Waar word op gelet wanneer je een "bespreekgeval" bent?

Ik heb eigenlijk een redelijk simpele vraag;waar letten leraren op wanneer je een “bespreekgeval” bent?
Bij ons ben je een bespreekgeval als je met je vierde rapport wel over zou gaan maar met je vijfde niet, wanneer je net tekortkomt etc. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dan op word gelet…

Inzet, motivatie, thuissituatie.

Motivatie, gedag in de klas, problemen met gezondheid of thuis, maken van huiswerk of je leert voor je toetsen dus eigenlijk je inzet.

Ik denk vooral je inzet, ook je thuissituatie. En wat er mis is gegaan omdat je een bespreekgeval bent…

wordt

inzet, gedrag in de klas en je cijfers (of je het wel kan)

Ja inderdaad, of je het wel kan maakt veel verschil. Doe je je best en je bent een bespreekgeval, is het misschien wel te moeilijk voor je, als je er geen barst aan doet, heeft het met je inzet te maken.

Laat deze laatste maanden zien dat je je best doet;
huiswerk altijd op orde
goed leren voor proefwerken/so’s/mo’s.

Dan krijg je van meeste docenten wel positief advies en kun je alsnog over.

Tevens kun je nu nog laaang niet zeggen of je een bespreekgeval zal zijn, omdat we pas op de helft van het jaar zijn.

dat je word als wordt schrijft

Inzet, zelfstandigheid en je gedrag speelt voor een groot deel mee.

Je inzet, slagingskans, factoren die een rol zouden kunnen spelen (thuissituatie, gezondheidsproblemen, etc)

Bij ons wordt erop gelet of je het aankan. Als je een aantal onvoldoendes hebt maar je zou wel goede cijfers kunnen halen als je goed je best doet, dan ga je meestal over.

Inzet en cijfers!

Inderdaad je inzet. Als jij het hele jaar had je best hebt gedaan en steeds je huiswerk hebt gemaakt heb je veel meer kans dan wanneer je het hele jaar niks hebt gedaan.

Maar dat is ook wel weer dubbel, want als je het hele jaar je best hebt gedaan en steeds je huiswerk hebt gemaakt en alsnog een bespreekgeval bent, kun je het dan wel aan?

Bij ons héél héél héél erg hoe de docenten jou vinden in de klas. Als je de beeldvorming tegen je hebt kun je het bijna altijd wel vergeten als je een bespreekgeval bent (ik spreek uit ervaring, vandaar ‘bijna’ altijd).

een vriendin van me heeft heel het jaar kéihard haar best gedaan en ging net op 1 tiende punt niet over en moest naar havo.
en paar andere mensen die geen fuck hebben uitgevoerd en zijn blijven zitten op 3-4 zware onvoldoendes mochten wel blijven zitten en dit jaar weer vwo proberen.
dus dat is idd best dubbel.

Nee, als je nu merkt dat je er niet goed voor staat, moet je wel je best doen om hopelijk alsnog over te gaan. Het gaat er meer om dat als jij het hele jaar door je 100% inzet en alles bijhoudt en goed leert en het alsnog niet haalt, dan is het gewoon te moeilijk voor je.