Waar nu sigaretten halen (nieuwe leeftijdsgrens)

Hiervoor kon ik makkelijk bij het tankstation/café/snackbar (automaat) sigaretten halen (was ik 16, toen dus nog even legaal). Hiervoor rookte ik ook. Enkel met de nieuwe leeftijdsgrens wordt er meer gecontroleerd, gevraagt naar ID etc.
Waar ik eerder m’n sigaretten haalde, moet ik me nu vaak legitimeren.
Ik kan mn vrienden die 18+ zijn wel vragen, maar ik wil ze gewoon halen wanneer het mezelf uitkomt.:woman_facepalming:
Een vriendin van mij heeft bijvoorbeeld haar ID vervalst, dr geboortedatum veranderd waarmee ze drank/sigaretten haalt. Durf dit alleen niet zo 1 2 3 aan, ivb met t risico (boetes enzo).

Tips?

Reacties als ‘niet roken, slecht, etc’ heb ik niet zoveel aan :wink:

‘Alvast bedankt’

Gewoon niet roken. Waar denk je dat die regel voor is lieve schat.

Wat denk je zelf wat voor reacties hier gaan komen?

Bijna april, het is al even zo hé die nieuwe leeftijdsgrens? Achja, ik ben zelf ook 16 maar mijn ouders halen dus… Ben nu ook zelf gaan schieten, goedkoper en minder vaak naar de winkel. Verder geen tips sorry.

wachten tot het legaal is

Nergens.

Laat dr toch lekker dr longen verneuken als ze dat zo graag wil :’) Ze gaat echt niet luisteren als jullie zeggen dat ze niet moet roken.

Nergens want het mag niet dus ja pech ha.

Hier zat voorheen (voordat Primera kwam) een klein onbekend tabakszaakje waar ik het altijd mee kreeg toen ik 15 was.
Buiten het feit om dat ik ook rookte voordat het eigenlijk mocht, zou ik toch gewoon lekker wachten tot je 18 ben.

Maar dat betekent toch ook niet dat wij mogelijkheden op moeten noemen hoe ze het toch meekrijgt? Als zij het meekrijgt mag ze van mij prima roken, desnoods een pakje per uur als zij daar blij van wordt. Ik ga haar er alleen niet bij helpen.

Ach die pakjes krijgt ze toch wel in dr handen.

Origineel! Dat is d’r vraag toch helemaal niet, alsof dat kind zelf niet weet waarom die wet is ingevoerd man :’)

Primera.

Had deze reacties al verwacht! Maakt niet uit. Zijn gelukkig nog altijd mensen die wel redelijk kunnen blijven en normaal hun mening kunnen geven.

Iedereen een eigen mening.

Maar alsjeblieft, heb je niks nuttigs te melden, hou je liever stil. :bowing_man:

Ik ben écht niet de enige met deze vraag op dit moment. Ik weet waarom die wet is ingevoerd…

Ben ik ook wel met je eens, maar het is ook gewoon kut dat je eerst wel legaal kunt meekrijgen en daarna niet. Dus ik snap het ergens wel, en ik vind het logisch dat mensen haar geen tips (willen) geven maar ik vind het nogal nutteloos om dan een reactie als Cupid te geven.

Ik rook zelf niet, alleen weet dat mensen uit mn klas gewoon bij onze AH kopen, hoef je je 9 vd 10 keer niet te legitimeren en ze hebben hier ’ de klompenman’ die verkoopt ze ook zonder legitimatie, dat dus wel illegaal is …

Veel vrienden roken, dus ga vaak mee dus vandaar dat ik het weet … alsnog vind ik roken slecht, maja je houdt mensen niet tegen. en ik help mensen graag haha ! (:

Het is een openbaar forum, dan kun je verwachten dat je niet alleen de reacties krijgt die je wilt.

‘hoe kun je iemand het beste vermoorden’

• nou eh niet want het mag niet
    ‘LAAT HAAR GEWOON ALS ZIJ DAT NOU WIL’