waarom komen mijn maandstonden niet?

Hellowww
ik word normaal gezien heel regelmatig ongesteld, en dat moest vorige week vrijdag gebeuren. We zijn nu meer als een week later en ik heb ze nog steeds niet.
Ik heb niet onveilig gevrijt dus de kans dat ik zwanger ben is echt wel héél klein normaal gezien. Mijn vriendin zegt dat het normaal is, en dat er meisjzs zijn die hun maandstonden soms 2 maanden niet hebben. Ook heb ik de laatste weken erg veel stress gehad omdat ik enorm veel problemen in mijn relatie had. Daarbovenop heb ik ook nog een uit de hand gelopen dieet gehad, ik at soms dagen niks. Dus is het normaal dat ik mijn maandstonden niet krijg of niet?

Daarbij, het voelt sinds een week telkens alsof ik ze ga krijgen. Ik voel ook buikpijn en misselijkheid enz. zoals wanneer ik ze wél heb, maar als ik dan kijk heb ik enkel witte afsheiding (alsof ik mijn maandstonden wél heb maar dan in de witte versie zegmaar)

Weet iemand hier raad mee? Is het normaal of zou ik me zorgen moeten maken? Het zou me héél fel helpen!
Dankje!

niet onveilig gevrijt? dus je hebt geen seks gehad of wel?
je menstruatie kan uitblijven door stress enzo.

wél, met condoom, en dat was 2 dagen voor ik ze moest krijgen.

Het uitblijven van je maandstonden is iets dat aan heel veel factoren kan liggen. Voor de zekerheid kan je een zwangerschapstest doen, want er bestaat altijd een kans. Hoe klein ook.

Maar je maandstonden krijgen is een teken van gezondheid. Als je stresst en dagen niet eet, lijkt het me toch wel waarschijnlijk daar aan te liggen.

idd door stress. of niks eten, dat is nou ook niet bepaald bevoorderlijk.
mensen met anorexia worden niet meer ongesteld

het kan wegblijven door stress, en door niet te eten.

-

@FRIDAYNIGHTBITE meen je dat? Hoe werkt zoiets? dat is toch niet gezond?

Stress en (soms) strenge dieeten zijn de redenen dat het uitblijft. Gebruik je wel de pil?

de kans dat je dan zwanger bent is heel erg klein, maar natuurlijk wel mogelijk. Maar wat de andere net ook zeiden: stress en niet eten is er niet goed voor.

What?!

@Toxicmouse ik was juist bij deze ongesteldheid van plan met de pil te beginnen :slightly_smiling_face: mijn dokter zei dat ik de 1ste pil op de 1ste dag van mijn ongesteldheid moest nemen daarom dat ik er nu dus extra op zit te letten, want ze komen niet.

Weet iemand hoe het komt dat ik dan toch me misselijk en last heb van mijn regels ookal zijn ze er niet? En hoe het komt dat ik veel witte afscheiding heb?
Bedankt voor alle reacties trouwens, ben al veel geruster!

upper de up

Misselijk zijn doet bij mij toch de alarmbel rinkelen. Ga maar om een test om het zeker te zijn.

Anders betekent het gewoon dat je je lichaam in de war hebt gestuurd met het diëten.

Misschien komt het een paar dagen later, maar als het over een week nog niet is, zou ik toch even de dokter bellen. Idd ook even een zwangerschapstest doen, want er is wel een hele kleine kans.

het is niet echt ‘misselijk’ zijn met braken enzo, maar dat gevoel dat je krijgt als je ongesteld bent. van die buikpijn aanvallen en dergelijke.
Is het mogenlijk dat ik ze voor deze maand gewoon heb ‘overgeslagen’? en dat ik ze gewoon volgende maand weer krijg?

misschien ben je zwanger.

Je hebt alles seks gehad mét condoom 2 dagen voor je ongesteld zou moeten worden?
Dan kan er dus eigenlijk al niks aan de hand zijn. Ten eerste omdat je een condoom hebt gebruikt, ten tweede omdat je hoogstwaarschijnlijk niet meer in je vruchtbare periode zat.

Ik denk dat het gewoon aan de stress en het niet eten ligt, dat zijn ook hele normale oorzaken ervan. Die misselijkheid kan overal van komen; kan een griepje zijn, kan zijn doordat je zo weinig at.

Ik zou niet te bang zijn, gewoon rustig afwachten maar in ieder geval wel weer gaan eten. Want dagen niks eten is voor niemand gezond.

Ik heb hetzelfde, maar niet van dat zwanger zijn.
Maar soms heb ik opeens pijn onder in me buik, denk ik ; IK BEN HET. ga ik naar de wc. Jahoor, in witte versie ;p
en soms voelt het echt net alsof ik drup ;p maar ja blijkbaar was het dan niks, maar ik moest ook vorige week vrijdag worden.
maaar hier heb je niks aan dus up.

WTF!
dat kan écht niet goed zijn!