Waar over praten met hem?

Een jongen had mij toegevoegd op facebook en we hebben een paar dagen geleden een keer gepraat over hobby’s enzo, maar ik weet niet zo goed waarover ik moet praten met hem. :flushed:
Hij woont niet in dezelfde stad en zit ook niet op dezelfde school. Ook vind ik het lastig om een sowieso een nieuw gesprek te starten, omdat ik dan niet weet waar ik over moet praten en bang ben dat het gesprek dan awkward stiltes krijgt. Tips please?!

Bedankt voor de tip! :slightly_smiling_face:
Maar is het niet een beetje raar dat als je elkaar maar 1 keer op facebook gesproken hebt gaat vragen hoe iemands dag was? ;p

Dit heb ik dus ook met een jongen, hij heeft sommige eigenschappen die ik wel leuk vind, alleen ik weet niet waar ik met hem over moet gaan praten.
En dit werd me toen duidelijk er is geen klik
als er een klik is met iemand, praat je zo makkelijk over alles en nog wat

Muziek, films, hobby’s, vrije tijd, familie, vakanties, ‘hoe was je dag’, studie etc? :slightly_smiling_face:

Misschien als die fan is van een voetbalclub of van voetbal houd daarover praten? Praat over de dingen die hij leuk vind of probeer hem te leren kennen. Dus te vragen wat die zo leuk vind aan zijn hobby.

Wat wil je van hem weten? Vraag dat gewoon en vaak loopt dat wel uit op een gesprek.
Vraag bijvoorbeeld welke sport hij doet en hoe het daarmee gaat of over wat hij dit weekend heeft gedaan? Of wat hij met kerst gaat doen, etc.

Nee, hoezo? Je toont door deze vraag interesse in hem. :’)

Ik denk wel dat je gewoon kunt vragen hoe zijn dag was. Dan toon je gewoon interesse, en dan kun je gewoon ingaan op z’n antwoorden. En dan komt er vast wel een gesprek (:

Bedankt voor de tips allemaal! :grinning:

• Vraag hem hoe zijn dag was?
  • Heeft hij de komende week, weekend of vakantie nog leuke plannen?
  • Vraag hem uit over zijn opleiding of werk. Jongens vinden dat meestal erg leuk als een meisje daar interesse in toont! al interesseert het je misschien niks, vraag er op door!! :slight_smile:
  • Vraag hem of hij nog leuke liedjes of films kent? want jij wil zogenaamd nieuwe liedjes op je Ipod of een leuke film kijken.