Waar leef jij voor?

Hey,
Misschien een hele rare vraag, maar mij lijkt het wel een leuke en leerzame vraag… Waar leef jij voor?
Sommige mensen leven voor hun religieuze standpunten, sommigen voor familie en vrienden, leuke momenten, carrierè, geld etc.
Waar leef jij voor? Kan van alles zijn.
Een uitgebreid antwoord is nog leuker :blush:

Nou voor niks eigenlijk, 't is meer een gewoonte geworden na al die jaren die ik al leef.

Jeetje moeilijke vraag haha. Terwijl ik hem altijd wel stel aan mezelf, elke dag weer. Ik probeer eigenlijk te leven om zoveel mogelijk te doen, werken aan mijn carrière, sociale contacten opbouwen, sparen voor een huis over 1,5 jaar ongeveer, ik probeer eigenlijk alles op te bouwen, zodat ik daarna kan genieten ofzo? haha.

Nja, in principe leef ik omdat mijn ouders graag een kind wilden.

Verder heb ik eigenlijk nog niet echt een einddoel. Ik denk dat ik graag succesvol schrijfster wil worden.

Iedereen mag van geluk spreken dat hij/zij überhaupt leeft, dus met dat in mijn achterhoofd probeer ik van elke seconde te genieten. Daar leef ik voor, het geluk hebben, alles mee mogen maken. In detail hoort daar mijn familie/vrienden bij en vooral doen waar ik mij prettig bij voel. Ook vind ik het belangrijk om wat voor de medemens te betekenen op een manier waar ik goed in ben en kennis te vergaren (opleiding).

Momenteel leef ik op de automatische piloot. Dus niet echt met een bijzonder doel maar om van opleiding naar opleiding en van baan naar baan te gaan.

Ik leef om gelukkig en positief in het leven te staan, en mijn tijd nuttig te besteden aan mij, mijn familie en vrienden en de wereld om mij heen.

Edit: dat klinkt echt als een vreselijk nep en schijnheilig antwoord, maar dat is wel echt mijn blik op het leven.

Ik leef voor God.

Ik leef voor mijn geluk én om ooit een verschil te maken hopelijk :slightly_smiling_face:

Ik leef voor mezelf. Ik kan zeggen dat ik oprecht gewoon gelukkig ben. Het gaat lekker en ik kan gewoon enorm genieten van de kleine dingen (ja echt!). Ik heb alleen het gevoel dat ik naar mijn dood toe ren omdat de tijd zó zó snel gaat. De dagen gaan snel, de weken vliegen voorbij en een jaar is 1 vingerknipje voorbij.

ja dit en ik leef voor herinneringen dus voor leuke momenten. en ik leef om ooit als het kan het verschil te maken.

Ik leef voor alle leuke, maar ook minder leuke momenten. Ik leef eigenlijk voor alles, omdat het altijd maar gebeurd. Een beetje automatische piloot dus :wink:

Ik leef nergens voor, misschien voor mezelf of zo :’) Ik doe niet echt aan plannen, maar momenteel vind ik mijn leven goed, dus ik denk dat ik het wel oke doe.

Op het moment leef ik vooral voor mijn vriend en mijn moeder. Zij zijn mijn houvast in mijn leven. Zonder hen was ik er niet meer.

Eigenlijk ben ik aan het overleven. Probeer weer houvast te krijgen en positiever in het leven te staan zodat ik weer kan gaan leven.

Ik leef puur voor lul en voor de lol. Mijn ouders wilden een kind en hop, daar was ik. Heb geen doel of drijfveer, ben er gewoon. Zoals iedereen. Heb het nodige meegemaakt en ook lol gehad en het leven bestaat uit ups en downs, je kan voor jezelf doelen maken omdat mensen dan over het algemeen minder het gevoel van leegte en het ‘waarom zijn wij anders hier’ idee krijgen, maar ben nog niet uit wat ik eens zal kiezen. Kan gewoon niks serieus nemen en vind tegelijk alles interessant. Heb alleen moeite mijn doelen af te stellen op de maatschappij en haalbaarheid. Ik doe gewoon mijn ding en probeer het daarnaast naar mijn zin te hebben, maar mijn doen en laten botst regelmatig met de verwachtingen van anderen dus naar mijn idee kost dit soms onnodig veel moeite.

Ik leef op dit moment om beter te worden.

Niet echt voor iets anders eigenlijk, al kan bovenstaande me nog niet eens zo heel veel schelen.

voor mezelf

ik leef om mezelf en mijn familie gelukkig te maken. Vaak wordt er gezegd dat je niet voor anderen moet leven, maar ik ben mijn moeder erg dankbaar en wil hard mijn best doen qua school en werk om goed genoeg te verdienen om haar haar welverdiende rust te geven. Dat zal me echt blij maken.

Vroeger had ik een grote dip, en vroeg ik mij dit dagelijks af “waarom leef ik, waarvoor leef ik”. Door een youtubster ben ik eindelijk in een positieve spiraal gekomen. Ik word gelukkig als ik mijn zusje zie huilen van blijdschap bij een cadeau (mijn goal elke kerst nu, laat iemand huilen van geluk xD ).
Natuurlijk zal ik uber blij zijn als ik genoeg geld heb om er niet over te stressen, maar ik zal pas gelukkig zijn als ik weet dat mijn moeder, broertje en zusjes het ook goed hebben.

^Hoe kan je niet van nuggets houden? :open_mouth:

Nou uh, natuurlijk heb ik doelen zoals iedereen, maar mijn grootste is toch wel om gelukkig te zijn. Wat nogal moeilijk kan zijn om dit doel te behalen.