Waarom ik(verhaal over een tienermoeder

Heey,
hier een klein stukje ik hoor graag wat jullie er van vinden
xx

Langzaam liep ik naar boven, met elke stap die ik zette leek de buikpijn erger te worden. Waarom had ik me laten overhalen? Waarom had ik gedacht, dat overkomt mij niet! Ik ging op mijn bed zitten en haalde een zwangerschapstest uit mijn tas. Ik had hem eerder moeten halen, maar ik durfde niet. Ik was bang voor de uitslag. Ik maakte hem open en las vlug de gebruiksaanwijzing. Ik deed de test en er verscheen één streepje. Ik wachtte gespannen af. Er verscheen een tweede streepje en ik begon te huilen. Ik wist niet meer wat ik moest doen er kwamen vragen in me op waar ik zelf het antwoord niet op wist. Ik, een meisje van 15, ben zwanger! Mijn wereld leek in te storten. Ik gooide de zwangerschapstest onder mijn bed en viel in een diepe slaap.

Op zich een leuk verhaal, maar je maakt veel foutjes. Ik ga hem wel verbeteren, het zou fijn zijn als je dan voortaan ook zo schrijft c;

Ik vind het een goed begin, alleen door het gebrek aan leestekens leest het een beetje vervelend. En af en toe een paar spellingsfoutjes. Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor…

Succes :wink:

Langzaam liep ik naar boven, met elke stap die ik zette leek de buikpijn erger te worden. Waarom had ik me laten overhalen? Waarom had ik gedacht, dat overkomt mij niet! Ik ging op mijn bed zitten en haalde een zwangerschapstest uit mijn tas. Ik had hem eerder moeten halen, maar ik durfde niet. Ik was bang voor de uitslag. Ik maakte hem open en las vlug de gebruiksaanwijzing. Ik deed de test en er verscheen één streepje. Ik wachtte gespannen af. Er verscheen een tweede streepje en ik begon te huilen. Ik wist niet meer wat ik moest doen er kwamen vragen in me op waar ik zelf het antwoord niet op wist. Ik, een meisje van 15, ben zwanger! Mijn wereld leek in te storten. Ik gooide de zwangerschapstest onder mijn bed en viel in een diepe slaap.

De foutjes vooral, je schrijft vaak ‘‘me bed’’ ofzo ipv ‘‘mijn bed’’. Ook vergeet je komma’s, en soms punten en hoofdletters.

dankje voor het verbeteren ik zal er op letten

Ik mis echt komma’s

Is het zo beter?:slightly_smiling_face:

Ik werd de volgende dag tegen de middag pas wakker, Net op dat moment kwam mijn moeder binnen met een blad met een kopje thee en een beschuitje. Ze zei "hoe gaat het met je schat? Ik had je laten slapen omdat ik je haast niet wakker kon krijgen en je zag er deze week al zo moe uit. Ineens wist ik het weer, Ik Michelle ben zwanger! Ik mompelde afwezig dank je tegen mijn moeder. en toen mijn moeder weg was pakte ik snel mijn laptop. Ik typte op Google “abortus” in en er verschenen een heleboel site’s met hulporganisaties voor abortus. Ik klikte er een aan en ik voelde tranen opkomen, waar had ik dit aan verdient? Ik klikte het weer weg, ik wou er nog niet aan denken het liefst zou ik alles ongedaan maken. Ik stuurde na lang nadenken een sms’je naar Joshua “We moeten praten X”. Daarna stuurde ik mijn beste vriendin Sacha een sms “Om 5 uur bij het bankje in het park. Ik moet met je praten”. Ik sloot mijn laptop af en ging voor de spiegel staan ik trok mijn hemdje een stukje omhoog omhoog, er was niks te zien maar, ik wist er zit een kindje in mijn buik dat ik nooit kan geven wat het nodig heeft en mijn ogen stonden vol tranen. Ik kleedde me snel aan om naar Sacha te gaan. Ik fietste het park in en zag Sacha al zitten Ik wou terug gaan maar Sas had me al gezien ze riep “heey”, ik moest wel, ik moest sterk zijn.

Het zou wel leuk zijn, maar er zitten grammaticaal fouten in en ook qua komma’s, hoofdletters ect.
En als iemand wat zegt doe je dat meestal zo :

"Caro, ruim nou eens je spullen op!" Riep mijn moeder vanaf boven. Ik zuchtte en liep naar boven. “Het is toch opgeruimd?” Ik was oprecht verbaasd, ik vond het opgeruimd.

of

“Ja mam, ik kom al naar boven.” Zei ik en ik liep de trap op.

Gewoon een voorbeeld, maar het helpt wel als je het zo schrijft.

+1

@Judith Je onderwerp is op zich erg leuk maar je hebt veel foutjes qua zinsopbouw, grammatica en interpunctie. Deze fouten maken het niet erg aantrekkelijk om je verhaal verder te lezen, wat ik jammer vindt, want het verhaal zelf lijkt me opzich erg leuk. In het topic: Tips voor schrijvers staan er genoeg tips om je met je verhaal verder op weg te helpen.

