Wáárom blijven mensen zich aanmelden voor talentenjachten!

Wie kan mij dit uitleggen?

Al jarenlang is er een overstroming aan talentenjachten. Ik heb het idee dat er de laatste 4 á 5 jaar geen maand voorbij is gegaan zonder een talentenjacht. Meestal is de ene nog niet voorbij of er wordt alweer reclame gemaakt voor de volgende. Ik snap werkelijk niet waarom er nog steeds zóveel mensen aan meedoen.

Hoeveel van deze talentenjacht ‘winnaars’ is echt doorgebroken?(en dan bedoel ik niet zingen en bijschnabbelen op kleine feestjes en partijen en hopeloos de aandacht zoeken in de media om geld bij elkaar te sprokkelen of meedoen aan zielige leedvermaak programma’s zoals Sterren Springen) De contracten bij zulke talentenjachten zijn vaak wurgcontracten, het zijn strenge eisen en regels en vaak verdient de zanger zelf er weinig aan.

Mijn tenen gaan krom staan wanneer ik langs ‘The Voice’ zap en Ali B weer heel emotioneel zie doen, dat diegene voor hem echt het grootste talent OOIT is en dat hij diep ontroerd is en dat diegene het écht zal gaan maken in de showbizzwereld. Of Marco die zeer overdreven probeert een kandidaat binnen te slepen, waarnaar ze elkaar zogenaamd op een lollige manier bijna in de haren vliegen(wat waarschijnlijk gewoon afgesproken is) Waarom geloven mensen in deze onzin en nog erger: waarom KIJKEN zoveel mensen hiernaar? Jaren lang, week in, week uit. Ik snap het wérkelijk niet. Die mensen die aan zo’n programma meedoen krijgen veelal hoop dat ze echt een grote artiest worden terwijl ze meestal eindigen in het schnabbelcircuit om het hoofd boven water te houden. Van al die grote beloften is na afloop van de show niets meer over, omdat ze dan al weer bezig zijn om volgende kandidaten en zogenaamde wereldsterren te zoeken.

En dan kun je zeggen: dan kijk je er toch niet naar? Dat doe ik ook niet, maar je wordt er mee doodgegooid. Life 4 you, RTL boulevard, Showvandaag, internetsites, véééle reclames op de TV, noem het maar op. Je komt er gewoon niet onderuit.

Hoe denken jullie hier nou over?

Mensen willen graag hun 15 minutes of fame. Dat is de voornaamste reden.

Ben het met je eens hoor, maar het is wel een “makkelijke” manier om te proberen het te gaan maken voor mensen die beroemd willen worden. Maar zoals je al zegt, uiteindelijk hoor je toch niks meer van de mensen die winnen.

Ik kijk die tv-programma’s NOOIT. Vind er geen ruk aan.

Het boeit me niet zoveel eigenlijk, ik kijk weleens naar de auditie’s omdat die vermakelijk zijn. Maar het klopt ja dat het een grote poppenkast is.

Ik vind het ook zo oneerlijk dat oudere personen bijna nooit ver komen, het moeten altijd de jonge mensen zijn omdat dat dat zo geweldig is omdat ze nog zo jong zijn + altijd dezelfde soort personen. Als er dan een keer iemand een beetje alternatief is gaan ze die helemaal veranderen. Vooral bij de Amerikaanse programma’s

Ik snap het ook niet elke week weer zie ik mensen op fb helemaal tekeer gaan over die stomme talentenjachten. En elk jaar weer is er een nieuwe winnaar het is groot nieuws en daarna hoor je er niks meer over.

Ligt aan het land. In de UK/US kun je er prima beroemd mee worden. Snap ook nooit dat mensen vanuit het buitenland híer meedoen aan die dingen :")

So you think you can dance snap ik wel, ik denk dat er zo al heel veel dansers een mooie carrière hebben kunnen beginnen door dit programma. Voor al die andere programma’s heb ik het niet echt.

Omdat er (zo blijkt maar elke keer weer bij de aanmeldingen) veel mensen zijn die ‘beroemd’ willen worden. En een talentenjacht is een makkelijke manier om in 1 klap bekend te zijn.

Offtopic maar ik begrijp dat soort dromen echt niet :stuck_out_tongue: Ik ben zelf namelijk zo gehecht aan mijn privacy en anonimiteit. Ik moet er al niet eens aan denken om aan Twitter, Facebook, Hyves, Instagram, Tumblr of een blog te beginnen.

Dit begrijp ik ook niet. En sowieso niet dat het mogelijk is. Dan heet het The Voice Of Holland of Holland’s got talent, zou je toch denken dat alleen mensen uit Nederland mee mogen doen.

Nouja je kan ondekt worden door andere platenmaatschappijen en het is een mooie ervaring.

Ik snap de mensen die eraan meedoen niet, ik snap de programma’s zelf niet. Ik snap het gewoon niet, en ik kijk er ook nooit naar.

Ik vind het echt vreselijk en snap ook niet waarom en per se altijd een talentenshow op tv moet zijn. Doe mij maar een goede serie dan!

Inderdaad! Als je al die poepprogramma’s zou schrappen komt er heel veel tijdruimte vrij voor leuke dingen.

Jim Bakkum is in mijn ogen de enige die echt een beetje door gebroken is. Verschillende films gespeeld en musicals. Alleen was hij dan geen winnaar van Idols :grinning_face_with_smiling_eyes:

het wordt gewoon uitgemolken, jammer maar er blijven mensen dromen van een superster zijn/worden.

de enige leuke programmas vond “ik op zoek naar…” en so you think you can dance (maar dat begint ook uitgekauwd te worden).

Ik denk dat de kans dat je doorbreekt als je zo’n talentenjacht wint nog altijd vele malen groter is dan wanneer je het op eigen houtje moet doen.
Mensen die bijv. wel heel succesvol zijn of in ieder geval geld verdienen met hun werk:

Andre van Duin, Gerard Joling, Marco Borsato, Jamai, Kelly Clarkson, One Direction, Eva Simons, Douwe Bob, Intwine, Gordon, Edsilia Rombley, Glennis Grace, Tooske, Leona Lewis, Adam Lambert, Will Young, Kurt Nilsen…

Maar een klein aantal, maar toch een grote kans dan wanneer ze niet hadden meegedaan denk ik. Tel daar het grote aantal Truusen en Peters bij op die tijdens hun saaie 9 tot 5 baan dromen van een beroemd bestaan en je hebt zo duizenden mensen die zich aanmelden voor een talentenjacht.

Ik vind het altijd wel leuk om te kijken. Ik snap het probleem ook niet zo. Als mensen het leuk vinden om mee te doen, laat ze dan lekker en maak je er niet zo druk om. Genoeg andere dingen op tv.