Waardeloze vriendin?

Oke, ik heb dus al een tijdje dat me iets dwars zit.
Ik had een super goede vriendin op de middelbare, maar sinds ik een andere opleiding doe gaat het stukken minder tussen ons. Ik doe namelijk HBO en zij zit maar wat thuis te zitten sinds een paar jaar nu.
Ook heeft ze een vriendje en sindsdien lijkt ze me helemaal te vergeten.
Wat me echt irriteert is dat als ik een appje stuur ze pas 2 weken later reageert! Echt wtf. alsof het haar helemaal niks kan schelen.
Ik heb al een paar keer eerder gevraagd of ze nog leeft (hint hint) en zelfs een keer letterlijk uitgesproken dat het me irriteert dat ze geen moeite meer doet voor onze vriendschap. Maar dat veranderd niks. Kortom: wat moet ik hier nu mee?

Dumpen.

Nou, het is wel duidelijk dat zij er geen moeite meer in wilt steken. Laten gaan zou ik zeggen.

Ze heeft niet veel behoefte in contact blijkbaar

Ja klopt wel.
Het is alleen dat ikzelf heel moeilijk vrienden maak en ik daarom zo aan deze vriendschap vast probeer te houden :stuck_out_tongue:

Nou, dan kun je nog beter geen vrienden hebben dan zo’n slechte vriendschap vind ik…

Ja lastig… inderdaad gewoon laten gaan en ook gewoon niks van jezelf laten horen. ze is geen echte vriendin lijkt me.

En nu komt ze ineens aan met Happy bday (ben jarig vandaag)
Echt hey. Daar denkt ze wel aan, maar ze heeft nog steeds niks gezegd op dat van 2 weken geleden! :dry:

Altijd net op die momenten dat ik denk ‘ik ben er klaar mee’ komt ze aan…

Gewoon laten gaan, je hebt hier niets aan. Zeg gewoon niets meer en als je echt moet antwoorden, reageer dan kortaf of zo.

Vriendschap hoort van twee kanten te komen, en als zij er geen moeite insteekt, dan moet je haar eigenlijk ook gewoon laten gaan. Snap dat het vervelend is, maar hier heb je ook niet echt wat aan.

Ik zou me er niet te druk om maken! ik heb echt PRECIES hetzelfde gehad met een ‘vriendin’. dumpen! je hebt er gewoon niks aan, niet de moeite waard om negatieve gevoelens/emoties voor op te wekken :slightly_smiling_face:

Gewoon laten gaan, hoe vervelend het ook is. Er komen vast wel nieuwe vrienden op je pad.

Heb in een soortgelijke situatie gezeten. Het leek allemaal van mijn kant te komen, en alles was interessanter dan met mij een keer weer eens af te spreken (leek in ieder geval)

Ik hebt haar toen geappt dat ik het jammer vond dat ik haar zo weinig sprak. En dat ik het idee kreeg dat haar vriendschap voor mij meer betekende dan mijn vriendschap voor haar.
Toen ze het appje las heeft ze toen ook gehuild omdat dit absoluut niet was wat zij bedoelde, maar dat ze het goed snapte dat ik zoiets appte. Ze wilde mij absoluut niet kwijt als vriendin en sindsdien weet ik ook gewoon dat ook als we elkaar even niet spreken dat dit niets wilt zeggen.

En wat ik dus met dit berichtje wil zeggen; ik snap dat het verdomd moeilijk voor jou kan zijn om vriendschappen te laten gaan, voornamelijk omdat je zegt dat je al moeilijk vrienden maakt. Ik zou gewoon een direct appje naar haar sturen waarin jij precies zegt wat je vindt en hoe je je daarbij voelt. (ook al heb je dit gedaan, ze kan er niet bv. 2 x ‘per ongeluk’ overheen hebben gelezen) Als ze je dan nog negeert of eroverheen praat zou ik haar ook loslaten. Dan weet je genoeg.