Waar moet je nou echt op letten tijdens het afvallen?

Hey meiden,

Ik wil heel graag een paar kilo afvallen, maar zie door de bomen het bos niet meer :stuck_out_tongue: Het word mij maar niet duidelijk waar ik nou op moet letten met het eten; suikers, vetten, koolhydraten, anders? Ook met het sporten; als je je buikje wilt kwijtraken, moet je dan eerst wel rennen/joggen/lopen of kun je beginnen met buikspieroefeningen? En welke dingen zijn nou echt uit de boze wil je afvallen? Ik heb alle frisdrinken al vervangen door water, dus que drinken neem ik alleen nog optimel en water (meestal met iets van fruit erin voor een smaakje). Fruit, dat vind ik ook weer zo tegenstrijdig. Iedereen weet dat fruit heel gezond is en je eigenlijk wekelijks een bepaalde hoeveelheid binnen moet krijgen, maar toch hoor ik ook weer dat er in fruit vaak suiker zit en dus niet goed is als je wilt afvallen… Kan iemand mij een beetje uitleggen wat nou het belangrijkste is om te weten als je wilt afvallen? Want ik heb er momenteel echt even geen duidelijkheid meer in :’)

Er zijn zoveel afval-topics hier, misschien moet je daar even kijken. De grote lijnen staan meestal in de beginposts.

Hm, ik kwam er zelf niet echt uit waar het nou vooral om gaat (sporten en eten natuurlijk, maar wat precies), maar zal nog wel even een keer kijken!

Ik denk dat de meiden hier je wel verder kunnen helpen: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-4-lees-de-beginpagina-261611.0.html

Ik snap je verwarring eigenlijk best wel hoor! Je hoort en leest tegenwoordig zoveel dat je niet meer weet wat nou het belangrijkste is om af te vallen. Er zijn hier op Girlscene inderdaad wel goeie topics waar je in de beginposts kunt kijken wat ze erover zeggen, of gewoon in het topic zelf deze vraag even stellen!
Verder moet je inderdaad gezond eten, volgens mij is het beste om zoveel mogelijk natuurlijke producten te eten (dus zonder toegevoegde shit en suikers), om veel te drinken (en dan inderdaad geen frisdrank) en om vooral genoeg te blijven eten, dat je wel overal je dagelijkse behoefte van binnenkrijgt. En lekker veel groente en fruit eten! En qua beweging zijn hier sowieso heel veel goede topics waar workouts/hele programma’s in staan! Daar zou ik zeker kijken (: Mijn eigen aanrader qua sport is trouwens 30 Day Shred van Jillian Michaels, mocht je daar iets aan hebben!

Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen, in ieder geval veel succes!

Bedankt voor de tips meiden! Ik ben dat topic van hierboven al aan het uitpluizen :wink:

Sunflowers, bedankt voor de uitleg! Ik zal even rondzoeken wat dat 30 Day Shred precies inhoud :slightly_smiling_face:

Genoeg water drinken! Mijn dokter zei laatst als je drie flesjes water drinkt op 1 dag, kom je aan voldoende hoeveelheid water. Dit is echt belangrijk voor als je wilt afvallen! Hiernaast kun je nog groene of gewone thee, of sap drinken. Koffie en alcohol absoluut niet.

En eet ongeveer 2 stuks fruit per dag. Er zitten inderdaad suikers in, maar het is niet zo erg om wat suiker binnen te krijgen. Met ongezonde suikers bedoelen ze vaak wat in snoep en frisdranken zit. Er zitten overigens veel vitamines in fruit die je zeker nodig hebt.

Begin de dag met water drinken, daarna misschien nog een glas met sinaasappelsap of iets dergelijks. En een goed stevig ontbijt.

Krachttraining, cardio, zo “clean” mogelijk eten, en af en toe een cheatday. En inderdaad voldoende water drinken.