Waar ligt de grens?

Elke zaterdag ga ik roeien, dus ook vandaag weer en daar heb ik iets ‘‘meegemaakt’’ wat tot mijn volgende vraag leidde.

Bij ons op de roeivereniging is ook een groep die aangepast roeit. Vandaag hielp ik bij een groepje waar een meisje in zat die van het ene op het andere moment op kan slaan in haar humeur. Ze stapte in de boot en omdat ze nog wat zat te praten en niet gelijk ging zitten wanneer dat gedraagt werd. Het gevolg daarvan is dan ze, voor de grap, een klap op haar kont kreeg in de hoop dat ze begreep dat ze moest gaan zitten.

Ze werd behoorlijk kwaad en liep weg. Dan nu mijn vraag: Waar zou bij jullie de grens liggen?

Ik denk dat dat er bij mij echt aan ligt wie het doet en wanneer het gebeurd, maar ik vind het ook niet fijn als iemand aan me zit hoor ;p

Ik snap het niet zo goed.
Qua handtastelijkheid bedoel je?

Ja idd. De grens waarvan?

Handtastelijkheid?
Of het ‘‘slaan’’, hoever je daarin mag gaan?

En wie gaf die klap?
Jij of iemand anders?

Werd er iets bij gezegd van: ‘‘ga nou eens zitten jij!’’ of alleen die klap?
En als er iets bij werd gezegd, werd dat dan lacherig gedaan of met een boze stem?>

Ik vind persoonlijk dat je niet zomaar aan iemand, ongevraagd mag zitten. Op de kont slaan gaat te ver, ja.

Ja, dat bedoel ik

Er werd van te voren lacherig gezegd ‘‘ga nou eens zitten’’ Niet echt slaan, gewoon een klein klapje

Ik vind niet dat je zomaar aan iemands kont kan zitten, ook al is het vriendschappelijk bedoelt.

Ligt eraan wie het is. Als het iemand is waarmee ik close ben, kan ik het best wel hebben. Maar gewoon een random iemand, die me even verteld hoe ik 't allemaal moet doen en dan nog zo’n klap erbij zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten.

Dit inderdaad. Ik vind dat sommige mensen daar nogal luchtig over denken en vinden dat zoiets maar moet kunnen. Als het iemand is waar ik heel goed mee bevriend ben, zou ik er waarschijnlijk geen probleem van maken. Maar bij een vreemde zou ik echt zeggen dat ik daar niet van ben gediend.

Dit. Ook als deze persoon mij op een andere manier zou aanraken, op mijn schouders of weet ik het, zou ik daar al wat van zeggen.

Dit topic kwam mij heeeel bekend voor haha. Toen bedacht ik me dat ik het net op het viva forum ook gelezen heb.

Maar ik vind dat je niet zomaar mensen aan moet raken. Niet aan hun kont, niet aan hun rug etc. Gewoon niet doen…

Ik vind trouwens dat jij veel aparte topics heb. Over een zeurende oma, over een zwangere vriendin waar jij het niet mee eens bent, over kinderen die buitenspelen bij mooi weer en nu dit.

En precies dezelfde topics(inclusief spelfouten) op het viva forum.

Ik zou dit ook niet echt waarderen. Ik hou er echt niet van om aangeraakt te worden. Kan al aardig chagrijnig worden af en toe als mijn vriend in m’n kont knijpt ofzo.

Hee jij bent Blondje93 van Fok!, daar open je zo ongeveer dezelfde topics.

Haha en dus ook op viva. Ben benieuwd op welke fora ze nog meer zit :wink:

Ik zou liegen als ik zei dat het niet zo was, maar ik had liever gehad dat het niet bekend was geworden xD