Waar zijn naaktslakken als het niet regent?

Beste dames. Ik zit al een tijdje met deze vraag in mijn hoofd, wie weet het antwoord? Dit is even een serieuze vraag tho, maar ik wil het echt weten

In composthopen of in de grond denk ik. Maar ik ben geen slakkenwetenschapper dus idk eigenlijk.

In onze groene bak, blijkbaar.

Las op wiki dat ze inderdaad in de grond of in composthopen wonen

Jaa, daardoor durf ik nooit die compostbak bij ons open te doen.

Stiekem hebben ze dan kleren aan, daarom herken je ze niet

in het gras ergens verstopt, of onder bladeren.

hahaha denk het ook :wink:

In mijn nachtmerries.

ik krijs

maar thanks all

Goede levensvraag no joke

Ik zag ze gisteren overal lopen kruipen en toen was het droog.

Serieus dit vroeg ik mij laatst ook af xD Maar waar zijn ze in de winter dan?? Want soms is de grond bevroren en vriezen ze dan niet dood?? Niet dat ik dat erg vind ofzo… laatst liep er 1 over het raam heen, gatverdamme

Vroeger dacht ik altijd dat ze dan hun huisje opdeden tegen de zon maar dat zal niet

…ik heb dus nog nooit een naaktslak gezien…in RL

JA IK KAN WEER AANMELDEN HALLELUJAH OMG. :grinning:

Maar maar maar, ik lig dan altijd in iemands schoen te pitten oid

ik huil hahaha

Snap je nu waarom ik regen zo fijn vind? lekker douchen :smirk:

Mijn vader zat laatst 's avonds buiten en hij had zn slippers uit. Toen stond hij op en wilde z’n slippers aandoen, maar de ene ging niet aan. Dus hij pakt die slipper en zag wel wat zitten, maar wist niet wat, dus hij pakte zijn mobiel en scheen erop en het was dus een vet dikke naaktslak. Dus inderdaad, in schoenen denk ik. En als ze geen schoen kunnen vinden misschien met een blaadje boven hun hoofd en als het dan waait zie je blaadjes waaien maar dat zijn dus de paraplu’s van naaktslakken, met soms de naaktslakken er nog aan

Nee was maar een grapje van mij :stuck_out_tongue:

Naaktslakken leven net zoals wormen. De meeste tijd brengen ze onder de grond/bladeren/stenen door (waardoor je ze niet ziet) en ze komen net als wormen naar boven bij regen :slightly_smiling_face: