Waar ligt de grens tussen sportschoen en ''gewone'' schoen

haay,

De laatste tijd zie je steeds meer dat sportschoenen in zijn, roshe runs en free runs zijn enorm hip bijvoorbeeld. Maar ik vroeg me af of het dan raar is als je met een ander model nike (of ander merk) rondloopt, wat vinden jullie?
Natuurlijk mag iedereen dragen wat hij/zij wil, maar ik ben toch benieuwd naar wat jullie niet meer ‘fashionable’ vinden, en wat nog wel.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSIu5P-Mk1eUV-0EB9iZ53CjeXIV2jEaeVgjysVXM2QEsBG7V95Tg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8zgsoUyZvy--Bu__45HUDdVNaPev8XHLQ39zV5vWRQAK5MHBDFg

Ben ik ook benieuwd naar :’)

Persoonlijk vind ik wel dat andere modellen van nike gewoon ‘kunnen’, maar goedkope knock-offs vind ik er toch niet zo mooi uitzien. en ik zou bij zulke schoenen sws opletten wat ik erbij draag (zodat het in elk geval duidelijk is dat ik niet onbewust met mijn sportschoenen rondloop)

Ik vind dat er geen grens is, je moet het zelf mooi vinden inderdaad.
Zelf zou ik nooit op hardloopschoenen lopen, dus ook niet op van die Nike Free etc. Maar de gewone sneakers van Nike (en andere merken) vind ik wel tof en draag ik wel gewoon. Sommigen vinden sneakers ook al sportschoenen dus ja…

Als mode-item vind ik het persoonlijk heel ugly :’). Als hardloopschoenen vind ik ze gaaf. De grens blijkt er tegenwoordig gewoon niet meer te zijn.

Free run vind ik persoonlijk nog wel kunnen voor een casual outfit. Roshe run vind ik gewoon strontlelijk :’)

Hier ben ik het mee eens. Tegenwoordig is het volgens mij zelfs een trend geworden om ook een runningbroek met bovenstaande nikes normaal te dragen. Iedereen moet dragen wat die wilt, maar persoonlijk vind ik het een beetje te vreemd die trend om sport/hardloopschoenen in het dagelijkse leven te dragen. Dat vond ik jaren geleden al, maar nu is het gewoon een fashion item geworden…?

Net zoiets als joggingbroeken haha

^joggingbroek is hier ook standaard haha

Ik droeg als kind(toen ik een jaar of 9 was) echt bijna altijd sportschoenen naar school. Dit omdat gewone schoenen echt heel, heel erg lastig te vinden waren aangezien mijn voeten heel smal waren. En 17 jaar geleden had je dan gewoon niet veel keus.
Ik maak me trouwens ook liever druk om andere dingen dan om de schoenen die iemand anders aan heeft.

Ik draag eigenlijk nooit sneakers of sportschoenen voor gewoon zeg maar, bijna altijd hakken of platte schoenen, of slippers

Hmm, ik weet niet. De sneakers bij de footlocker enzo zijn gewoon als schoenen bedoeld en niet als sportschoenen. Maar als je ze bij sport 2000 ofzo haalt zie ik het verschil niet zolang ze er ‘leuk’ uitzien. Ik bedoel die foto’s die jij geeft, in mijn ogen verschilt dat niet zo heel veel van de ‘draagbare’ Nike’s.
Mij maakt het echt niet uit of je die wel of niet aantrekt, zolang je het maar goed combineert.

Om nu een hele sportoutfit aan te trekken… tja. Aan de andere kant: Adidas jasjes zijn nu ook niet meer alleen maar om te sporten, maar ook gewoon een fashion item (al jaren).

Dus ik denk dat de lijn inderdaad een beetje vervaagd. Je kan er wel sportief bijlopen, maar om nou te gaan shoppen in dezelfde outfit als de outfit die je gebruikt om te sporten… daar gaat het mij te ver.

Sneakers ok, sportjasje ok, maar als je dan ook nog een sportbroek aantrekt denk ik persoonlijk dat je inderdaad bent gaan sporten, ipv dat je gewoon eene leuke outfit aantrekt. Als je dat met een spijkerbroek combineert is het voor mij toch weer anders :slightly_smiling_face:

Ja met mate vind ik het heel leuk, anders is het too much

Die Roshe Run vind ik persoonlijk meer op sportschoenen lijken

All stars en vans kunnen nog doorgaan als gewone schoen, de rest allemaal als sportschoen. Vind ik xd

Tja, ik vind dat iedereen dat zelf wel mag bepalen. In principe is een sportschoen gewoon een schoen, die vaak ook nog eens lekker zit omdat dat belangrijk is bij het sporten. Al vind ik het er niet zo netjes en verzorgd uitzien, net als bij joggingbroeken.

Mij zul je niet op sportschoenen zien lopen, tenzij ik op weg ben naar de sportschool.

Roshe run vind ik niet super mooi en die zijn ook niet echt goed voor sporten lijkt me, super dunne schoentjes.

Nike free vind ik echt gewoon hardloopschoenen, ik zou ze niet als normale schoenen dragen. Ik vind het geen leuke trend maar iedereen moet natuurlijk gewoon lekker zelf weten wat hij/zij draagt. Heel soms vind ik het wel vet.

Dat ligt aan de persoon. Ik zelf zou nooit sportschoenen dragen als ik niet zou sporten. Nike sneakers vind ik dan ook niet heel mooi. Voor mij ligt de grens al bij all stars of vans, die ik zelf trouwens ook draag.

Ik vind het allemaal sportschoenen en niet geschikt voor normaal.

Ik heb zelf deze (niet helemaal precies , maar deze kleuren , model en merk maar hij is iets anders) ;

Maar ik vind van die hardloopschoen achtigen dan weer van mja … nee , mooi om n hadr te lopen hoor

Precies dit.