waarom dragen meisjes make - up?

Oke waarom dragen meisjes make up, voor de jongens? of is het de rivaliteit van meisjes, wie is mooier? of als je een vriendje hebt, voor je vriendje?

Ik voel mezelf er mooier en veel zekerder mee.

Omdat ik het mooier vind.

ik draag het omdat ik nogal pukkeltjes heb en die graag wil camoufleren.

oke, maar voor wie echt alleen voor jezelf?

(ik heb een discussie met mijn vriend, over waarom ik make up draag, hij denkt dat ik dat doe voor andere jongens dus jullie meningen zouden wel meehelpen)

Voor mezelf. Ik walg echt van m’n hoofd als ik geen oogpotlood en mascara op heb.

Ook voor mezelf. En hetzelfde als wat kloplop zegt.

Voor mezelf omdat ik make-up leuk vind en je ziet er beter uit :slightly_smiling_face:

Ik draag het voor mezelf.

Ik draag alleen mascara en soms camoufleer ik me pukkels.
Maar ik vind dat me gezicht dan gewoon mooier is, meer sprekend.
beetje moeilijk uit te leggen in woorden…

dus jullie doen dat niet zodat je er beter uitziet voor andere jongens? (hij)

Misschien ook wel

ik draag mascara omdat mijn ogen dan beter uitkome ofzo

ik draag het voor mezelf, als ik weet dat ik er goed uitzie (als dat al mogelijk is;)) met mascara en camouflagestift op, voel ik me zekerder. Eigenlijk ook wel een beetje voor jongens, omdat ik niet wil dat ze zien hoe ik erop mn slechtst uitize, maar vooral voor mezelf;)

same here.

Ook voor mezelf, maar ook omdat ik er graag mooier uit wil zien voor anderen.

Ik vind make-up leuk om op te doen, te kopen x3 En mijn gezicht ziet er dan nou net iets beter uit.

Omdat het ons opgelegd wordt door de maatschappij en we dat tegenwoordig nodig hebben om ons mooi te vinden.

Ik denk niet dat het aan rivaliteit of jongens ligt, het is gewoon een dagelijkse realiteit geworden. Bijna elk meisje doet het en we zijn nu eenmaal kuddemensen.

Voor anderen (niet alleen jongens) want zij moeten tenslotte naar m’n kop kijken. jaja ik ben een goed mens
En ook een beetje voor mezelf, voor het zelfvertrouwen.