Waarom is lezen goed voor je?

de vraag staat al in de titel dus mijn vraag is:
Waarom is lezen goed voor je?

• taalontwikkeling
  • kennis verrijken
  • enz.

Kon dit niet in je andere topic?

je vergroot je woordenschat

http://mens-en-gezondheid…s-lezen-goed-voor-je.html

ja ik weet niet in welke?

Nou dat topic dat je net had over die vraag die je niet begreep.

haha leuk om te lezen, nooit echt bij nagedacht. Kom er nou pas achter.
Het is wel waar, minder mensen lezen. Van mijn 5 vriendinnen waar ik vaak mee omga op school, ben ik de enige die veel leest. De andere moeten er niet aan denken. Ik begrijp soms niet waarom mensen lezen saai vinden, maarja

[i]

Aanzien
Heb je een volle boekenkast? Dan hebben mensen sneller aanzien voor je. Iemand die veel leest, die weet ook vast heel veel. En hij benut zijn vrije tijd goed. Dit wordt meestal niet gedacht bij iemand die een kast vol dvd’s heeft. Zo iemand wordt eerder als lui bestempeld. Wil je dus indruk maken op je vrienden en omgeving? Zorg dan voor een indrukwekkende boekenkast. Wat erin staat, dat maakt meestal niet veel uit.

Minder ongelukken
Als er een nieuw boek van Hary Potter in de winkel verschijnt, zijn er veel minder ongelukken op straat met kinderen. Zij zitten dan natuurlijk allemaal thuis, lekker te lezen. [/i]
die stukjes van die site zijn lol!xD

Als je een boek leest dat bijvoorbeeld in de top 10 staat, dan heb je iets om over mee te praten.

Taalgevoel
Persoonlijke ontwikkeling
Woordenschat
Sociale omgeving

-

Inlevingsvermogen.

Als je boeken leest wordt je woordenschat groter. Daarnaast leer je andere dingen kennen dan je eigen wereld, kun je je beter inleven in een ander, en komt het wijs over als je veel leest.

Prikkelt de fantasie. Vind ik ook erg belangrijk.
Bij een boek moet je nadenken en zelf de werelden voorstellen, bij films wordt het voor je gedaan, en daar worden de hersenen lui van.