief etc doen tegendie mensen die je buitensluiten tbh

Oh meid wat een rotte situatie waarin je zit!
Als ik je 1 raad mag geven ; mensen die je niet nemen zoals je bent zijn het ook niet waard om bevriend mee te zijn of om je zo onzeker over te voelen. Op zich verdient je vriendin een tweede kands dus je kan haar uitleggen hoe je je voelt eventueel en als ze dan nog steeds haar ‘status’ over jouw verkiest is ze allesbehalve een vriendin en is ze het niet waard een vriendin van jouw te zijn! Je moet je ook niet zo onzeker voelen over de situatie in je klas want ik vermoed dat heus niet iedereen er proberen mee heeft dat je een ‘outsider’ bent, alleen zal niet iedereen je het gevoel geven je graag te hebben. En trouwens, mensen die je niet accepteren of hier problemen mee hebben wil je eigenlijk ook niet bevriend mee zijn,toch? Dus probeer steeds jezelf te blijven en zie wat er gebeurd, je hoeft jezelf voor niemand de veranderen en trek je op aan je 4 vriendinnen,allesinds succes!

Ik zit zo’n beetje in dezelfde situatie :frowning_face:
Weet ook niet wat ik moet, dus zie dit maar als een upje.

Dikke knuffel :sob::muscle:

Geef die ‘vriendin’ een lel en ga naar je echte vrienden.
Ik ben het met je moeder eens. Klaar met het lieve gedoe, laat zien dat ze van je af moeten blijven.

Ik snap dat dit heel erg vervelend voelt en dat je liever een klas hebt met veel vrienden, maar als ik zo je verhaal lees zijn die mensen het niet eens waard om jouw vrienden te zijn.
Doe in de pauze veel leuke dingen met je echte vrienden en probeer gewoon de lessen te overleven.

thanks voor de tips, voel me wel kut nu:(
upje

Ben ook bang dat dit mn vakantie gaat verpesten, dat wil ik echt niet, ben zo aan vakantie toe :flushed:

Ga gewoon liever om met je echte vrienden. Je hoeft niet perse gemeen te gaan doen tegenover haar ofzo in je klas. Anders heb je de kans dat je juist meer wordt buitengesloten. Doe gewoon mee met de les en werk samen indien nodig, maar dat is dan ook alles. Niet gefaked leuk gaan doen. Gewoon focussen op de dingen die echt belangrijk zijn.

Awh wat een vervelende situatie, ik heb dit ook meegemaakt een paar jaar geleden.

Het advies van je moeder is echt het beste wat je kunt doen, geen aandacht besteden aan de mensen die het niet verdienen en jou niet waard zijn. Hoe moeilijk het ook is probeer niet te lief te zijn voor mensen die het niet verdienen, op 'n gegeven moment gaan ze over je heen lopen en dat is nog erger dan een ‘outsider’ zijn.

Denk maar zo, die mensen in jouw klas zijn jouw vriendschap sowieso niet waard. Doe inderdaad leuke dingen met je vrienden in de pauze.

reclame is niet toegestaan

kijk dit maar dan voel je je wel beter!

dit is geen reclame, ik word er niet voor betaald hoor!

oh nou sorry hoor, veel sterkte aan ts!

Dat maakt niet uit. Rot gewoon op.

Kop op meid! :sob::muscle:
School is niet voor eeuwig, ook al word je een outsider, je hebt een stel lieve vriendinnen, de rest van je klas mag gewoon de tering krijgen.

Bedankt voor de tips meiden,
Ik snap gewoon niet waarom ze zo doen, ik ben er altijd voor ze geweest als ze me nodig hadden. Ik heb gewoon soms het gevoel alsof er iets mis met me is :flushed:

Meid,er is helemaal niets mis met jouw! Jij bent net de gene die probeert voor iedereen goed te doen dus probeer je nu vooral niet aan te trekken dat ze zo deed. Spreek nu in de vakantie af met je échte vriendinnen,en laat je hoofd vooral niet hangen! :sob::muscle:

Ze spamt me nu, ze belt me vanmiddag terug.
Nu ben ik echt zenuwachtig voor dat gesprek, ik ga denk ik Gewoon zeggen dat ik boos en teleurgesteld ben en dan het gesprek afkappen
Ze kan de tering krijgen (denk ik)
Tips voor het gesprek en zorgen dat ik niet te lief ga doen?

Ik zou vooral tegen haar zeggen wat je voelt zonder haar al te hard te beledigen want lopen schelden gaat de situatie niet oplossen ik zou haar bv duidelijk maken dat je geen vrienden wilt die hun status en zichzelf boven vriendinnen verkiezen en dat je écht teleurgesteld bent in haar. Zeg dat je dacht dat ze anders was en inderdaad,ik zou haar laten voor wat ze is maar zeg toch nog even je gedacht,dat ben je jezelf verschuldigt, misschien heb je ondertussen al gebeld? ik hoop dat het goed ging/gaat en laat je niet doen éh,je hebt groot gelijk!