Waar zit je mee? Lucht je hart!

Als je actief bent in het wwjneek besef je je ook niet hoe het voor members buiten dat topic is.

Joh ga aan de gang met je experiment, ik voorspel dat aan het einde van dit weekend dit topic exact hetzelfde is als WWJNEEK. Bij deze alvast een I told you so.

Fijn dat er nog een paar mensen zijn die wel zo’n positieve instelling hebben en het een kans willen geven zonder massaal de boel af te kraken :slightly_smiling_face: you’re welcome!

Nou goed, ík vind het grote onzin. En dat eerste stuk, ik heb via Google de precieze definitie van slowchat opgezocht omdat ik het zelf ook niet exact wist, behalve veel posts.

Ik vind het gewoon belachelijk, en ja ik voel me aangesproken, ik ben veel actief in WWJNEEK en ik gebruik het als uitlaatklep, NIET als slow.

Nouja goed, zoals chanelchique ook al zei, waarschijnlijk is maandag of dit topic dood, of is het exact hetzelfde als WWJNEEK en kan het dus alsnog gesloten worden.

Ik heb misschien een regendans gedaan toen het heel heet was, maar als het niet stopt met regenen morgen. Dan ben ik zo kwaad.

Nee maar als je niet actief bent in WWJNEEK heb je toch ook geen last van het feit dat je daar je ei niet kwijt kunt? Daar is het topic voor bedoeld.

Ik vind het gewoon hypocriet dat er niet teveel gepost mag worden ‘want dan heeft men het idee dat er overheen gelezen wordt’ maar er mag ook niet op anderen gereageerd worden want dan is het óók een slow.

Dit. Oftewel, het is nooit goed. Dan kunnen de mods toch net zo goed alle topics zoals WWJNEEK en deze sluiten?

Ik zeg ook niet dat ik het topic alleen maar slecht vind en dat ik het compleet afkraak, ik erger me gewoon alleen al dood aan het zinnetje ‘maar dan de non-slow-editie’, want WWJNEEK is gewoon geen slow. Wat wil je nou bereiken met zo’n topic als je er al zo’n klank aan geeft in de beginpost?

Blijkbaar is er wel behoefte naar, het topic bestaat een half uur en als je door de discussie heen leest, zie je dat degene díe hebben gereageerd, allemaal ‘‘nieuwe’’ leden zijn. Mensen die wat kwijt willen, maar dat nooit doen in ‘‘echte’’ topic.

Geef het een kans, we zullen zien.

Maar ik ben het er niet mee eens dat je hier niet op elkaar mag reageren en dat maar via de gastenboek moet doen. Het is en blijft een forum.

Ik denk dat we er ooit allemaal wel actief zijn geweest, tot ongeveer een half jaar geleden. Als je ook in topics kijkt bij ‘over girlscene’ kun je ook lezen dat wij echt niet de enige zijn die hier zo over denken.

Ik snap niet dat jullie dit topic nu niet gewoon met rust kunnen laten, maar goed. Jullie kunnen gerust blijven posten in het wwjneek en wij kunnen hier posten. Het is gewoon een alternatief voor het wwjneek en jullie zullen er op geen enkele wijze last van hebben dat dit topic bestaat.

Maar wel fijn in ieder geval dat sommige mensen hier wel baat bij hadden, of in ieder geval ‘goede’ reacties plaatsen. Als dit niet werkt is het ook niet heel erg, het is alleen dat de mensen buiten het wwjneek nu ook de ruimte hebben (want, zoals ik al zei, lijken ze dat niet altijd te hebben).

Oké, dit is de laatste reactie die ik post op chanelchique of op jou, tenzij jullie zo meteen iets posten dat voor mij echt te ver gaat.