Edit: De kritiek die je hebt gekregen is alleen maar om je met jouw verhaal verder te helpen :slightly_smiling_face:
Hopelijk begrijp je dat.

bedankt voor julie tips! Mijn nederlands is idd niet super goed :frowning_face: Ik ga kijken wat ik eraan kan doen,want ik vind het heel leuk om verhalen te schijven.:slightly_smiling_face:

@judith Dan moet je niet stoppen! Blijf oefenen en dan zul je merken dat je beter wordt.

ik vind het een erg leuk verhaal! dus ik blijf volgen

Even later plofte ik naast Sas neer op het bankje.“Wat is er en waarom was je vandaag niet op school?” zei Sas. Nou…ehm gewoon. Ik kon het gewoon niet zeggen, stel ze wil geen vriendinnen meer zijn. Wie wil er nou een tienermoeder als vriendin? “Michelle wat is er” zei Sas, je kunt mij alles vertellen we zijn toch vriendinnen? Sas keek me hierbij zo doordringend aan dat ik plotseling moest huilen. Huilend rende ik naar mijn fiets, en fietste het park uit. sas riep nog heel hard “Michelle” , maar ik hoorde het al niet meer. Ik moest even alleen zijn om alles te verwerken , ik fietste naar huis. En daar, voor mijn deur stond Joshua, ik zuchtte, dat kon er ook nog wel bij vandaag.

leuk om te horen!
dat motiveert om door te schijven:)

heel erg bedankt, voor het helpen. ik leer nu op computer die regels waar komma’s moeten enzo:)

dankje<3

Opzich is het zeg maar wel dankbaar als je het oude stukje dan ook vervangt door het verbeterde stukje.
Dan worden mensen bij het eerste stukje meer aangesproken en krijg je dus meer lezers.
Maybe I’m wrong, maar ik zeg het maar gewoon even :wink: En hee, ik ben ook maar een beginnende schrijver…

Daar had ik nog niet aan gedacht!
Ik heb vanavond niet veel tijd om het te doen maar kga het nog aanpassen. goed tip:)

Als er (te) veel fouten in zitten moeten jullie het maar even zeggen, dan verbeter ik ze!

Zuchtend stapte ik van mijn fiets. “heey Josh”, begroete ik hem.“Heey mop” zei hij. Ik opende de voordeur en liep naar binnen. Hij keek me vragend aan en zei “krijg ik nog iets van een kus?”. Ik liep naar hem toe en zoende hem uitgebreid, wat ik normaal heel fijn vond maar dit keer deed het me niks. Ik werd er alleen maar nog zenuwachtiger van dan ik al was. We liepen naar de woonkamer en ik ging op de bank zitten, hij kwam naast me zitten en sloeg zijn arm om me heen. “Waarom moest ik eigenlijk komen?” vroeg Joshua. Ik voelde me duizelig worden,dus haalde Joshua eerst een glas water voor me. Daarna ging ik tegenover hem zitten,“Joshua ik ben zwanger” zei ik rustig, maar innerlijk voelde ik me niet zo rustig. Hij begon te lachen jaja van je buurjongen zeker! “JOSHUA”, riep ik hou op met lachen kan je niet even serieus naar me luisteren alsof het al niet moeilijk genoeg voor me is. geschrokken keek hij op langzaam veranderde zijn gezicht, en keek hij zo boos als ik hem nog nooit had zien kijken. "Vieze slet, van wie? zeg het, ik zal die persoon even goed de waarheid vertellen, en dat jij zo een slet bent had ik niet gedacht. Hij schelde me nog een poosje uit en ging daarna weg. s’avonds scheef ik een brief:

Lieve Joshua
hoe heb je al die dingen tegen mij kunnen zeggen,hoe heb je mij kunnen uitschelden voor hoer en slet. Die avond toen mijn ouders weg waren, was jij degene die sex wou, jij bent degene die gezegd heeft “Er gebeurd niks”.En nu is het toch gebeurd, jij moet ook de feiten onder ogen komen net als ik doe. Ik geef je de tijd om het te verwerken. Je hebt een week om erover na te denken, ik weet nog niet of ik het kindje wil houden maar daar moeten we samen uitkomen het is tenslotte ook jouw kindje.
Michelle

ik moest ook Sacha een brief sturen, ze was vast bezorgd want ze had me vaak gebeld en gesmst. Ik heb een van haar smsjes beantwoord met “Ik stuur je een brief”. Dus dat ga ik nu maar doen.

lieve Sacha
Sorry,Sorry,Sorry van vanmiddag, Ik heb spijt dat ik je daar heb laten zitten zonder iets van me te laten horen. Ik zal nu eerlijk zijn, ik schijf je een brief,omdat ik het moeilijk vind om te vertellen. Een poosje terug waren mijn ouders in België voor zaken,daarom kwam Joshua die avond langs,We waren aangeschoten en Josh bleef bij mij slapen omdat me ouders toch niet thuis waren. Ik dacht niet meer na wat ik deed, Josh had me overgehaald,en we dachten “Het gebeurt ons niet”. Waren die woorden maar waar geweest, want ik Michelle ben zwanger. Ik zal nooit goed voor het kindje kunnen zorgen, dus ik overweeg abortus. Ik hoop dat je ondanks alles vriendinnen wil blijven.
xxxxMichelle