Waar zou jij zijn als je andere keuzes had gemaakt

Waar was jij nu in je leven als je op cruciale momenten andere keuzes had gemaakt.
Natuurlijk is dit pure speculatie, maar ik vind het grappig om er over na te denken.

Als ik in de 2e klas op een dag niet de mediatheek ingelopen was, had ik bepaalde vriendinnen niet ontmoet, Als ik die vriendinnen niet had ontmoet had ik in de 3e in een andere klas gezeten. Als ik in de 3e in een andere klas had gezeten: zat ik nu in 6 gymnasium ipv op het hbo.

Als ik doorging met gymnasium, had ik mijn vriend nooit ontmoet.

Als ik in de 2e die vriendinnen niet had ontmoet, dan was ik nu nog steeds zo stil en onzeker.

Als ik een vriendin op een bepaald moment geen boze sms had gestuurd, had ik nu nog iemand (behalve mn vriend) waar ik op kan rekenen

Als ik die sms niet had verstuurd, zou ik in de 4e met dat meisje omgaan en niet zo close zijn met 3 andere vriendfinnen, dan had een van deze vriendinnen haar huidige vriend NOOIT ontmoet.

Als ik vorig jaar naar de open dag van het amfi was gegaan, had ik die school gekozen ipv een soortgelijke opleiding aan het saxion in enschede en als ik dan door de toelating heen kwam zou ik nu tevredener zijn en niet zo nadenken altijd.

Als ik 2.5 jaar geleden toen ik in bed lag had gekozen om de dag erna alleen de puntjes van mn haar te laten knippen ipv een bob te laten knippen, dan had ik nu haar tot mn kont gehad. en ja dat is belangrijk voor me :'D

Als ik in de 1e klas een bepaald meisje niet een beetje van me af had gejaagd, dan zag ik er nu niet uit, zou ik erg onzeker zijn, maar wel gymnasium doen en goede cijfers halen, en geen vriendje hebben.

Ik ben met bepaalde keuzes wel blij, maar met superveel dingen (keuzes die ik qua vrienden en vriendengroep heb gemaakt en het niet proberen om toegelaten te worden bij het amfi, baal ik nog altijd heel erg)

Als ik niet naar mijn mentor was gegaan in de tweede, zou ik nu nog steeds zijn gepest en mijn vriendinnen en vriend nooit gehad hebben.

Als ik niet mee was overgeplaatst naar een andere klas in de derde, had ik mijn vriend nooit gekend.

Als ik niet met die jongen had gedanst, was mijn vriend misschien niet zo jaloers geweest.

Als ik het had uitgemaakt met mijn vriend op dat cruciale moment, had ik misschien verkering gehad met zijn beste vriend.

Als ik niet was gestopt met de debatclub, zou ik heel ongelukkig geworden zijn door al die onzin.

Als ik geen hoofdredacteur van de schoolkrant was geworden, had ik misschien geen kans gemaakt mee te lopen met een echte hoofdredacteur.

Als ik mijn profiel niet had gekozen, had ik nooit de studie kunnen doen die ik nu zo graag wil doen.

Als mijn ouders nooit uit elkaar waren gegaan, was ik een ergerlijk rotkind geworden.

Als ik naar Normandië was gegaan in plaats van naar Londen, had ik waarschijnlijk een rotweek gehad, terwijl ik nu een heel leuke week heb gehad.

Als ik mijn vriend niet had overgehaald met de andere Rome-reis mee te gaan, was er misschien van alles misgegaan.

Weet je, ik ben eigenlijk heel blij met mijn keuzes. Ik heb nog niet zoveel keuzes gehad die mijn leven echt op hun kop hadden gezet, maar het zijn alleen keuzes waar ik zelf achter sta.

Als ik niet zo schijterig was geweest en mijn crush gewoon durfde te zoenen, had ik hem als vriendje gehad.

leuk! up!

Als ik op haar was ingegaan, had ik nu een vriendin die me op een negatieve manier beïnvloedde.

Als ik op dat ene moment niet heel eerlijk had gezegd wat ik er nou van vond, was ik nu dood ongelukkig geweest en had ik nooit geweten dat mijn vriendin eigenlijk hetzelfde dacht.

Als ik alsnog had gezegd “Nee, pap, ik wil niet naar die school” had ik mijn vriendinnen nooit ontmoet. En geloof me, zij zijn meer waard dan mijn leven. Zij zijn parels.

Als ik nooit naar die rotkinderen van de basisschool had geluisterd, had ik nu geen minderwaardigheidscomplex.

Als ik vorig jaar niet zo lui was geweest, was ik over gegaan.

Als ik niet naar zijn lieve woorden had geluisterd, was ik nu niet met hem geweest maar nog steeds met mijn ex.

Als ik hem in mei niet had weg gestuurd waren we nu misschien nog samen.

Als ik in de 2e beter m’n best had gedaan had ik nu niet in deze ellende gezeten.

Als ik laf was geweest, wist ik nog steeds niet wat liefde was. (dan was ik ook niet gedump, maar dat terzijde)

As ik naar mijn vrienden had geluisterd, woonde ik nog steeds niet op kamers.

Als ik vorig jaar niet was gestopt met mijn opleiding, deed ik nu nog steeds iets dat ik niet leuk vond.

Als ik op de middelbare school wat zekerder was geweest en meer voor mezelf was opgekomen, zou ik nu waarschijnlijk veeel zelfverzekerder en had ik een leukere middelbareschooltijd gehad.

Als ik mijn beste vriendinnetjes niet had ontmoet, kon ik nog steeds niet over mijn gevoelens praten.

