Waarom ik?

Weg

Heb je hier al eens met iemand van school over gepraat? Misschien is het toch mogelijk om naar een andere klas overgeplaatst te worden…

Ik weet het ook even niet zo goed. Ik wil je wel even een knuffel geven. :sob::muscle:

Ik herken het opzich wel, zo zijn jongens ook wel. Ik zit nu in een klas van 25 man en 20 daarvan zijn jongens en zij hebben het altijd over wijven, seks en bier. Ik ben ook een beetje het buitenbeentje van de klas. Wat ik ben gaan doen is gewoon bij iemand gaan zitten. Ik snap dat dat lastig is, dat vond ik zelf ook. Maar als het goed is gaan mensen je dan vanzelf aardig vinden. Ze kennen je nog niet echt (denk ik :cold_sweat:) Maak een praatje me ze :slightly_smiling_face:

Wow, ik herken mezelf hier heel erg in. Al zit ik wel in een klas met ook jongens.
Ik heb niet echt tips voor je, worstel er zelf ook nog wel mee. Ik wil je wel een dikke virtuele knuffel geven :slightly_smiling_face: Succes!

Ik heb ook een jaar gehad dat ik bij verschrikkelijk vervelende meisjes zat die alleen maar roddelde, ik was zoals jou ook een beetje stil, zei niet veel (had dan wel mensen waar ik mee omging). Helaas ben je dan een makkelijk doelwit. Ik heb het toen gewoon genegeerd en gelukkig had ik er niet veel last van aangezien ik wel vrienden had in de klas. Ik denk dat als jij een paar mensen vind die je aardig vind dat het al een stuk draaglijker is. Zijn er niet een aantal aardige meisjes bij jou in de klas waar je bv. in de pauze mee kan praten? Dan voel je je al een stuk minder alleen. Je hebt het ook over dat je tot de “buitenbeentjes” behoord, maar misschien zitten tussen die buitenbeentjes wel een aantal aardige meisjes. Ik zou niet te snel over hen oordelen.
Ik kan het wel begrijpen als dit moeilijk is want vaak is het heel moeilijk om in een groepje te komen. Als dit niet lukt zou je eens contact kunnen opnemen met je mentor en dan vragen of je van klas kunt wisselen omdat je het geen prettige sfeer vind in de klas. Dit zou ik overigens wel doen wanneer je naar een nieuw jaar gaat, zodat iedereen nog nieuw is in de klas.

Hoi,

Ik vind dit oprecht heel naar voor je. Dat je zo’n klas hebt. Het is fijn om iemand te hebben om de dag mee door te komen.
En ik las ook dat je soms geen zin meer in het leven hebt… Dat is heftig.

Ik weet jammer genoeg niet hoe ik je kan helpen. Blijf vooral jezelf. Pas je niet aan op hun (negatieve) gedrag.
Zijn er misschien meerdere mensen die buiten de groep vallen waar je een groepje mee kunt vormen? Het is een idee.

:heart: