Wáárom blijven mensen zich aanmelden voor talentenjachten!

Ik snap echt niet dat mensen er nog naar kijken.

Het enigste wat ik kijk zijn de audities van Holland’s Got Talent, voornamelijk omdat ik Gordon en Chantal zo grappig vindt.
The voice is echt zum kotsen en inderdaad, niemand wordt er echt beroemd mee volgens mij.

-

Ik kijk het nooit en zap het liefste ook zo snel mogelijk verder. Ik hoor wel eens dat mensen een gezellige vrijdag avond op de bank gaan doorbrengen om vervolgens mensen uit te lachen die mee doen aan zo’n talentenjacht. Ik denk dat dit een soort leedvermaak is.

Ik kijk altijd alleen de auditieronde, gewoon uit puur leedvermaak :laughing:

Zolang mensen naar talentenshows blijven kijken, blijven de mensen van de televisie ze maken en blijven mensen zich inschrijven…
Ik vind het echt zoooo raar niet eigenlijk… lijkt me best spannend om aan zoiets mee te doen.

Al vind ik SYTYCD wel de enige talentenshow waarin echt talent te zien is…

In nederland is het meestal niet zo succesvol, maar als je kijkt naar engeland, 1D kwam uit Xfactor

Ik vind The Voice anders wel leuk om te kijken hoor. Zeker aangezien er bij de audities echt geluisterd wordt naar de stem en niet zoals bij Idols naar hoe ze eruit zien. Hoe vaak daar mensen zijn afgewezen omdat ze niet de look van een idol hadden, maar wel goed konden zingen. En als ik dan eenmaal ben begonnen met kijken, wil ik ook wel weten wie er dan wint. Jammer alleen dat het bij eht stemmen dan vaak weer gaat om wie er lekker uitziet (kijk maar naar Collin dit jaar). Hollands got talent vind ik minder, vaak komen daar ook mensen die zingen en ik vind eigenlijk dat het een talentenshow moet zijn voor die echte speciale talenten.

En ja waarom doen mensen mee, Jim is nu best bekend en Jamai zit ook in de musicals. Boris heeft ook nog wat hitjes gehad en Ben Saunders is nu ook best bekend. Als hij dan nu niet zingt heeft hij geloof ik best veel klanten die een tattoo van hem willen. En misschien hebben ze geen grote platen nu, maar je weet niet wat ze verder doen. Misschien geven ze kleine concertjes.

Ik snap ook niet waarom mensen nog steeds kijken.
Ik heb ooit 1 seizoen gezien en dat was al saai genoeg.

Om waardering te krijgen lijkt me. Horen dat je mooi zingt. Iedereen vind het toch fijn als er wordt bevestigd dat wat je doet mooi en prachtig is enzo.
Ik heb het tijden helemaal leuk gevonden, maar nu vind ik hier niet meer boeiend. Zeker in NL niet.

Alleen de beste singer-songwriterv vind ik nog echt geweldig!

Inderdaad en vergeet Sandra van Nieuwland niet. Die is nu ook best wel bekend.

Omdat ze toch wel weten dat ze niet kunnen zingen,maar toch hun moment pakken ook al is het vals.

Ik snap niet zo goed wat het probleem is? Als mensen hieraan mee willen doen, dan doen ze dat toch. Ik vind het alleen maar mooi dat er zoveel mogelijkheden zijn om je talent te laten zien :slightly_smiling_face:

En waarom kijken we ernaar? Ja, waarom kijken we naar GTST? Omdat mensen het leuk vinden om te zien. Ik kijk met plezier naar de talentenjachten omdat ik het leuk vind. Ik vraag me dan weer af waarom GTST nog steeds bestaat.

Ik kijk het ja, het is gewoon simpele tv en leedvermaak voor kijkers.
Moet er dan altijd naar “slimme” programma’s worden gekeken?

Mensen doen mee aan audities om ervan te leren. Want bij veel talentenjachten krijg je toch wel enige vorm van feedback, waar je weer wat mee kunt.
Daarom heb ik wel een absolute hekel aan Idols en Hollands Got Talent, omdat ze daar iemand óf de hemel in prijzen, óf helemaal kapot maken.
Bij bijv. The Voice zie je dat als er niemand zich omdraait, ze toch nog even aangeven waarom en wat je er aan zou kunnen doen.

Ik heb zelf vroeger ook al eens meegedaan aan een auditie, en ondanks dat ik waarschijnlijk superslecht was, heb ik er ontzettend veel van geleerd. Dingen die ik 11 jaar later nog steeds toepas als ik zing of optreed.

Dus het gaat niet alleen maar om het laten horen hoe geweldig je bent. Tuurlijk, voor een gedeelte wel. Maar de mensen die zegmaar niet compleet waardeloos en retarded zijn, doen het om de feedback. En daar is niets mis mee vind ik. :slightly_smiling_face:

Ik kijk het soms nog wel eens, omdat het bijvoorbeeld wel lachen is met Hollands Got Talent (dat mensen zichzelf voor gek zetten enzo), maar het is wel waar dat de winnaars meestal nooit doorbreken.

Dit ja, of een leuke film

Precies wat ik ook dacht ja.

+ Er begint een soort druk te komen. ‘Bekend’ zijn wordt gelijkgesteld aan ‘succesvol’ en dat weer aan ‘gelukkig’. Het gaat voelen alsof je alleen maar succesvol, gelukkig en van belang bent, als je een talent hebt. En pas als dat talent door meerdere mensen erkend wordt, is het ook echt een talent, en ben je dus zinvol.

Ik denk niet dat iedereen er echt een voordeel aan heeft eigenlijk. Ik heb ooit met iemand gesproken die best heel ver was gekomen bij x-factor, en ze zegt zelf dat ze niet zo heel veel is opgeschoten. Ze kwam redelijk alternatief binnen en ze hebben haar zo ‘standaard’ mogelijk gemaakt, zodat ze zich als zangeres niet kon ontwikkelen. Nou ja, binnen de meest simpele popmuziek misschien, maar als zangeres is ze echt niet beter geworden.

Het jammere aan deze programma’s is vooral dat ze iedereen er zo ‘normaal’ uit willen laten zien en zich niet laten ontwikkelen in alles dat voor het publiek minder aantrekkelijk is. De mensen die meedoen kunnen zich niet persoonlijk ontwikkelen, maar gaan zich vooral commercieel ontwikkelen.