Waarom conceal ik zo slecht?

Hey!
Ik heb erge last van donkere kringen onder mijn ogen, dus probeer ik ze te concealen. Haha ja, probeer…
Dus dit is het probleem;
Meestal vermindert de donkerheid van mijn kringen wel en is een het beter dan zonder concealer, maar helemaal weg zijn ze niet echt. Zeker in de hoeken lijkt het nooit te lukken, ik heb al verschillende producten geprobeert: concealer van catrice, coverstick van catrice, concealer van essence, ik heb zelfs foundation gekocht omdat ik heb gelezen dat je dat ook best kan gebruiken als concealer (lijkt toch niet echt te werken lol). De meeste van deze producten vallen wel mee, maar ze bedekken toch net niet genoeg, en als ik een donkerdere tint neem dan zijn mijn ogen oranje dus dat werkt ook niet :stuck_out_tongue: Niet altijd, maar redelijk vaak zijn mijn ogen een beetje cakey (zo zeggen ze dat toch he?) dus ja…
ik suck zwaar in concealen
Ligt het aan hoe ik concealer gebruik, of gebruik ik gewoon slechte producten?
Ik heb al een beetje rondgekeken naar andere concealers, maar ik wou niet weer al mijn geld uitgeven aan een concealer die dan toch weer niet z’n werk doet zoals bij al m’n vorige producten, welke raden jullie me aan? Liefst niet boven 5 tot 6 euro
Wat doe ik fout? Als ik die "beautyguru’s " op youtube zie dan zie je bij hun helemaal niet dat ze iets onder hun ogen hebben gesmeerd, hoe doen zij dat dan? (Ik heb al vaker tutorials bekeken maar om de één of andere reden helpen ze me niet lol)
Liefs

Ik moest even lachen om die titel… maargoed, ik heb geen antwoord want ik conceal ook slecht :’)

Ik moest even lachen om die titel… maargoed, ik heb geen antwoord want ik conceal ook slecht :’)

dat is dus precies wat ik me ook af vraag! :stuck_out_tongue:

hahaha :grinning: soms vraag ik me wel af of het me gewoon niet gegund wordt om met mooie, kringloze ogen door het leven te gaan! :’)

Bij mij werkt het ook niet fatsoenlijk

Ik vind die Bourjois Healthy Mix concealer in een tube wel fijn, die kan je ook mooi blenden. Maar die is wel iets van 10 euro.

Probeer anders een vloeibare concealer, met zo’n ‘lipgloss’-applicator… Die dekt beter dan foundation, maar is beter te smeren en minder ‘cakey’ dan vaste concealer of een coverstick.

Wat ook wil helpen is geen bruinige concealer gebruiken maar eerst een dun laagje rozige concealer, zoals in het all-round-palette van Catrice. Dat roze haalt de donkere schaduw weg en dan met nog 'n dun laagje ‘bruine’ vloeibare concealer zou het goed moeten zijn en niet cakey :slightly_smiling_face:

Ja dat vind ik zo vervelend! De iets duurdere werken wel beter denk ik, maar die kosten dan minstens 10 euro voor, wat? een tubetje die 2 weken meegaat? Ja nou, dat geld heb ik niet hoor! :’)

^ De concealers van Mac zijn duur maar ontzettend goed en gaan ook heel heel heel lang mee. Maar het is maar net of je het geld ervoor hebt en ook ervoor overhebt :slightly_smiling_face: Mijn ervaring is dat de goedkope concealers veel sneller leeg/op zijn dan de dure van Mac.

Maar ik heb al 2 concealers gehad die vloeibaar waren, en die leken altijd te dun te zijn. Ik bedoel niet goed dekkend.

Ik doe er minstens even lang mee als met een mascara, dus het valt echt wel mee. Met goedkope concealers krijg je bijna niet zo’n resultaat :’)

De Bourjois Healthy Mix concealer is goed, en hij gaat zeker 6 maanden mee. Ik gebruik het iedere dag, en regelmatig zelfs iets te veel. Dus sowieso geen twee weken, ik heb nu nog 75% van de inhoud en al zeker 2.5 maand geleden terug een nieuwe gekocht… Bij de etos hebben ze ook wel regelmatig 1+1 gratis daarvan dus gewoon dan even inslaan. Is het echt waard. :slightly_smiling_face:

MAC is inderdaad echt een geweldig merk. Maar nog veel duurder dan een merk als Bourjois, dus ik denk niet dat ze daar wel zoveel geld in wil stoppen.

@macchiato345
dus ze gaan lang mee zeg je? Maar wat vind jij lang dan?

@ Polyethylene
Als het lang meegaat en echt goed werkt, wil ik er mijn geld wel in stoppen :slightly_smiling_face: Maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de juiste kleur heb en het goed werkt! :grinning:

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem, dus ik kan je helaas niet helpen. Ik blijf dit topic volgen :slightly_smiling_face:

Bij Mac hebben ze superveel kleuren dus sowieso een precies matchende kleur voor je… en met mijn concealer doe ik minstens een half jaar, bij veelvuldig gebruik (dus niet alleen onder mn ogen maar ook andere plekjes in mn gezicht), dus als je alleen onder je ogen wat concealer nodig hebt zeker nog veel langer. Ze dekken gewoon heel goed dus je hebt heel weinig nodig, terwijl je bij goedkopere meer nodig hebt per keer :slightly_smiling_face:

Wat ze echt laat VERDWIJNEN gewoon is van zulke minerale losse poeder (foundation). vroeger had ik er altijd 1 van maybelline, maar die is er nu niet meer maar UNE (bij de DA) en catrice hebben er ook 1. Je doet wat op je ringvinger en dept het dan onder je ogen, en dat dekt echt perfect. Het enige is dat dat er na een tijdje wel weer poederig uit kan gaan zien maargoed dat is weer een ander probleem… Met een goede basis is dat op te lossen.

Ik heb zelf een setje van Catrice van Kruidvat.
Daar zitten verschillende kleuren in er staat ook welke kleur je waarvoor moet gebruiken. De roze kleur smeer je onder je ogen en daarna doe je er gewoon je foundation overheen, de roze kleur zie je dan niet meer. Bij mij helpt het heel goed!