Waar moet ik op letten bij het kopen van een camera?

Hello people, ik wil een digitale camera kopen, gewoon zo’n kleintje.
Waar moet ik dan op letten, want ik wil niet een al te dure (maximaal 130 euro ofzo ;p) maar hij moet wel goede kwaliteit hebben.
Natuurlijk moet ik dan letten op de megapixels, maar er is ook iets van optische zoom?
thanks alvast.

Ligt eraan wat je ermee wil gaan doen. Voor 130 euro kun je trouwens niet echt een goede camera kopen.

Optische zoom is trouwens hoever je camera zelf in kan zoomen en dan heb je nog digitale zoom en daarbij vergroot hij het beeld alleen maar (dus wordt hij vaak ook onduidelijker)

Naja niks bijzonders ofzo, gewoon om foto’s mee te maken met vrienden.
op de kijkshop website zie ik allemaal camera’s met 12 megapixels tussen de 130 en 90 euro, maar als ze zo goedkoop met zoveel megapixel zal er vast wel iets slechts aan zijn ! ;p

ik had een camera van de aldi ofzo, voor 70 euro, en die is heel lang meegegaan.
Voor mij was het gewoon m’n ‘partycamera’ en die moet natuurlijk tegen een stootje kunnen,
en vooral dan wil je er geen van honderden euro’s, toch?
Ik zou gewoon zorgen dat je scherpe makkelijke foto’s kunt maken,
en als je echt professioneel wilt fotograferen is dat natuurlijk een ander verhaal…

Ja precies, ik wil ook gewoon een goedkoop ding om mee te kunnen nemen naar feestjes en dat soort dingen, maar hij moet wel mooie foto’s kunnen maken. niet van die wazige dingen.

Tegenwoordig is 99% van de camera’s prima voor wat jij er mee wil gaan doen hoor. (: Kijk bijvoorbeeld eens naar een Canon Ixus, maar heel veel andere zijn ook goed en goedkoop.

Ik zou trouwens niet te veel naar de pixels kijken, en anders nog eerder voor minder pixels gaan. Met 12 mp worden je foto’s ontzettend groot, dus ook om te versturen en dergelijke, niet echt een voordeel tenzij je ze levensgroot uit wil gaan printen =p

Ik heb zelf een canon ixus, goedkoop en maakt super foto’s.
Megapixel is niet super belangrijk, dat is alleen voor het uitvegroten en inderdaad de grootte van de foto’s.

Ik zelf de canon ixus 80 IS , ik wilde een klein compact dingentje die toch goede foto’s maakt. Nooit spijt van gehad.

ik zou als ik jou was daar even tussen gaan kijken

Mijn ouders hebben ook een Canon Digital Ixus, die gebruikte ik altijd voordat ik mijn spiegelreflex had.

Het is echt een superfijne camera, met heel veel functies erop, compact en zag er ook nog eens mooi uit :slightly_smiling_face:

Ik zou eens kijken naar bijvoorbeeld deze camera (niet duur, super goede kwaliteit!)
http://www.bol.com/nl/p/e…00000007158957/index.html
Of deze:
http://www.bol.com/nl/p/e…00000006538988/index.html

Het zijn allebei samsung camera’s voor ongeveer 65 euro, die eerste volgens mij een klein beetje duurder. Allebei super kwaliteit vind ik! :slightly_smiling_face: gewoon goed voor party foto’s enzo, en toch nog scherp!

Des te meer optische zoom, des te beter voor jou als je dat ook echt wil gaan gebruiken, aan digitale zoom heb je niet heel veel, daar kan je wel mee inzoomen maar het beeld wordt slechter omdat eigenlijk alleen je beeld uitvergroot wordt :wink:

Zoals mijn moeder heeft de Olympus (pii teken) 1060, met 7 keer optische zoom en dat ding maakt echt fantastische foto’s! Hij was dan wel rond de 150 euro, maar da zou ik als ik jou was dus maar een klein beetje geld erbij sparen, tenzij je de zoomfunctie toch niet echt gaat gebruiken :wink:

Is een Canon ixus 125 hs een goed toestel?

Ligt er aan waarvoor jij een camera wilt?

Gewoon voor af en toe foto’s te maken, maar wil toch graag deftige kwaliteit.