waarom hebben jeans een extra zak?

Ik vond het niet op internet
maar waarom heeft een jeansbroek zo’n klein zakje aan de zak van de rechterkant?

xD nu vraag ik me dat ook af…

Voor centjes?

dat heet een muntenzakje, dus ik gok dat het ooit bedoeld was om muntjes in te doen

goed voor je kleingeld of voor mn id in te proppen met stappen.
maar een echte verklaring? Nee dat zou ik ook niet weten.

als ik daar geldjes in stop krijg ik ze er nooit weer uit x]

Voor sealtjes. :'3

niet alles hoeft een functie te hebben.

maar waaromheeft iedere broek het, dan ishet toch een soort ‘regel van de jeansbroeken’ , en muntjes kan je evengoed in je grote zak steken dus het moet een functie hebben…
hier kan ik zo op stressen x)

Het is nou eenmaal zo.
Ik zou je hoofd er niet verder over breken als ik jou was.

Haha vette discussie. Ik zeg; Bel diesel of gstar of iets dat spijkerbroeken maakt op en vraag het

In de rechterspijkerbroekzak van de spijkerbroek zit altijd een extra zakje. Handig voor muntgeld of andere kleine dingen. Er bestaat zelfs al een telefoon die in de fifth pocket past. Maar van oorsprong heeft het zakje een heel andere functie.

Aan het eind van de negentiende eeuw ontstond in Amerika de eerste jeans. In die tijd bestonden er nog geen polshorloges, zoals we die nu kennen. Wel hadden zowel mannen als vrouwen zakhorloges. Die werden beschermd door een kistje van koper of edelmetaal, maar dat was niet genoeg. Om de horloges extra bescherming te bieden, maakten producenten van de spijkerbroek een extra zakje. Inmiddels heeft (bijna) niemand meer een zakhorloge en heeft het vijfde zakje geen speciale functie meer.

een site die mijn vrinedin me gaf ( http://berthi.web-log.nl/berthi/2007/03/het_extra_zakje.html )

maar ik denk toch dat er nog een andere reden is…

Om een condoom in te verstoppen … :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik doe er mn plectrums in

Dat deed ik ook altijd!
Maar in mijn nieuwe broek zit het niet meer en nu ben ik er al heel veel kwijtgeraakt omdat ze eruit vallen …

Das kut he, ik heb nu een jeanslegging maar daar zitten geen zakken is dus heb ik echt overal in mn tas plectrums x’]

ik merk nu pas dat broeken zo n zakje hebben, had ik nooit naar omgekeken :’’)

Ik ook niet x’)

Maar je kan er toch ook een sleutel insteken ? Fietssleutel x’)

geen idee.

-

Ik heb een hekel aan die vijfde zakjes. Je denkt dat ze handig zijn voor kleine voorwerpen, en als je ze dan nodig hebt krijg je ze er sowieso niet meer uit.