Waar moet ik het met hem over hebben?

Ik heb afgesproken met een jongen maar ik ken hem niet zo heel goed, waar moet ik het met hem over hebben? Ik weet dat hij mij leuk vind maar ik ben best wel een beetje verlegen en ben bang dat we ongemakkelijke stiltes gaan krijgen.

Praat over zijn bezigheden. Bijv. ’ wat doe je het liefst in je vrije tijd? ’ en dat de vragen over en weer gaan. Je kan ook bijv. een onderwerp aankaarten en kijken hoe hij erover denkt. Hoe is hij? ook een beetje verlegen?

You say what?
Als je al niet weet waar je over moet praten, wordt het sowieso toch al ongemakkelijk…?

Ah, dat vind ik nonsens. Moet je van te voren dan helemaal uitstippelen waarover je gaat praten? Nah, dat komt vanzelf. Gewoon gesprekken hun loop laten gaan, proberen hem beter te leren kennen. Schroom je dus niet om gewoon lekker veel vragen te stellen, omstebeurt wat over jezelf te vertellen. En vrees stiltes niet, die zijn namelijk niet alleen naar. Stiltes kunnen ook heel fijn zijn. ;-D

Inderdaad, moet vanzelf gaan helemaal mee eens!
En als de stiltes wel awkward zijn en het niet leuk is weet je dat je niet nog een keer op date moet! Prima toch?

Huh ik snap je reactie niet haha :x
ben je het nou oneens met me?

Eerste zin: ‘‘Dat vind ik nonsens.’’ Serious bro? :hammer:

Ja hallo, hoe moet ik dat weten als zij precies zegt wat ik vind?:’)
Ik wist niet of ze mijn verhaal aanvulde of dat ze het niet precies begreep
Dus sorry ‘bro’

Dat is niet waar, ze vulde je niet aan. :sunglasses:

Nee dat blijkt nou wel, hoef je niet zo aanvallend te doen.
Met mijn reactie bedoel ik namelijk niks in de richting te zeggen dat ze vantevoren juist alles moet uitstippelen oid.

Lieverd, ik deed deze emoticon erachter :sunglasses: daarmee wilde ik het vriendelijk laten lijken, omdat lettertjes altijd andere indrukken wekken dan woorden/uitdrukkingen :–)

‘serious bro :hammer:’ is zeker ook aardig bedoeld…

Moet dan ook echt ALLES aardig zijn

Games, auto’s en actie films, meeste jongens (die ik ken) vinden het wel intressesant en leuk als een meisje het daar over heeft.

Nou blijkbaar niet, daar ben jij wel het voorbeeld van…
Ot: wat ik met mijn post bedoelde, is dat als je nu al hebt van: ‘waar moeten we het over hebben, ik weet geen gespreksstof’, waarom zou je dan afspreken? Je gaat toch ook niet met een meisje uit je klas afspreken als je niet weet waar jullie het over moeten hebben?
Ik zou eerst zorgen dat als ik verlegen ben, dat ik die jongen dan beter leer kennen. Anders wordt je waarschijnlijk hartstikke onzeker en gaat het juist mis.

Hoo sorry, het was niet mijn bedoeling een discussie te veroorzaken. Ik bedoelde inderdaad dat ik het op het gebied van ‘dan maar niet’ niet helemaal met je eens ben. Want dat beter leren kennen, dat doe je toch júist door middel van praten? Door middel van met elkaar omgaan en aan elkaar gewend raken? (Ik zelf ben nogal verlegen, en zeker bij jongens heb ik altijd een soort ‘wenperiode’ waarin ik wat stil ben, liever de kat uit de boom kijk. Na een tijdje trekt dat weg en sla ik als het ware open, als ik hem wat beter ken.) Geloof me, ik weet bij bijna geen enkele jongen of we wel wat te praten hebben of niet. Trek je mond open, begin een gesprek en kom er achter of 't werkt of niet. Dat is namelijk de enige manier om er achter te komen. ^^

Even wat off-topic: Jeetje meiden, moet hier nou mot over komen?
En verder: Je kunt vragen wat hij leuk vind om te doen, misschien is dat wel iets dat je bijv. bij gym hebt gedaan of tijdens de muziekles of zoiets? Misschien heeft je vader wel een auto waar hij altijd aan werkt? Probeer wat te vinden op zijn interesses. Er is vast wel iets of iemand die jij kent die daar wat mee te maken heeft. Daar uit loopt bij mij vaak een goed gesprek :slightly_smiling_face: