Waarheid achter angora..

Hee :slightly_smiling_face:

Okee, een paar weken terug vond ik dus een heel leuke trui bij de New Yorker, maar op het kaartje stond dat het ook angora bevatte.
Ik twijfelde, maar mijn moeder dacht dat er ook angoraschapen bestonden, waarvan het er dus afgeschoren wordt.
Op hoop van zegen koop ik die trui dus, was er ook hardstikke blij mee.

Tot ik op facebook dit filmpje langs zie komen:
http://action.peta.nl/ea-action/action?ea.campaign.id=23892&ea.client.id=43&ea.tracking.id=&ea.campaign.mode=DEMO#.UpNTzdLrxkl
(Schokkend!! Niet kijken als je onder de eh… 12 ofzo bent :stuck_out_tongue:)
Ik werd halverwege het filmpje ook gewoon misselijk, dus ik heb hem niet afgekeken :blush:

Nu twijfel ik dus heel erg waarvan mijn trui nu gemaakt is. Ik zoek heel Google af of er ook angora schapen bestaan, nee dus maar wel angora geiten. (whut?:stuck_out_tongue:)
Weet iemand hoe je kunt zien van wat voor dier de angora gemaakt is?
En als het echt van konijn is, wordt het voor mij als vegetariër een hele moeilijke keuze… :blush:

Xxx

PS: Ik dacht ook dat het geen echte angora was omdat het niet zo’n dure trui was, terwijl angora toch best wel duur is?

Tegenwoordig wil je niet weten waar je kleding vandaan komt. Kinderarbeid enzo. En laatst gingen er weer filmpjes rond hoe Uggs worden gemaakt. Ook niet fijn om te zien!

Helemaal waar :frowning_face: Die arme konijntjes :blush:

Die dat ze die schapen aan hun poten bloedend op een hoop trekken en ze dan afmaken? Gezellig he :grinning:
Echt gad-ver-damme

Ja ik dacht dus dat het van angoraschaap was :’) Ik koop het nu dus ook nóóit meer :blush:

Komt vanavond op tv! Over angora konijntjes!

Klopt ja, in het programma Radar. Komt volgens mij op Nederland 1.

Anyway, ik wist niet dat ze zo aan dat wol kwamen. Ik wist wel dat het van konijnen afkwamen, maar ik dacht altijd dat wol een diervriendelijk product was. Achteraf ook wel weer naief geloof ik.

Dit topic mag van mij trouwens wel in een andere rubriek eventueel, vind het nl. niet echt horen bij ‘Onzin’.

Wat een verschrikkelijk filmpje! Ik denk voorlopig wel 2x na voordat ik iets koop.

Ik wist wel dat het van konijnen kwam. Dat zulke gruwels erachter schuilen daarentegen niet… ik dacht dat de Angora konijn juist een heel lux duur konijn was, vergelijkbaar met het kattenras de Turkse Angora…

Je kan ook wol hebben van angora geiten.dat word vaak vermengd met schapenwol.
Op Texel zijn er boerderijn die angora geiten hebben en ze zelf 2 x per jaar scheren en de wol verkopen de vervolgens word gespint tot garen.
DIt is eigenlijk de evhte angora wol.

Dat van die konijnen is ronduit wreed.

Hoe ziet angora eruit? Ik bedoel hoe herken je het zonder dat je overal de kaartjes van moet controleren

Angorageit - Wikipedia

Nee denk ik ook niet
Maar angorageit komt niet oorspronkelijk van texel hha

Haha ik snapte het :sunglasses:

Yup… Me too met dit soort dingen. Want het is eigenlijk heel vervelend, want juist wol zou je heel diervriendelijk kunnen produceren volgens mij.

Ja precies
Zo bedoelde ik dat ook met mijn post.

Niet dus

Net zoiets als de donzen dekbedden
Ook gruwelijk

door jullie gruwelijke reacties durf ik dat filmpje niet te kijken :cold_sweat:

verder heb ik ook nog nooit van angora gehoord…shame on me, i know

wil een van jullie uitleggen wat er in het filmpje gebeurt, zonder gruwelijke details ? :flushed:

Ik durf hem ook niet te kijken hah, kunnen jullie misschien uitleggen wat je te zien krijgt?

Mijngod ik moet gewoon al huilen als ik dat lees Pinklover. Ik ga het filmpje dan ook echt niet kijken want dan haat ik de mensheid voor eeuwig :")