Waarom heeft iedereen zomaar seks?

Ik weet natuurlijk wel dat ‘iedereen’ niet het juiste woord is, maar zo lijkt het nu wel even. Ik hoor steeds meer van vriendinnen dat ze seks hebben met een jongen die niet hun vriendje is en eerlijk gezegd vind ik dit niet echt normaal.

Ik zal even uitleggen waarom ik daar nu zo over denk.
Vorig jaar had een vriendin van mij een soort ‘sexrelatie’ met een jongen, voor haar was het haar eerste keer. Natuurlijk is dit fout afgelopen en was ze verliefd geworden op hem, maar hij wilde enkel seks.
Begin deze week vertelde een andere vriendin dat ze laatst 2x seks had gehad met een jongen. Diezelfde jongen heeft nadien ook seks gehad met haar nicht en die nicht heeft daarvoor dan weer seks gehad met nog een andere jongen. De tweelingbroer van die jongen heeft dan weer seks gehad met de zus van mijn vriendin.
Geen van allemaal heeft een relatie met een van die jongens! Hoe denken jullie hierover? Ik snap niet dat sommige meisjes zich zo laten gebruiken!

Ik ben ook meer traditioneel/conservatief met dat soort dingen, zou het alleen met mijn vriend doen. Maar iedereen moet dat maar voor zichzelf bepalen (:

Ik hoor daar hier echt niets over? Of ze vertellen het niet, kan ook. Ik vind persoonlijk ook dat het niet kan. Ik vind sex iets intiems, iets met liefde.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. :relieved:

Dat heeft met persoonlijke redenen te maken, maar ik denk wel dat er een verband is waarom jongeren voor een ‘spannender’ leventje kiezen. Leven is nou eenmaal saai en het vooruitzicht is ook niet super, vooral niet in je tienerleventje. Dan moet je zelf spanning creeeren en sommige mensen doen dat mss zo.

One-night stands vind ik niks… en ik ken echt niemand die ‘zomaar’ seks heeft, maar er zijn natuurlijk genoeg. Maarja, niets voor mij. Seks is voor mij iets wat bij liefde hoort, dus ik hou het bij m’n vriend en niemand anders. Laat iedereen maar lekker doen wat ie zelf wil als ze maar tevreden zijn :]

Ik hoef geen sex voordat ik een lange relatie heb met een jongen (:
Ik duik niet zomaar het bed in

ik vind het ook niet normaal, ik hoor het ook af en toe. en dan denk ik echt van jeetje, sex is er toch omdat je elkaar leuk vind/van elkaar houdt. dat moet toch speciaal blijven.

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. Ik ben het helemaal met je eens. Zomaar seks hebben met iemand vind ik echt cheap. Heb een beetje zelfrespect.

ik ken ook een meisje, nou het is een vriendin van een vriendin van mij.
en die zegt ook van (16jaar) : ja sex betekent niks meer voor mij.
tja, dan denk ik van wauw.

Moeten zij weten.

Ik ben blij dat er toch heel wat zijn die er net zo over denken als mij !

Ik hoorde laatst ook, dat het zusje van een vriendin (net 14) ontmaagd was door een jongen die ze pas een dag ‘kende’, en het was een Belg dus ze ziet hem waarschijnlijk nooit meer. Toen dacht ik ook jeetje…

Als mensen willen seksen moeten ze dat doen, ongeacht of ze een relatie met diegene hebben.

Zulke meiden worden echt gebruikt… ik zie het genoeg om me heen gebeuren en dan denk ik: Meid, ben je wel 100?

Ben ook blij dat er meerdere personen zijn die dezelfde mening delen.

Ik kan me daar ook over verbazen. Maar ik denk dat seks net zo speciaal als dat je het zelf maakt. En als het iets is dat je met Jan en alleman deelt, dan is dat anders dan wanneer het iets is wat je wilt doen met iemand die bijzonder voor je is en die veel voor je betekent…

Mensen moeten het lekker zelf weten, maar het is absoluut niets voor mij. Ik houd daar niet van.

Wow, eerste dubbelpost ever… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het woord eigenwaarde heeft z’n eigen waarde verloren. Seks moet je alleen hebben met je eigen vriend en niet met een ander.

Ik zelf vind het ook belachelijk dat iemand het bed kan delen met iemand die diegene helemaal niet kent.
Seks is iets heel intiems en hoort bij echte liefde. Als je echte liefde ervaart, moet daar uit seks ontstaan. en niet als het ware aan de eerste de beste je lichaam verkopen. idem dito voor kussen etc

Persoonlijk vind ik seks nog altijd iets wat je moet delen met iemand waar je zeker en verliefd op bent ( beide personen dan… ) Zo heb ik bv een vriendin die ook met jongens seks had voor de seks dan, waardoor er nu super over haar geroddeld word, ze zou lelijke borsten hebben…, ze boren dat meisje gewoon de grond in, om dit te voorkomen? geef mij dan toch maar een vriendje die het meent!

Waarom kan het meisje de jongen niet gebruiken?