Waarom komt mijn menstruatie niet?

Ik ben al super lang aan de pil, ik denk al vanaf mijn 12e.
‘Waarom zo vroeg?’ Zou je je afvragen…
Mijn menstruatie kwam altijd heel erg onregelmatig (soms duurde het 2 maanden voordat ik ongesteld was), en als ik het dan was, ging ik kapot van de pijn. En dat is nog op z’n zachts uitgedrukt.
Sinds dat ik aan de pil ben, weet ik precies wanneer mijn menstruatie komt, en de pijn in mijn lichaam is ook een stuk minder geworden.

Ik ben op dit moment helemaal niet seksueel actief; ik heb geen vriend, dus waarom zou ik dan seks hebben? (dat is mijn mening, tenminste).

Ik zorg er altijd voor dat ik op maandag stop met de pil, zodat ik in het weekend mijn menstruatie krijg.
Maandag 10 maart ben ik gestopt met de pil en eigenlijk moest ik 14 maart mijn menstruatie krijgen… maar die is er nog steeds niet.
Ik merk wel dat ik al last heb van mijn rug en ook begin ik wat op te blazen; ik houd vocht vast.
Maar het is nou niet dat ik heel erg veel last heb van menstruatie klachten en ik ben dus nog steeds niet ongesteld!
Zoals ik al zei ben ik niet seksueel actief, dus ik kan absoluut niet zwanger zijn.

Weet iemand wat dit is en hebben jullie er ook wel eens last van?
Ik heb het in ieder geval nog nooit gehad!

Dat kan zeker. :slightly_smiling_face: Misschien ben je ziek geweest of zijn je hormonen net wat anders dan normaal. Ik zou het nog even aankijken en als je over een paar weken nog steeds niet ongesteld bent geweest, kan je altijd nog naar je huisarts. Ben je niet toevallig van pil gewisseld of heb je het B-merk gekregen in plaats van de ‘echte’?

Je kunt niet zwanger zijn dus waar maak je je druk om dat komt vanzelf wel. Je kunt er toch niks aan doen behalve afwachten dusja niet veel keus.

Ik gebruik al jaren dezelfde pil en zit nog steeds bij dezelfde apotheek. Heb vroeger altijd klachten gehad met 1 pil, dus mijn huisarts controleert dat heel goed.
Ik ga het idd nog even aankijken, vind het wel een beetje raar.

Als je gestrest bent kan je menstruatie ook uitblijven.

Het vrouwelijk lichaam is tot rare dingen in staat. Niet schrikken als je menstruatie wat heftiger wordt dan normaal of als er - dit gaat heel erg vies klinken sorry sorry sorry - klonten of zo meekomen. Een vriendin van mij had hetzelfde, die werd na twee weken ongesteld en beschreef het als ‘een miskraam’.
Haar dokter zei dat dat kwam doordat we geen robotten zijn en doordat er van alles meespeelt bij onze cyclus. :slightly_smiling_face: Veel meiden hebben wel eens zoiets.

Algemene piltopic.