Waarom drink jij alcohol?

Ja, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik ben zelf 16, en een van de weinige mensen van mijn leeftijd (op onze school in ieder geval) die nog nooit heeft gedronken. Tegenwoordig is het eerder vreemd als je niet drinkt dan wanneer je wel drinkt lijkt wel. Ik heb er zelf (nog) geen behoefte aan, en ik ben te jong…
Nu gaat iedereen naar feestjes en gaan ze shotten en weet ik veel wat nog meer, en hun bedoeling daarbij is ook gewoon om dronken te worden. Waarschijnlijk omdat ik het zelf nog nooit ervaren heb, snap ik dat niet :wink:

Dus de vraag is: waarom drink jij alcohol?

Ik dronk alcohol omdat ik dan wat losser was. Makkelijker met vreemde mensen kon praten. Nu drink ik bijna nooit meer. Ik ben 19 trouwens. :slightly_smiling_face:

Wijn bijvoorbeeld vind ik ook lekker, dus dat drink ik gewoon als ik zin heb in lekker drinken :stuck_out_tongue: Shotjes is inderdaad echt puur om dronken te worden haha.

Maar goed, dit is vast een heel politiek incorrect antwoord, maar ik heb echt leukere (stap)avonden als ik alcohol gedronken heb. Dan ben ik toch wat losser. Dat wil niet zeggen dat ik geen leuke avond zonder alcohol kan hebben, maar met alcohol is het vaak toch net wat leuker.

Om dronken te worden en om ervoor te zorgen dat ik niet als enige op een heel ander level zit dan de rest

Omdat het gezellig is om samen met vriendinnen wijntjes te drinken voordat je op stap gaat. Er ontstaat meteen een leuk sfeertje, het is lekker, …

MAAR je moet natuurlijk niet zoveel drinken dat je er niets meer van weet achteraf. Dat is alles behalve leuk.

Ja hier had ik een leuk gesprek over met een vriendin van me, die dus vrijwel nooit alcohol drinkt.
Voor mij is alcohol een drug en zo behandel ik het ook. Ik neem het bijna alleen bij gelegenheden waarin ik al in de mood it van: nu wil ik keihard feesten en alle zorgen die normaal op de achtergrond borrelen uitschakelen. En die zorgen (al kan ik er op dat moment niks aan doen) kunnen behoorlijk zwaar wegen. Als je die last dag in dag uit voelt geef ik mezelf het recht om daar afstand van te nemen zo eens in de zo veel tijd. En dat lukt me alleen met drank op. Misschien ook wel met andere middelen, maar ik hou 't bij voorkeur alleen bij deze drug, als ik al ‘moet’ kiezen haha. Ik denk dat ik ongeveer 1 keer per maand alcohol drink en ongeveer 3 keer per jaar ‘hard’ ga. En daar geniet ik dan ook echt van :slightly_smiling_face:.
Ik drink overigens niet puur om het drinken zelf: ik moet het lekker vinden. Dus veel bier zuipen om lekker lazarus te worden zit 'm bij mij er niet in. Omdat ik maar een paar keer per jaar in de situatie/mood ben om ‘hard’ te gaan neem ik meestal een goeie lekkere likeur mee. Dus in mijn geval vrijwel altijd sterke drank. Ik kan het ook prima bij één glaasje houden als ik wil.

+ ik vind het gevoel wat je er van krijgt in je hoofd wel lekker :’)

Om vrolijk te worden :beer:

Omdat ik het lekker vind (en dan heb ik het gewoon over Baileys, Smirnoff)
Paar jaar geleden deed ik het, omdat iedereen het deed (op random feestjes, verjaardagen van vrienden ect.) en voornamelijk om wat losser te worden. Maar nu eigenlijk niet meer…

Ik drink deze hele maand niet, met uitzondering van Koningsdag en eigenlijk bevalt me dat prima. Het onnodige drinken van een paar wijntjes op een meidenavondje ga ik niet meer doen. De negatieve kant weegt voor mij niet meer op tegen de positieve kant ; dat het gezellig en sociaal meer geaccepteerd is als je een wijntje mee doet.

Ik dronk best regelmatig en nu zie ik het nut er niet meer van in om eerlijk te zijn. Nu ga ik alleen nog drinken bij belangrijke dingen zoals echte feesten (en natuurlijk koningsdag, 5mei, m’n verjaardag) omdat het dan wel echt gezelliger en leuker is. Hoe stom dat ook eigenlijk is.

Het nutteloze volgooien wat ik eerst wel 2 avonden per week deed, laat ik nu achterwege. Het is het niet waard.

Ik drink alcohol omdat ik het lekker vind. Maar bij mij is één glaasje echt de max. Niet omdat ik niet tegen meer kan, maar omdat meer gewoon niet hoeft. En ik drink dan zo eens in de week/twee weken eens een glaasje. Maar ik ga ook nooit uit haha.

Om dronken te worden.

En de mooiste avonden beleef je toch met behoorlijk wat drank op. :’). Echt hilarische dingen gebeuren er dan, dat zijn voor mij toch de leukste herinneringen haha

Ik voel me dan gewoon wat chiller, ik loop niet non-stop te piekeren terwijl ik probeer een leuke avond te hebben en leef minder in mijn hoofd, zegmaar. Ik kan makkelijker met mensen praten en lach meer en voel me - ja ik geef het toe - gelukkiger. Natuurlijk vind ik de smaak ook gewoon ontzettend lekker.

Omdat ik het lekker vind, soms ook om aangeschoten te worden. Een avond uitgaan terwijl jij nuchter bent en de rest aangeschoten/dronken is gewoon heel vervelend, haha. Een wijntje of een (speciaal)biertje kan ik echt heel erg van genieten. Shots zijn inderdaad meestal meer om dronken te worden.

ik heb tijden gehad dat ik dronk om me beter te voelen,
dit is nu gelukkig voorbij maar nog steeds ben ik een echte wijn drinker.
ik ben een gezelligheid drinker, vind het ook heerlijk om voor de tv te zitten met een lekker wijntje in me hand. Met vriendinnen drink ik ook altijd voor de gezelligheid, ik word namelijk best gezellig van wat wijntjes. haha.
ik ben 20 btw.

Radler vind ik gewoon echt heel lekker. Tijdens het uitgaan drink ik vooral om niet in te kakken, zonder alcohol ben ik om half 10 kapot.