Waarom doet hij zo?

Ik heb een tijdje een jongen leuk gevonden, maar hij wilde “liever vrienden blijven” heeft hij duidelijk gemaakt. Eerst appten we dagelijks, maar nadat hij had verteld dat hij vrienden wilde blijven nog maar amper. Af en toe snapchatten we nog of ik moet het gesprek beginnen.

Het rare is, als we praten heeft hij altijd vet veel intresse in of ik “iemand heb gefixt” of een jongen heb gezoend met carnaval of iets dergelijks. Ik was laatst aan het facetimen met een vriend van mij, en ik stuurde een snapchat ervan naar mijn lijst. Hij stuurde terug “Nieuwe liefde gevonden?”. Ik weet niet waarom die zo overdreven doet alsof die geïnteresseerd is in mijn liefdesleven, het is best vreemd. En stiekem hoop ik nog dat hij me een beetje leuk vind… Bedoelt hij er iets mee? Of moet ik hem gewoon vergeten?

Ik zou niet te veel verwachten, dat kan alleen maar teleurstelling veroorzaken. Wat iemand hier boven zei; dat zou ik doen. Subtiel vragen…

Ja ik verwacht er nu ook niet meer veel van… blijf nog wel altijd hopen. Is eigenlijk stom.

Misschien voelt hij zich schuldig dat hij jou niet leuk vindt, dat gevoel gaat dan weg als jij iemand gevonden hebt. Was zomaar een ideetje.

Ik zou er niet teveel van verwachten, je kan inderdaad vragen of hij jaloers is om erachter te komen.
Maar ik denk dat hij nu vriendschappelijk tegen je doet. Jongens vragen zo vaak aan hun vrienden of ze nog iemand gefixt hebben etc.

Hmm ja, maar waarom zou je nog contact houden met een meisje die jou leuk vindt maar jij haar niet? En dan nog zo overdreven vriendschappelijk… Ik weet het niet, aan de ene kant voel ik me super gefriendzoned en denk ik dat het beter is als ik hem gewoon vergeet, aangezien door contact te houden ik alleen maar aan hem blijf denken… Maar aan de andere kant hoop ik dat het nog iets wordt…

Dit zou ik doen. Vind het wel een beetje vreemd dat hij zo geïnteresseerd is in jouw liefdesleven. Verder kan je hem ook maar beter van alles verwijderen anders blijf je maar aan hem denken.

Nouja draai het eens om…
Ik ken genoeg meiden die het ook hebben gehad. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.

Stel dat een aardige en toffe jongen tegen jou zegt dat hij je leuk vindt, maar jij hem niet op die manier… Dan zegt iets in jou dat je de aandacht van die persoon wel altijd leuk hebt gevonden. Het is tenslotte een vriend van je. Als die “aandacht” ineens weg is, dan kunnen mensen die aandacht missen en het proberen op te zoeken.

Het is altijd leuk om aandacht te krijgen van iemand die je leuk vindt, mits het een creep is :’)

hij controleert gewoon of je niet iemand leuk vind. ik denk gewoon dat hij verder heel verlegen is :grinning:

Ik zou het hem vragen! Je hebt niets te verliezen.

Hij zei iets over slechte timing en dat we het misschien later opnieuw konden proberen, dus ik ben bang dat ik door hem zo te ondervragen wegjaag… Het is eigenlijk wel dom, voel me een beetje een “back-up” meisje. Verder hebben we inmiddels al 6 dagen niet geappt, dus misschien is het wel gewoon over… :frowning_face:

Verlegen niet. Lijkt soms zelfs arrogant, maar misschien zegt dat niks over hoe zeker hij van zichzelf is.

Wist hij dat jij hem leuk vond? Want als hij dat wist dan denk ik dat hij je wel beschouwd als een hele goed vriendin en dan bedoel ik als vrienden. Hij wil gewoon weten of jij een nieuwe liefde hebt zodat hij er zeker van is dat jij over hem heen bent. Hij wil jou niet op het verkeerde been zetten en hij is bang dat hij dat doet als hij jou veel zou appen. Hij wil gewoon dat je er niet kapot van bent dat de liefde niet wederzijds is. Hij geeft wel heel veel om je, maar meer als vrienden.