Weet je wat het probleem is dat velen hebben? Omdat er een vaste groep op elkaar reageert, voelt het alsof je een soort ‘bubbel’ doorbreekt als je je ding kwijt wilt. Wat een slow ook vaak heeft: mensen spreken elkaar bij de voornaam aan, hebben hele gesprekken en vragen terug naar gebeurtenissen uit het verleden, hebben inside jokes … het voelt dan gewoon veel minder prettig om iets te dumpen, zelfs als het gewoon een HA-nu ben ik het kwijt!-dingetje is. Ik heb er ook wel eens iets gedumpt, gewoon omdat ik het kwijt moest en ik wilde ook echt geen reactie. Maar het is heel vervelend als mensen dan gewoon rustig met elkaar kletsen en je negeren. Ik hoef geen reactie van iedereen, echt niet, dat is het doel niet eens van mijn post, maar als er op iedereen gereageerd wordt behalve op ‘nieuwkomers’ dan gaat het toch wel irriteren.

Je mag best op elkaar reageren, maar als je merkt dat je gaat slowen ga het dan ergens anders doen. Als het door veel mensen verkeerd gelezen wordt pas ik de beginpost wel even aan (:

Overigens zal ik natuurlijk in het wwjneek topic blijven reageren, sinds het bestaat reageer ik al in dat topic en dat is nu al twee jaar. Dus ik blijf het doen.
Ja ik voel me echt een oud wijf, ik hou van vaste dingen :stuck_out_tongue:

Aangeven dat er een alternatief is. En dat is echt niet meteen negatief bedoeld naar jullie topic.

Nee, laat maar, ik pas helemaal niets aan. Wat is er mis met de volgende zin: “Op de post van een ander reageren is natuurlijk toegestaan, maar hou je in en sluit niemand buiten svp”

Ik ben niet degene die begon met het invoeren van de geen-reacties-regel.

OMG maak er niet zo’n drama van @Sparrow en @chanelchique. Lekker boeiend!

OT: Ik heb sinds 3,5 uur vakantieeeee! :grinning: Wat een opluchting. Vanavond lekker feesten in de stad.

Als het maandag dood is of er een vaste groep is, let it be! Dit is gewoon een experiment, en NIET bedoeld om jullie topic af te kraken.
Zo veel last zullen jullie nou ook weer niet van dit topic hebben. Ik snap dat je je beledigd kan voelen door het zinnetje: de non-slow editie maar als dat alles is hoef je niet meteen een dikke discussie aan het begin van dit topic te beginnen en te voorspellen dat het toch niets wordt. Daar help je niemand mee.

Nou goed ik ga er ook niet meer op reageren, ik vind dit topic zoals ik al zei ook geen slecht idee, kunnen mensen hun ei kwijt die dat om de een of andere reden niet in WWJNEEK zouden kunnen, maar kun je dan alsjeblieft gewoon die opmerking in de beginpost over WWJNEEK weghalen? Want als dit een ander doel heeft dan WWJNEEK hoeft er ook geen link tussen gelegd te worden, en als het hetzelfde doel heeft is dit topic niet nodig.

En ik weet gewoon dat mensen o.a. mij bedoelen met ‘de harde kern’ terwijl ik echt niemand bij voornaam ken/noem behalve twee mensen die ik in het echt ken, en ook geen inside jokes ofzo met iemand heb. Het ‘HA-nu-ben-ik-het-kwijt’ gevoel is voor mij waar heel WWJNEEK om draait en ik vind het gewoon vervelend als er wordt gedaan alsof iedereen daar maar vrolijk loopt te slowen.

Het is niet echt dat wij een drama van hun maken, maar eerder dat zij meer een drama van dit topic maken.

Ik snap volledig de bedoeling van dit topic. Echt.

Ik ben het er alleen niet mee eens. Het is niet eens een vaste groep die steeds op elkaar reageert. En dat proberen ik en Sparrow al de hele tijd te zeggen. Het is geen vaste groep, daarmee ook geen slow. En mensen zullen altijd op elkaar blijven reageren. Daar en hier. Al maak je 100 van dit soort topics aan, dan krijg je 100 keer hetzelfde. Daar is een forum voor bedoeld. Om op elkaar te reageren en met elkaar te discussiëren.