Waarom bestaat jaloezie

Ik moet dit even kwijt;

Ik heb twee beste vriendinnen en iedere keer als ze met iemand die ik ook ken iets leuks gaan doen zonder mij dan word ik jaloers. Ik weet echt niet waarom. Als ze echte vriendinnen zijn laten ze me heus niet zomaar stikken. Volgensmij ben ik bang dat mijn beste vriendin die andere persoon leuker vind dan dat ik ben en dat ze mij in de steek laten. Ik probeer mezelf in te praten dat dat niet zal gebeuren, want ik vind zelf ook dat iedereen meerdere vriendinnen mag hebben. Ik ook dus hun ook. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik minder jaloers ben als 2 vriendinnen van mij iets leuks gaan doen zonder mij? Ik word er iedere keer zo depri van en ga dan denken dat ze mij niet meer leuk vinden.

Alvast bedankt voor het lezen!

Heb je er al met ze over gepraat?

Nee nog niet, Maar een van mijn vriendinnen is echt zo’n typetje die er dan juist gebruik van gaat maken. Dan gaat ze zeg maar expres bij die mensen staan waarop ik jaloers ben.

Waarschijnlijk licht de jaloezie aan mijn onzekerheid, Ik heb niet genoeg zelf vertrouwen om gelukkig te zijn met de dingen die ik heb. Ik denk altijd aan het slechte. Ik denk altijd meteen dat er vriendinnen van me worden afgepakt. Maar je kan geen vrienden claimen.

Maar ik zit er gewoon mee dat ik niet blij kan zijn met alle vriendinnen die ik heb maar dat ik me meestal aan één of twee vriendinnen hecht, die ik dan meestal claim. :bored:

Pardon?!

1. Als dit echt zo is is dit geen vriendin. Een vriendin maakt je niet belachelijk om iets belangrijks. Als dit echt zo is zou ik dr a la minute laten gaan en de vriendschap verbreken, zo iemand verdien je niet.
  2. Je DENKT dat ze zo reageert, wat je ziet zeker weer, en zit nu hier je vriendin onnodig zwart te maken.

Welke van de twee?

Het is geen 2 of course not. Ze zei zelf een keer tegen mij dat zij de bitch wil zijn en niemand anders. En ze heeft zoiets ook bij een andere klas genoot gedaan.

:face_with_raised_eyebrow: Wat is dat dan voor vriendin? Dat ze de bitch wil uithangen om aandacht te trekken prima, maar om dan ook alles door te vertellen? :flushed:
Ik zou met zo iemand nooit vrienden kunnen zijn, maar goed dat is mijn mening

Omdat je de drang hebt om “erbij” te horen. Het is een Instinct. je kunt toch een keer vragen of je mee mag?

Ik zou niet met zo’n meisje vriendinnen worden eerlijk gezegd…