ik studeer International Media & Entertainment management aan Stenden in Leeuwarden.
De opleiding is soms best zwaar (verschilt per module, elke module andere onderwerpen en vakken) maar de afwisseling is leuk en alle culturen die hier samen komen. Van alle mensen, zie ik soms maar 1 Nederlander met uitgaan, en mijn broertje. Ik vind de internationale stroom vooral dus leuk, want iedereen kent elkaar en gaat met elkaar om. Ook vind ik het prettig dat elke module de klas veranderd, daardoor leer je meer mensen kennen en heb je meer afwisselingen.
De studie is wel echt puur management, maar focust zich op media en entertainment industrie (Print, muziek, TV en new media), en in mijn geval ook nog op het internationale. Ik kan zelf de opleiding echt aanraden, maar dan wel de internationale stroom. Als je engels niet zo goed is, maakt dat helemaal niet uit, dat leer je hier snel, en vergeleken met veel buitenlanders zoals Duitsers en Russen, spreken de nederlanders verschrikkelijk goed engels.
De stad zelf is ja, op zich wel leuk, vooral het eerste half jaar maar gaat daarna wel wat vervelen. Scheelt voor mij dat nu, op het moment dat het gaat vervelen, ik 2 maand ga werken in Spanje, en na het 2e jaar weer, en daarna kan ik 6 maanden buitenland voor uitwisseling/Grand Tour, en laatste jaar 10 maand of 7 maand stage. Dus in principe zit ik hier nog maar 1,5 jaar ongeveer van de 3