Ben eigenlijks heel blij met mn leven, maar ik heb het idee dat ik zooooveel gemist heb was leuk uit zou kunnen pakken, omdat ik zo onzeker was en nog steeds wel beetje ben.

Ohja de gene die ik me het meest afvraag.

Als ik 20 juli 2010 naar Noordwolde was gegaan ipv naar Den Haag, hoe zou mijn leven er dan nu uitzien? Dan zou ik geen relatie met m’n ex hebben gehad maar zou ik bij m’n andere ex zijn terug gekomen.

Als ik niet als enigste van mijn oude klas naar deze school was gegaan, had ik deze 3 super vriendinnen nooit ontmoet.

Als ik bij mijn vader was blijven wonen zat ik waarschijnlijk (weer) telkens alleen en moest ik voor mijzelf zorgen.

Als ik bij mijn vader was blijven wonen had ik nu nog een band met mijn broer gehad.

Als ik beter m’n best op school had gedaan, had ik er nu beter voor gestaan.

Als ik geen twitter had, haalde ik veel hogere cijfers.

Als ik niet bij mijn moeder was gaan wonen had ik nooit heel het verhaal gehoord, en dan had ik waarschijnlijk geen contact meer met mijn moeder gehad ipv m’n vader

Als ik alle herinneringen van vroeger kon vergeten, was alles beter.

Als ik mijn ex niet overal op had verwijderd en geblokkeerd had zat ik nu nog in zijn ban. Nu ben ik happy en van hem af :grinning:

Als ik met mijn ex geen relatie had gekregen was ik nu waarschijnlijk student in het derde jaar hbo. Nu ga ik in September pas beginnen.

Als ik niet vorig jaar weer in de grappen van mijn ex was getrapt, woonde ik nu nog op kamers ipv weer bij mijn ouders.
( jemig wat heeft die zak veel voor mij verpest zie ik nu! )

Als ik een goede vriend niet aan mijn beste vriendin had voorgesteld die toen relatie kregen (wat nu weer over is) was hij nog steeds een goeie vriend van me…

Als ik niet op kamp met het meisje wat ik niet mocht *kuch* in dezelfde kamer was gaan slapen, waren we nu geen beste vriendinnen geweest.

Als ik niet zo laf was geweest, had ik misschien wel wat met mn crush. Maar nee dus.

Als ik geen girlscene had aangemaakt, was mn huiswerk beter af.

Als ik niet aan mn notitieboekje was begonnen, had ik nog meer gecomputerd.

Als ik geen fietspech had gehad, was ik niet bevriend geraakt met een vriendin van nu

Als ik seks met hem had gehad waren we nu nog samen.

Als ik in groep 5 niet per se die rol in de kerstmusical wou en hem ook wel aan iemand anders af zou hebben willen staan zonder moeilijk te doen, wat ik wel deed maar dus alsnog mijn rol kwijt was, zou ik nooit gepest zijn.

Als ik nooit gepest zou zijn…

…maar dat zijn geen keuzes meer dat is zo gelopen daar heb ik ook niet voor gekozen. Alleen dat ik die stomme rol per se wou was een keuze.

als ik niet vriendschapsverzoek op hyves naar die jongen van me school had gestuurd was hij nu niet me beste vriend

als ik me haren niet steeds stijlden had ik nu lang krullend haar

als ik in groep 8 niet steeds ruzie had met die jongen had ik op me cito hoger gescoord

als ik nee tegen me ex had gezegd had ik nu geen last van mensen die me vragen stellen op w’app

Als ik die dag niet ziek was had ik me andere laptop nog

Als ik geen blog op Tumblr had aangemaakt had ik deze eetstoornis waarschijnlijk niet gehad.

Als ik niet naar de rotopmerkingen van de jongens uit mijn klas had geluisterd had ik nu ook geen minderwaardigheidscomplex.

Als ik een vriendin geen gemene tweet had gestuurd had ik nu nog een heel goede vriendin gehad.

Ik heb er eigenlijk maar eentje.

Als ik die ene jongen niet had ontmoet was alles, maar dan ook ALLES ALLES ALLES aan mij anders geweest. Hoe ik ben, waar ik van jou, wat ik doe, wat mijn hobby is, etc…

Als ik niet van middelbare school veranderd was had ik niet deze vriendinnen en een bepaalde jongen leren kennen.

Als ik niet zo dom, kortzichtig en pessimistisch was geweest had ik doorgehad die die bepaalde jongen me al heel snel leuk vond.

Als ik niet zo schijterig was geweest had ik hem op z’n minst gezoend ook al zag ik niet in dat hij mij leuk vond. En dan had ik er een mooie relatie aan kunnen overhouden.

Als ik meer over mijn gevoelens zou kunnen praten zou ik nu nog beste vrienden zijn met die bepaalde jongen.

En eigenlijk is alleen de bovenste fijn, de rest kan ik zien als verbeterpunten van mezelf.

Goed topic Maaike!
Ik moet alleen wel eruug goed nadenken

-Als ik niet naar het diepste van mijn hart had geluisterd en niet was blijven zitten in 2havo, maar naar mavo gegaan, dan had ik m’n leven verkloot, omdat ik dan niet wist wat ik zou gaan doen.

-Als ik girlscene niet had aangemaakt, dan ging het denk ik véél slechter met mij omdat ik dan echt alles zou opkroppen zoals ik altijd doe en deed.

-Als mijn ouders naar de dokters hadden geluisterd, was ik misschien niet eens geboren. (mijn ouders hun keus dan)

-Als sommige dingen anders waren gegaan, dan had ik nu misschien geen faalangst.

-Als ik deze opleiding niet was begonnen, had ik niet twee geweldige vriendinnen bij gehad.