Waar mag ik stage lopen?

Hoi,
Ik zit in 3VMBO en ik moet dus ergens halverwege dit jaar (misschien eerder, misschien later) stage gaan lopen. Ik heb dus op internet gezocht waar ik dat zou mogen doen, maar ik kan het dus niet vinden dus ik vraag het hier maar even. Ik zou het liefst in een kledingwinkel of een winkel als de action/hema ofzo stage gaan lopen, maar mag dat (ik ben 14) en wat voor werk moet ik dan doen?

x

Je moet een maatschappelijke stage doen neem ik aan? Ik heb geen idee, maar ik heb vorig jaar stage gelopen bij een school (leeftijdsgenoten bijles geven) en bij een festival.

We weten toch niet wat voor winkels er bij jou in de buurt zitten?

ik heb bij de V&D stage lopen
& ik ben een week met mijn oom mee geweest op de vrachtwagen naar italië voor stagen. (h)

Maar toen was ik ook nog 14, ik heb bij de v&d wat vakken gevuld enzoo.

ik weet niet
ik zou gewoon winkel binnenstappen en het gewoon vragen.
:}

Waarschijnlijk moet je maarschappelijke stage?
Dan kan je best veel doen.
In het ziekenhuis, bejaardenhuis, misschien op je oude basisschool.
Of van dat soort dingen in ieder geval.

Volgensmij is het gewone stage ja.

@ GEEWAY: Dat hoeft ook niet, als ik gewoon weet of ik wel/niet in een kledingwinkel/supermarkt/weetikveelwatvoorbedrijf mag werken is het al goed.

@ suntastic: Dat vind ik een beetje een slechte eerste indruk? :blush:

toen ik mijn maatschappelijke stage deed mocht ik echt niet in de winkel, niks waar je geld aan kunt verdienen x)
het moest bij een niet-commercieel bedrijf zijn… bijvoorbeeld een basisschool, kinderopvang of bejaardentehuis.
ik heb toen bij het limburgs symfonie orkest gewerkt, was wel leuk.

Omg. Waar zit je met je gedachten? Wij moe(s)ten juist op diegene afstappen. Juist voor die goede eerste indruk!

Maatschappelijke stage, dat is toch vrijwillig ?

Haha nou het is voor school dus ik denk dat het geen maatschappelijke stage is dan.

Anyway, ik zal het wel aan mijn mentrix vragen, maar daat heb ik pas over een week ofzo weer les van en ik was nu al nieuwsgierig haha.

Ja dat snap ik ook wel, maar ik vind het wel een beetje knullig als je nieteens weet of je er uberhaupt stage MAG lopen qua leeftijd, het dan zo terplekke in die winkel te vragen.

dat is toch zo’n stage wat bij je richting past toch?
ik heb dat niet gehad omdat mijn richting toen op school stage had haha.
je moet gewoon eens gaan vragen in zo’n winkel wat je wilt.

Ja inderdaad, ik heb richting economie gekozen dus daarom vroeg ik me ook af of het echt in winkels mag enzo, omdat dat natuurlijk ook met geld te maken heeft.

Ik zal eerst de les ff afwachten en dan ga ik gewoon een lijstje maken met winkels/bedrijven die me leuk lijken en dan ga ik er gewoon heen :slightly_smiling_face:

Dat moet je juist wel doen. Informatie vragen. Daar zijn ze blij mee. (:

Ik bedoel : een soort van vrijwilligers werk, wat van school moet.
Ik heb het ook gehad, maatschappelijke stage & oriënterende stage, met maatschappelijke stage ging ik gewoon punten tellen met volleybal of elisabeth bode rond brengen.

maatschappelijke stage is vrijwilligerswerk wat je verplicht van school moet doen. iets waar je niks mee verdient en waarmee je de maatschappij helpt…
dus dingen als een festival in je stad.
in een verzorgingstehuis/bejaardentehuis helpen
in het ziekenhuis helpen
op een school stage lopen
nouja dat soort dingen dus…

je mag gewoon in een winkel stage lopen hoor!:slight_smile:

Ligt er natuurlijk wel aan of jullie geen bepaalde catogorie(even de naam kwijt:P) stage moeten lopen.

wij hadde bv eerst dat we detailhandel moeste toen in een fabriek en toen weer in een verzorgingstehuis.

maar veel scholen mag je gewoon stage lopen in welke richting jij op wilt dus als jij in een winkel wil stage lopen mag dat wel.
wij hebben ook vaak meide van 14 15 dus dat is geen probleem:)

tuurlijk is het niet knullig maar je moet het pas in winkels vragen als je een datum heb daar hebben ze wat aan;)
dus vraag de datum aan je mentor en ga lekker winkels langs!
meestal willen ze je wel hoor;)

Als je in Rotterdam of omstreken woont is Circus Rotjeknkor heel leuk om te doen, niet echt wat je zoekt maar oke.